کد خبر: 593607
تاریخ انتشار :

جایگزین پول در اقتصاد ایران مجوز گرفت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شورای پول و اعتبار به منظور تسهیل در جریان مبادلات خرد، با صدور کیف الکترونیک پول از طریق بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی بر اساس ضوابط راهبری و نظارتی که توسط بانک مرکزی تهیه و ابلاغ خواهد شد، مشروط بر آنکه منجر به خلق پول نشود، موافقت کرد.

کیف پول الکترونیکی به یک دستگاه الکترونیکی یا یک سرویس آنلاین گفته می‌شود که به شخص این امکان را می‌دهد تا تراکنش الکترونیکی انجام دهد؛ که می‌تواند شامل خرید اقلام از یک فروشگاه به صورت آنلاین با استفاده از یک کامپیوتر یا یک گوشی هوشمند باشد. حساب بانکی فرد نیز می‌تواند به کیف پول الکترونیکی متصل باشد. شورای پول و اعتبار در جلسه سه شنبه شب با به کارگیری این ابزار در مبادلات خرد موافقت کرد.این ابزار جانشین پول و اسکناس در مبادلات خرد می شود.

۳ دسته تراکنش در ایران در ایران سه دسته تراکنش وجود دارد؛

۱.تراکنش های خرد حداکثر ۵۰ هزار تومان

۲.تراکنش های بالای ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان، با ریسک آنی برای دارنده کارت.

۳.تراکنش های پایا و ساتنا، با ریسک کم برای دارنده کارت.

یکی از راهکارهایتراکنش ها و پرداخت امن تر ، در شرایط کنونی کشور، استفاده از Digital Wallet است .کیف پول الکترونیکی، یک سرویس پرداخت است که به شرکتها و اشخاص اجازه می دهد با گوشی و کد QR به صورت امن تراکنش مالی انجام دهند.

اولین کیف پول الکترونیکی در ایران، دهه ۷۰توسط بانک ملت با عنوان کیف پول سوخت پیاده سازی شد. این کیف پول به صورت آفلاین در جایگاه سوخت قابل استفاده بود و در حال حاضر هم هنوز فعالاست.

اوایل دهه ۹۰، کیف پول الکترونیک، به سمت اضافه شدن در اپلیکیشن های مالی ،خدماتی،خرید اینترنتی و غیره رفت.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها