کد خبر: 598689
تاریخ انتشار :

کارشناس ارشد بازار سرمایه و اقتصاد در گفت و گو با مطرح کرد

زنان خانه دار چگونه در بورس موفق شوند؟

زنان خانه دار چگونه در بورس موفق شوند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

زنان خانه دار / تورم و گرانی هر روزه، باعث کاهش ارزش پول ملی شده است. در این شرایط مردم به دنبال راهی هستند تا سرمایه یا پس انداز اندک شان کاهش نیابد. در این زنان خانه دار نیز با اضطراب و استرس وارد بازار بورس شدند و بدون آن که اطلاعی از این بازار داشته باشند، پس انداز خود را در چرخه بورس انداختند.

عباسعلی حقانی نسب، کارشناس ارشد بازار سرمایه و اقتصاد در حوزه بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره حضور زنان در بورس تاکید کرد: زنان خانه دار قطعا آشنایی ندارند که وارد بورس بشوند.

70درصد بورسی ها، دانش بورس نداشتند

وی افزود: متاسفانه بالای 70درصد افرادی که وارد بورس شده اند دانش و آشنایی کامل با بازار سرمایه رو نداشتند. زنان خانه دار نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها این آشنایی را بسیار کمتر داشته اند و این باعث شده که ضربه اساسی به بازار سرمایه و دارایی های خود بزنند. قاعده در بازار سرمایه این است که افراد نباید به صورت مستقیم وارد بازار کنند. در شرکت سبدگردان هدف، سبد سرمایه گذاری زنان خانه دار دارد و آنها می توانند پول خود را در اختیار یک متخصص قرار می دهند و آنها سرمایه های آنها را مدیریت می کنند.

ترسیدند و قیمت سهام خود را کاهش دادند

کارشناس ارشد بازار سرمایه و اقتصاد در حوزه بورس و اوراق بهادار گفت: قاعدتا هر کسی ابتدای سال وارد بازار سرمایه می شد، به دلیل رشد و دامنه نوسان بازار سرمایه سود کرد. غافل از این که ساختار سرمایه "قیم معابانه" است و وقتی بازار شروع به ریزش کرد و این افراد ترسیدند و در صف های فروش ایستادند تا کاهش قیمت سهام خود شدند و به بازار سرمایه و خودشان ضرر زدند.

زنان خانه دار مستقیم وارد بازار سرمایه شدند

عباسعلی حقانی نسب با بیان این که در شرکت سبدگردان هدف زنان حساب باز می کرد، تاکید کرد: این حساب ها بلندمدت و بالای یکسال بود. هنوز برای مردم سبدسرمایه گذاری که بهترین روش سرمایه گذاری است، مورد توجه قرار نگرفت. چون زنان به صورت مستقیم وارد بازار سرمایه شدند. اگر در آینده فضاها گسترش یابد و زنان سرپرست خانوار یا زنان خانه دار بدانند که می تواند پول خود را در بازار سرمایه طوری سرمایه گذاری کند که یک متخصص آن را مدیریت کند، قاعدتا استقبال از سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت. در حال حاضر زنان خانه دار و سرپرست خانوار به صورت مستقیم و از طریق کارگزاری پول خود را در بورس سرمایه گذاری کرده اند.

سهام هایی با ریسک پذیری بسیار کم

وی با اشاره به این که در سبدگردان زنان با انواع سبدهای با درجه ریسک پذیری بسیار کم و یا بالا در دوره های یک تا 15ساله دارد، افزود: اگر زنان با توجه به نیاز خود و سود سرمایه گذاری قطعا این ابزار برایشان سودآور خواهد بود. فرق زن خانه داری که مستقیم وارد بازار شده با زنی که از طریق سبدسرمایه گذاری اختصاصی زنان بازار هدف وارد بازار می شود این است متخصص سرمایه می داند که چرا سهم بالا یا پایین می شود ولی زنان که مستقیم وارد شده اند نمی دانند و استرس دو چندانی به آنها وارد می شود و وقتی کاهش قیمت دارد و زیان کرده می ترسد و در کف قیمت ممکن از سهم خارج می شود در حالی که ممکن است روز بعد آن سهم رشد کند. مشکل در بازار این است که بعضی افراد هوشمند هستند که از افراد ناآگاه نسبت به بازار سرمایه مانند زنان خانه دار یا سرپرست خانوار سوءاستفاده می کنند و نوسان گیری می کنند.

باید زیاندهی زنان خانه دار را کاهش داد

کارشناس ارشد بازار سرمایه و اقتصاد در حوزه بورس و اوراق بهادار با بیان این که ورود توده های مختلف به بازار سرمایه باید کنترل شود، گفت: گروه های مختلف مانند زنان خانه دار، زنان کارمند، زنان سرپرست خانوار و... باید به صورت منظم سازماندهی شوند تا خطرات زیاندهی آنها به شدت کاهش یابد. بسیاری از مواقع ضربه ها از ریسک های غیرمنطقی است که انجام می دهیم و با وجود نداشتن تخصص وارد بازار می شویم.

سرمایه گذاری حرفه ای کنید

عباسعلی حقانی نسب با اشاره به فرهنگ بدی که در جامعه جا افتاده، تاکید کرد: ریسک پذیری در جامعه ما به معنای ضرر تلقی می شود. در حالی که در اکثر اوقات ریسک پذیری منجر به سود می شود. به شرط آن که به صورت عاقلانه و تخصصی یک موضوع دنبال شود. بازار سرمایه دارای دو ویژگی بازار سرمایه گذاری بلندمدت و بازار سرمایه گذاری حرفه است. زنان خانه داری که راجع به بازار سرمایه، ارزش ذاتی سهم، وضعیت سودآوری سهام و... اطلاعات ندارد نباید وارد بازار شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها