کد خبر: 597951
تاریخ انتشار :

فیلم استرچ: بسته بندی بهداشتی و زیبای میوه ها و نان های فروشگاهی در سوپرمارکت های بزرگ

فیلم استرچ: بسته بندی بهداشتی و زیبای میوه ها و نان های فروشگاهی در سوپرمارکت های بزرگ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این روزها اپیدمی کرونا خریداران را بیش از پیش حساس کرده است. مردم به سراغ بسته‌هایی می‌روند که در عین زیبایی، اصول بهداشتی را نیز رعایت کرده باشند.

برای بسته بندی زیبا و با کیفیت محصولات غذایی می‌توان از فیلم استرچ پی وی سی استفاده کرد. این فیلم‌ها که با رعایت استانداردهای بهداشتی تولید می‌شوند، به نسبت سایر فیلم ها، بوی پلاستیک کمتر و چسبندگی بیشتری دارند. همچنین در مقایسه با فیلم های دیگر بسیار مقاوم‌تر هستند. نتیجه نوعی بسته بندی می‌شود که ظاهری زیبا دارد و کیفیت محصول شما را برای مدتی طولانی حفظ می‌کند.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید رول شیرینگ pvc | شفاف و زیبا - مقاوم در برابر پارگی

خریداران محصولات غذایی به تجربه دریافته‌اند که بسیاری از مواد غذایی مانند نان یا میوه‌ها به سرعت فاسد می‌شوند. به همین جهت برای جلوگیری از هزینه اضافی به دنبال محصولاتی می‌گردند که با بسته بندی مناسب بتوانند مدت زمان بیشتری سالم بمانند. از طرفی با توجه به تأثیر مخرب مواد نگهدارنده بر سلامت، کسی نمی‌خواهد از محصولاتی استفاده کند که مواد نگهدارنده داشته باشد.

در نتیجه هر خریدار بدون اینکه در مورد بسته بندی دانش آکادمیک داشته باشد، هنگام خرید محصولاتی مانند انواع نان و میوه به دنبال کالایی با 4 ویژگی اساسی است:

1- زیبایی

2- بهداشتی بودن

3- ماندگاری

4- استفاده نکردن از مواد نگهدارنده

رول پی وی سی استرچ هر 4 مورد را دارد؛ این نایلون ها در کنار شفافیت بالا، با ویژگی ضد بخار برای بسته بندی ایده‌آل هستند. همچنین با تنظیم اکسیژن و رطوبت بسته بندی، به محصول اجازه تنفس می‌دهند.

به عبارتی دیگر، در خرید این دسته از مواد غذایی، محصولی که زیبایی داشته باشد و به استانداردهای بهداشتی توجه کند اما ماندگاری مناسبی نداشته باشد یا برای داشتن ماندگاری مناسب از مواد نگهدارنده استفاده کند در دراز مدت از سبد خریدار حذف می‌شود. چرا که هیچ فردی نمی‌خواهد برای خرید مواد غذایی هزینه کند اما پیش از استفاده از آن، تمام یا بخشی از محصول فاسد شود.

بهترین نوع بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مناسب مواد غذایی به این معنا است: جلوگیری از بسته بندی غیرضروری بدون اینکه مواد غذایی در خطر خراب شدن قرار بگیرد. همچنین دور ریز غذا باید به حداقل ممکن برسد.

این فرآیند با هماهنگ کردن شرایط بسته بندی مواد غذایی با شیوه زندگی خانواده‌های امروزی به وجود می‌آید. به عنوان مثال آماده‌سازی بسته بندی های کوچک غذا برای خانواده های کم جمعیت تا به این شکل از دور ریختن غذا جلوگیری شود. در عین حال برای جلوگیری از اثرات زیست محیطی مواد بسته بندی اضافی باید حواسمان به زباله تولیدی اضافه شده هم باشد. در سال‌های اخیر، با توجه به تأثیرات زیست محیطی و ارتباط آن با بسته بندی، دقت بیشتری به دور ریز مواد غذایی شده است.

از فیلم های پی وی سی استرچ می‌توان برای انواع بسته بندی مواد غذایی مانند نان، شیرینی، میوه و سبزیجات، مرغ، گوشت قرمز، ماهی، پنیر، غذای سرخ شده، ساندویچ و غذاهای خشک یا منجمد استفاده کرد. به این شکل مشکل دور ریز غذا به اندازه قابل توجهی کم می‌شود.

انواع بسته بندی

برای بسته بندی مواد غذایی از بسته بندی های متفاوتی می‌توان بهره گرفت:

1- فیلم شرینک پلی الفین

این نوع نایلون که با محیط زیست سازگار است، در دماهای پایین‌تر از منفی 40 درجه سانتی‌گراد نیز عملکرد مناسبی دارد. فیلم شیرینگ پلی الفین برای تماس مستقیم با مواد غذایی مناسب است و مقاومت بالایی در برابر پارگی، روغن و حلال‌ها دارد.

2- فیلم های پی وی سی استرچ

فیلم استرچ: بسته بندی بهداشتی و زیبای میوه ها و نان های فروشگاهی در سوپرمارکت های بزرگ

این پلاستیک ها که معمولاً در صنعت بسته بندی مواد غذایی به کار گرفته می‌شوند، ضد بخار هستند، به همین جهت سطح بسته از قطرات آب محصول غذایی کدر نمی‌شود و همچنان شفاف باقی می‌ماند. این شفافیت به زیبایی ظاهر کمک می‌کند و مانند ویترینی محصول شما را به نمایش می‌گذارد.

فیلم های پی وی سی با استفاده از آخرین استانداردهای بهداشتی تولید شده و بدون بو است؛ همچنین با ویژگی‌های مانند امکان تنفس و ضدبخار بودن که به آن اشاره شد، طعم محصول را در دراز مدت حفظ می‌کند و منجر به فروش هر چه بیشتر آن می‌شود.

بیشترین میزان مصرف نان در ایران (چیزی در حدود 95 درصد تولید نان) در اختیار نان های سنتی است. انواع نان متناسب با نوع آن بعد از مراحل پختن، رفته رفته بیات می‌شود. برای تازه نگه داشتن محصولاتی مانند نان، صنعت بسته بندی به کمک آمده است. اما این بسته بندی ها چه تفاوتی با هم دارند و بهتر است از کدام استفاده شود؟

تفاوت بسته بندی ها

در ابتدا باید گفت چیزی به اسم «بهترین بسته بندی دنیا» وجود خارجی ندارد. به این معنا که با توجه به نیاز محصول و شخصیت برند شما، می‌توانید از یکی از انواع بسته بندی های موجود استفاده کنید. به همین جهت لازم است تا در مورد ویژگی‌های انواع بسته بندی های موجود اطلاعات لازم را کسب کنید و در نهایت خیلی خوب است اگر بتوانید از یک کارشناس صنعت بسته بندی کمک و راهنمایی بگیرید.

نایلون های پی وی سی استرچ همانطور که از اسم استرچ مشخص است، حالت کشسانی دارد. برخلاف پی وی سی شرینک که برای بسته بندی، لازم است حرارت ببیند، رول استرچ پی وی سی بدون نیاز به گرمادهی، با استفاده از دست یا دستگاه های اتوماتیک قابل استفاده است.

فیلم های استرچ در دو نوع پی وی سی و پلی اتیلن (PE) تولید می‌شوند. به دو دلیل پی وی سی استرچ از پلی اتیلن محوب‌تر است:

1- چسبندگی بیشتری دارد.

2- جهت استفاده در بسته بندی 95 درصد مواد غذایی تأیید شده است.

البته باید در نظر باشید که نایلون استرچ پلی اتیلن مناسب بسته بندی محصولاتی با چربی بالا هستند. (موادی مانند کره و بعضی از انواع ماهی)

بسته بندی های جذاب

بسته بندی جذاب یکی از مهم‌ترین عوامل تضمین فروش است. بسته بندی های جذاب زیادی برای تبلیغ محصولات شما موجود است. یک کارشناس بسته بندی می‌تواند ایده‌های خوبی به شما بدهد. با این حال بسته بندی های خلاقانه در عین جذابیت، هزینه زیادی به همراه خواهند داشت. یکی از انواع بسته بندی که با هزینه ای پایین به محصول شما زیبایی قابل توجهی اضافه می‌کند، استفاده از رول استرچ است. فیلم استرچ PVC با شفافیت خود، محصول شما را به نمایش می‌گذارد و به این شکل به راحتی تبلیغ محصول شما را می‌کند.

سخن پایانی

فیلم استرچ: بسته بندی بهداشتی و زیبای میوه ها و نان های فروشگاهی در سوپرمارکت های بزرگ

در صورتی که بخواهید محصول غذایی شما پرفروش باشد، باید جدا از کیفیت محصول به بسته بندی آن نیز دقت کنید. بسته بندی محصول باید 4 ویژگی مهم داشته باشد: اول اینکه زیبا باشد، دوم اصول بهداشتی را رعایت کند. سوم ماندگاری داشته باشد و در نهایت برای ماندگاری از مواد نگهدارنده‌ای که برای بدن مضر است، استفاده نکند.

در چنین شرایطی برای بسته بندی مناسبی که هر 4 ویژگی را رعایت کند، باید متحمل هزینه زیادی شوید. استفاده از پلاستیک های استرچ یکی از راه‌های جلوگیری از هزینه اضافه و داشتن بسته‌بندی با 4 ویژگی اساسی آن است. این فیلم ها که از مواد بهداشتی تولید می‌شوند می‌توانند تمام نیازهای شما برای بسته بندی محصولات غذایی را برطرف کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها