کد خبر: 600158
تاریخ انتشار :

پیش نیازهای ورود به فارکس

پیش نیازهای ورود به فارکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، فارکس به عنوان یک بازار مالی بین المللی، به صورت 24 ساعته مشغول به کار است. این بازار در همه روزها به جز شنبه و یکشنبه، جایی برای معامله میان تریدرها و سرمایه گذارهایی است که با هدف کسب در آمد از فارکس دست به معامله می زنند. در این بازار بزرگ مالی، فرصت های بسیاری برای رسیدن به سود و کسب درآمد وجود دارد که می توان از طریق آن به ثروت های قابل توجهی دست یافت.

اما رسیدن به این سودهای بزرگ در بازاری مثل فارکس که نوسان های بسیار شدیدی داشته و رقابت در آن دشوار است، به مهارت های متعددی نیاز دارد. به طور کلی برای این که بتوان در بازار فارکس به موفقیت رسید، باید هم دانش و آگاهی زیادی داشت، هم به خوبی رفتار بازار را تحلیل و ارزیابی کرد و هم از تجربه و توانایی تحلیل در مسیر انجام معاملات در زمان مناسب استفاده کرد.

به طور کلی، هر کسی می تواند با داشتن برخی مهارت ها در معاملات فارکسی به سود دست بیابد. مهم ترین مهارت های و پیش نیازهای ورود به فارکس عبارتند از:

توانایی های تجزیه و تحلیل:

یکی از مهم ترین ویژگی های یک تریدر موفق در فارکس، توانایی تجزیه و تحلیل موشکافانه مسائل است. برای تحلیل و ارزیابی بازار فارکس ، دو رویکرد عمده وجود دارد: تحلیل تکنیکال فارکس و تحلیل بنیادی فارکس.

برخی از تریدرها ترجیح می دهند برای فعالیت در بازار فارکس با نرم افزار فارکسر5 به شیوه تکنیکال به ارزیابی و آنالیز بازار بپردازند. تحلیل تکنیکال فارکس بر روی نمودارها متمرکز است. در واقع در این شیوه تحلیلی به این توجه می شود که قیمت ها و ارزش ارزها در برابر یکدیگر در طول زمان چه میزان و در چه جهتی تغییر می کند، یا این که روند نمودارها افزایشی است یا نزولی؟ کسانی که با عینک تحلیل تکنیکال فارکس در نرم افزار فارکسر5 به آنالیز این بازار می پردازند، معتقدند قیمت مهم ترین عاملی است که برای آنالیز بازار باید در نظر گرفت. این دسته از افراد به حجم معاملات و بررسی اندیکاتورها و نمودارها علاقه مند هستند.

برخی دیگر از تریدرها با شیوه بنیادی به آنالیز بازار می پردازند. در تحلیل بنیادی فارکس، که به تحلیل فاندامنتال نیز معروف است، باید مجموعه عوامل ریز و درشتی که بر بازار موثر هستند را در نظر گرفت. این شیوه از تحلیل بر عددها و نمودارها متکی نیست، بلکه بر بررسی اتفاقات مختف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی متمرکز شده و در آن به بررسی تاثیر هر یک از این اتفاقات بر بازار پرداخته می شود.

به عنوان مثال یک اظهار نظر سیاسی می تواند ارزش یک جفت ارز را دستخوش تغییر کند. یا تحریم شدن یک کشور هم بر روی ارزش ارز آن کشور و هم بر روی ارزش ارز کشورهایی که در ارتباط نزدیک با آن هستند تاثیر منفی می گذارد. تریدری که به شیوه تحلیل تکنیکال فارکس بازار را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد، باید دائما در حال مطالعه و جمع آوری اطلاعات بوده و بینش خوبی از ارتباط رویدادهای مختلف با یکدیگر داشته باشد.

البته لزومی ندارد که برای آنالیز بازار تنها از یکی از این دو روش استفاده کرد. بسیاری از تریدرهایی که در بازار فارکس به معامله مشغول هستند، هم از رویکرد تحلیل تکنیکال و هم از رویکرد تحلیل بنیادی بهره می برند. آن چه مهم است، ضرورت بهره مندی از توانایی بالای تحلیل بازار برای رسیدن به موفقیت در فارکس است.

علاقه به یادگیری:

یکی دیگر از پیش نیازهای ورود به فارکس و کسب موفقیت در آن، علاقه به یادگیری است. اگر تصور می کنید برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق در فارکس تنها در ابتدای مسیر خود نیاز به یادگیری و فراگرفتن دارید، در اشتباه هستید. فارکس بازاری بسیار پویاست و نوسان های شدید و تغییرات فراوان دارد. عوامل مختلفی از جمله مناسبت های سیاسی، روابط اقتصادی، تحریم، جنگ و... بر روی آن به نحوی اثر می گذارند.

در چنین بازار پویایی، ثبات معنی ندارد. به همین دلیل شما هر چه قدرهم که منابع خوبی را در ابتدای ورود به فارکس برای یادگیری انتخاب کرده باشید، باز هم به مطالعه و یادگیری نیاز خواهید داشت. بازار تغییر می کند و شما نیز باید همگام با تغییرات بازار پیش رفته و دانش و آگاهی خود را افزایش بدهید. بنابراین اگر می خواهید یک تریدر موفق در فارکس بوده و به کسب درآمد از فارکس می اندیشید، مطالعه و یادگیری را متوقف نکنید.

در این مسیر، تسلط بر زبان انگلیسی می تواند به شما کمک بسیار مهمی بکند. اگر می خواهید در جریان اخبار دسته اول قرار بگیرید، منابع خبری انگلیسی زبان می توانند نقش پررنگی ایفا کنند. اخبار اقتصادی را دنبال کنید، کتاب های مختلف را مطالعه کنید، به دانلود فیلم آموزش فارکس و مشاهده آن بپردازید و از هر راهی که می شود، دانش خود را پیوسته افزایش دهید. در کارگزاری فارکسر فیلم آموزشی فارکس به زبان فارسی ارائه می شود، همچنان که با کتاب فارکسر، بسته آموزشی فارکسر، آموزش رایگان تلفنی می توانید به فارسی فارکس را یاد بگیرید و اخبارهای اقتصادی جهان به زبان فارسی در کارگزاری فارکسردنبال کنید.

کنترل هیجان:

اقتصاد، بر اساس منطق عمل می کند و ممکن است گاهی بی رحم باشد. این اصل نه تنها در بازار فارکس، در همه بازارهای مالی و معامله های مختلف صدق می کند. بنابراین اگر می خواهید در بازار فارکس به موفقیت برسید و سودهای بزرگی کسب کنید، از قبل از ورود به فارکس باید توانایی خوبی در کنترل هیجان های خود داشته باشید.

بازار فارکس بازاری پر از نوسان های مختلف است و گاهی ممکن است وقایع دقیقا بر خلاف آن چیزی پیش بروند که شما پیش بینی کرده بودید. ممکن است در طی این نوسانات و تغییرات، ضرر کنید و به جای سود کردن با زیان مالی روبرو شوید. در این مواقع کنترل کردن احساسات اهمیت زیادی دارد. اگر هیجانی شده و بدون بررسی و ارزیابی دقیق بازار، برای جبران ضررهای خود عجولانه وارد معامله ای بشوید، ممکن است نه تنها ضرر و زیان خود را جبران نکرده بلکه آن را شدیدتر هم بکنید.

تریدرهای موفق می توانند بر هیجانات خود غلبه کنند و از روی ناراحتی به خاطر زیان یا هیجان زده شدن به خاطر سودهای زیاد، تصمیم های غیرمنطقی نمی گیرند. ضرر و زیان جزیی از هر معامله ای است و از سوی دیگر، سود کردن تضمین کننده موقیت های بعدی نیست. بنابراین باید بتوانید هیجان های خود را کنترل کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها