کد خبر: 600604
تاریخ انتشار :

راهنمای انتخاب تخت خواب دو نفره ، میز ناهار خوری چوبی ، انواع مبل راحتی از فروشگاه اینترنتی ایران میز

راهنمای انتخاب تخت خواب دو نفره ، میز ناهار خوری چوبی ، انواع مبل راحتی از فروشگاه اینترنتی ایران میز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تخت خواب ها نیز دارای ابعاد مختلفی می باشند شاید تا به حال فکر می کردید که تمام تخت خواب ها دارای یک نوع ابعاد خاص و مشخص هستند اما جالب است بدانید که دارای حدود چهار نوع سایز مختلف می باشند که هر یک برای فضایی مشخص طراحی شده اند. به طور مثال تخت خواب با ابعاد سوپر کینگ می تواند حتی تا 4 نفر را بر روی خود جای دهد که در واقع نشان از ابعاد بسیار بزرگ آن دارد.

میز ناهار خوری چوبی می تواند طرح و شکل های مختلفی داشته اشد که هر یک با توجه به نوع دکوراسیون کلی خانه ما انتخاب می شوند. به طور مثال اگر حالت کنده کاری شده بر روی میز و صندلی وجود داشته باشد این نوع به دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی بسیار نزدیک است اما گران قیمت تر و اگر حالتی ساده داشته باشند بیشتر به دکوراسیون های مدرن و فانتزی نزدیک هستند با توجه به نوع چوب به کار رفته در آن ها.

همیشه از مبل راحتی به عنوان یک نوع مبل نام برده ایم اما در واقع مبل راحتی دارای چندین زیر شاخه می باشد و انواع بسیاری از مبل ها را شامل می شود که برخی حالت رسمی و اداری دارند و برخی دیگر حالتی غیر رسمی و دوستانه که می توان برای خانه و اتاق نشیمن از آن ها استفاده نمود. در نهایت مبل تخت خواب شو که جدیدترین ایده برای مبل ها در فضای کوچک خانه ها می باشد و طرفداران بسیاری نیز دارد زیرا چندین کاربرد مختلف دارد.

ایران میز به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی محصولات چوبی فعالیت خود را از تابستان 1388 آغاز کرد. همواره هدف آن آسان تر کردن خرید اینترنتی مبلمان و محصولات چوبی بوده است. ایران میز همیشه در ارائه خدمات پیش رو بوده و هم اکنون با حمل و نصب رایگان، موجبات راحتی مشتریان را فراهم کرده است. برای مشاهده محصولات و خرید از ایران میز به وب سایت این مجموعه به آدرس iranmiz.com مراجعه کنید. طیف گسترده ای از محصولات چوبی از جمله میز ناهار خوری چوبی، مبلمان، انواع تخت خواب، میز تلویزیون چوبی، انواع مبلمان اداری و کلیه محصولات چوبی و دکوراسیون در ایران میز با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می گردد.

تخت خواب دو نفره ایران میز

ابعاد مختلف تخت خواب دو نفره

برای خرید تخت خواب دو نفره چیزی که بسیار مهم است ارتفاع تخت خواب می باشد خصوصا برای افرادی که مشکلات و دردهایی مزمن در قسمت کمر و زانوی خود دارند. البته برای در نظر گرفتن ارتفاع تخت خواب بهتر است به همراه آن ارتفاع خوشخواب و یا تشک را نیز در نظر داشته باشید. تخت خواب باید به گونه ای باشد که ارتفاع آن خیلی بلند نباشد که برای رفتن به روی تخت دچار سختی و مشکل شوید و یا خیلی کوتاه باشد که هنگام نشستن بر روی آن نیاز باشد پاهای خود را خم نمایید.

پس از ارتفاع مناسب چیزی که مهم است فضایی ست که تخت نیاز دارد تا در آن جا قرار گیرد. فضای اتاق باید ابتدا سنجیده شود تا بتوان بهترین سایز و ابعاد تخت خواب را تهیه نمود تا بدون هیچ دردسری درون اتاق خواب جای گیرد.

اندازه و سایز تخت خواب دو نفره - تخت دو نفره استاندارد

یک تخت خواب دو نفره معمولی با سایز استاندارد حدود ۲۰۰ سانتی ‌متر طول و ۱۶۰ یا ۱۸۰ سانتی ‌متر عرض دارد. اما عرض و ابعاد بسیار متفاوت نیز در بازار وجود دارد که قابل سفارش می باشد.

- تخت خواب دو نفره کوئین (Queen)

تخت خواب‌ دو نفره کویین دارای ابعاد ۱۶۰ سانتی ‌متر عرض ، ۲۰۰ سانتی ‌متر طول و ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌ متر ارتفاع می‌باشد. تخت کوئین برای افرادی ست که فضای کمتری دارند و نمی توانند تخت خواب هایی با ابعاد بزرگ را درون اتاق خود جای دهند پس برای خانه های کوچک مناسب تر است.

- تخت خواب دو نفره کینگ (King)

تخت خواب دو نفره کینگ در بین تمام ابعاد و سایز تخت خواب ها دارای بیشتر و بزرگترین ابعاد می باشد و برای قرار دادن آن در اتاق خواب باید فضایی زیاد را به آن اختصاص دهید. زمانی که دو نفر همزمان بر روی این تخت خواب می خوابند به صورت کامل هر یک دارای فضای کافی می باشند. تخت خواب کینگ، ۱۸۰ سانتی‌ متر عرض، ۲۰۰ سانتی ‌متر طول و ۴۵ الی ۵۰ سانتی‌ متر ارتفاع دارد. این تخت برای یکسری از افراد توصیه می شود که شامل:

۱. افرادی با جثه های بزرگ.

۲. والدینی که فرزند آن ها نیز در کنارشان بر روی تخت خواب می خوابد.

۳. افرادی که در هنگام خواب تغییر مکان بسیاری دارند و می توان گفت که بسیار تکان می خورند.

- تخت خواب‌ دو نفره سوپر کینگ (Super king)

تخت خواب دو نفره سوپر کینگ، که دارای ابعادی بزرگ تر از نوع کینگ نیز می باشد. در واقع این تخت خواب برای استراحت 4 نفر همزمان بر روی تخت مناسب و کافی می باشد. پس اگر دو نفر بر روی این تخت بخواند فضای بسیار زیادی خواهند داشت. سایز استاندارد در تخت خواب‌ های سوپر کینگ دارای ۲۰۰ سانتی‌ متر طول و ۲۰۰ سانتی‌ متر عرض می ‌باشد.

میز ناهار خوری چوبی - ایران میز

میز ناهار خوری چوبی

میز ناهار خوری چوبی به دلیل داشتن حالتی کلاسیک و با اصالت بسیار طرفدار تر از سایر مدل ها و متریال می باشد. نوع چوبی میز به دلیل اینکه ساده تر است و می توان آن را با هر نوع دکوراسیونی ست نمود بیشتر انتخاب می شود. همچنین از صندلی هایی که کنار میز چوبی قرار می گیرد می توان در سرویس مبلمان برای زمان هایی که مهمان هان های بسیاری دارید، استفاده نمایید که در واقع می توان گفت یکی از مزیت های جالب این سبک از میزهای چوبی می باشد.

قیمت میز

میز ناهار خوری اگر با متریال چوب ساخته شده باشد می توان گفت قیمت بیشتری نسبت به سایر متریال ها دارد. خصوصا اینکه میز از نوع استیل و رویال باشد زیرا در این حالت منبت کاری هایی بر روی پایه های میز و صندلی و دسته ها صندلی انجام شده است که همگی کار دست هستند . به همین دلیل قیمت بالایی نیز دارند. همچنین برای منبت کاری نیاز است که چوب به کار رفته در ساخت میز سنگین و با کیفیت باشد در نتیجه همین موضوع بر قیمت نیز تاثیرگذار خواهد بود. نوع و شکل میز بستگی به سلیقه شما دارد به طور مثال: مستطیل باشد و یا گرد و بیضی.

بهتر است تعداد صندلی های میز را مطابق با تعداد افراد خانواده انتخاب نمایید. البته بعضی از افراد به دلیل میهمانی های بسیاری که برگزار می کنند سعی می کنند میزهای بزرگتر را انتخاب نمایند. این موضوع را در نظر داشته باشید که هر چه میز بزرگ تر باشد قیمت آن نیز گران تر و بالاتر خواهد رفت پس تنها در صورت نیاز به سراغ میزهای بزرگ بروید.

رنگ میز ناهار خوری

رنگ میز را بهتر است همرنگ با سایر لوازم و مبلمان انتخاب نمایید تا همه چیز یکدست باشد و رنگ لوازم متفاوت نباشد. معمولا رنگ قهوه ای تیره و یا روشن بیشترین رنگ انتخابی توسط افراد می باشد و پس از این رنگ ها، رنگ سفید در صدر می باشد. البته برای افرادی که طرفدار استایل سلطنتی هستند رنگ نقره ای و طلایی را نباید فراموش کنیم.

میزهای مدرن

میزهای مدرن می توانند متریال های متفاوتی داشته باشند اما آن هایی که از متریال چوب ساخته شده اند از چوب ام دی اف در ساخت آن استفاده شده که همراه با صندلی های بالشتک دارد بسیار خاص و زیبا نیز خواهند شد. البته اگر بخواهیم به صورت کلی میزها را تقسیم بندی نماییم به دو دسته تقسیم می شوند یک نمونه از میزها تماما به صورت چوبی هستند و نمونه دیگر که در میانه آن ها شیشه نیز وجود دارد تا حالتی مدرن تر و زیباتر داشته اشند. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که میزهای جدید تماما از چوب ساخته شده اند. همچنین علاوه بر صندلی های معمول از نوع دیگری از صندلی ها استفاده می شود که حالت نیکمت دارند و می توان دوستانه تر بر روی آن ها و در کنار یکدیگر نشست.

میزهای تاشو

میزهای چوبی تاشو نهایی ترین و جدیدترین مدل میزها می باشند برای خانه هایی که فضایی محدود تر دارند و نمی توانند میزهای بزرگ را در خانه جای دهند. این میز را می توان در آشپزخانه ها بیشتر مورد استفاده قرار داد. متریال میزهای تاشو عموما از از ام دی اف سبک است تا راحت تر بتوان آن ها را تا کرد و چندان هم سنگین نیست.

مبل راحتی - ایران میز

انواع مبل راحتی - چسترفیلد (CHESTERFIELD)

مبل راحتی و مبل کلاسیک طرح چسترفیلد (CHESTERFIELD) که عمدتا مناسب برای دکوراسیون های کلاسیک می باشد. نشیمنگاه این مبل ها که عمق زیادی دارد با دسته هایی بلند که می تواند یک حالت بسیار استاندارد و راحت را برای استراحت ایجاد نماید. مبل چسترفیلد رنگ ‌های بسیار متنوعی دارد و همچنین جنس پارچه های گوناگونی برای آن در دسترس است. اگر سبک کلی خانه شما کلاسیک است بهتر است برای انتخاب به سراغ رنگ های تیره این مبل بروید اما در مقابل اگر سبکی مدرن و فانتزی دارید می توانید از رنگ های روشن انتخاب نمایید.

- دسته گرد انگلیسی (English roll arm)

مبل دسته گرد انگلیسی که در ایران بسیار کاربرد دارد و همچنین محبوب می باشد. این مبل بر خلاف نوع چسترفیلد که دارای نشیمن با عمق زیاد بود دارای تکیه گاه با ارتفاع بالا می باشد و در مقابل ارتفاع دسته ها نیز کم می باشد که تنها آرنج بر روی آن ها قرار می گیرد. طیف وسیعی از انواع روکش‌ های پارچه ‌ای و چرمی برای این مبل وجود دارد که باز هم توصیه می شود اگر سبک خانه شما کلاسیک است بهتر است به سراغ نوع تیره آن بروید.

- لاوسون (LAWSON)

مبل لاوسون تقریبا شبیه به مبل های دسته گرد انگلیسی است اما کمی دسته های بزرگ تری دارد. در این سبک از مبل کوسن و بالشتک بسیار دیده می شود. دسته ‌های مبل لاوسون (LAWSON) برای تکیه دادن و دراز کشیدن راحت تر می باشد. این سبک مبل برای محیط‌ های غیر رسمی مناسب تر است .

- تاکسیدو (TUXEDO)

مبل سبک تاکسیدو (TUXEDO) ظاهری شبیه به مبل چسترفیلد دارد. اما بیشتر سعی می شود در گالری ها و فضاهای هنری از آن استفاده شود زیرا می تواند تاثیر جالبی بر روی مدرن و زیبا نمودن فضا داشته باشد. شکل این مبل قالبی است که می توان آن را در بخش خاصی از خانه و دفتر کار قرار دارد، به همین دلیل جذابیت بالایی دارد.

- دسته صاف

مبل دسته صاف دارای ارتفاع کمتری می باشد و کاملا صاف است و هیچ زاویه ای ندارد. روکش این مبل ها از جنس پارچه، چرم و کتان است که بیشتر برای اتاق نشیمن کاربرد دارد و همچنین برای خانه هایی که فضای کوچک تری دارند.

- تکیه‌گاه شتری (CAMEL BACK)

مبل تکیه‌گاه شتری یا CAMEL BACK که از انواع مبل راحتی می باشد. این مبل در قسمت تکیه گاه دارای یک برآمدگی به شکل کوهان شتر می باشد. مبل تکیه گاه شتری یک مبل رسمی محسوب می شود که برای دفاتر شرکت ها و همچنین خانه هایی با دکوراسیون های کلاسیک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. بر روی این مبل ها معمولا از کوسن های زیادی استفاده می شود.

- سکشنال (SECTIONAL)

مبلمان سکشنال بیشتر از پارچه های ساده ساخته می شود و حالتی ساده و بدون نقش دارد. شکل این مبل ها اکثرا به دو صورت L شکل و U شکل است که برای شکل دادن به یک گوشه از خانه بسیار زیبا و دوست داشتنی است. از این مبل ها بیشتر در اتاق نشیمن استفاده می شود و برای دکوراسیون های غیر رسمی و دوستانه و خانه های کوچک بسیار عالی می باشد.

- سبک RECLINING

مبل‌ RECLINING که یک مبل بسیار نرم و راحت است و اندازه های بسیار مختلفی دارد که شما می توانید با توجه به فضای خانه خود آن را انتخاب نمایید. این مبل در قسمت نشیمن و تیکه گاه دارای پف می باشد که بیشتر کوسن بر روی آن قرار می گیرد و همین موضوع باعث می شود که حالتی غیر رسمی داشته باشد.

- مبلمان تخت خواب‌شو

بسیاری از افراد با توجه به اینکه فضای خانه شان کوچک و محدود است نمی توانند در خانه های خود از تخت خواب استفاده نمایند اما شما می توانید با استفاده از ایده های جدید در فضای کوچک هم تخت خواب داشته باشید. می توانید از مبل تخت خواب شو استفاده نمایید. در این صورت در تمام طول روز مبل راحتی خواهید داشت و در هنگام شب می توانید مبل را باز نمایید و از آن به عنوان تخت خواب استفاده نمایید. در ساخت این مبل های تبدیل شونده از فوم سرد تزریقی استفاده می شود که استحکام و دوام بالایی دارد در این حالت با نشستن و خوابیدن بر روی مبل هیچ گونه مشکل و تغییر در ظاهر مبل ایجاد نمی شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها