کد خبر: 603540
تاریخ انتشار :

افزایش ۷۰ درصدی قیمت لوازم‌خانگی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد حسین اسلامیان در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار داشت: میزان لوازم خانگی در بازار بسیار زیاد است، اما تقاضایی برای آن وجود ندارد. تقاضا نسبت به هشت ماهه گذشته حدود ۸۰ درصد افت کرده است. با توجه به اینکه تقاضا وجود ندارد قیمت‌ها هم ثبات پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت که از سال گذشته آغاز شده بود تا مهرماه ادامه داشت و بعد از آن به ثبات رسید، افزود: افزایش قیمت نسبت به هشت ماهه گذشته حدود ۷۰ درصد بوده است. کارخانه‌ها امروز هم مواد اولیه را به قیمت ماه‌های پیش که نرخ‌ها افزایش یافته بود، می‌خرند.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی یادآور شد: کاهش نرخ ارز در قیمت مواد اولیه لوازم خانگی تاثیری نداشته است، اما باعث شده که مصرف‌کنندگان انتظار کاهش قیمت زیادی داشته باشند.

وی تصریح کرد: نه تنها کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر باعث کاهش قیمت مواد اولیه نشده بلکه قیمت مواد اولیه در ماه‌های اخیر افزایش نیز داشته، قیمت تمام‌شده برای تولیدکننده در ۲ ماهه اخیر نسبت به ۴ ماهه اخیر بیشتر نیز شده است. ثبت سفارش‌ها هم به‌روز نیست و از پنج ماه پیش پول مواد اولیه پرداخت شده است. قیمت محصولات پتروشیمی و فولاد در ماه‌های اخیر با افزایش مواجه بوده است. با این شرایط دلیل ثبات بازار نیز نبود تقاضا است نه کاهش قیمت تمام شده.

وی خاطرنشان کرد: اگر قیمت ارز ثبات داشته باشد و در مرز ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان بماند و این ثبات حداقل ۶ ماه تا یک سال ادامه پیدا کند، قیمت لوازم خانگی نیز متاثر خواهد شد البته لوازم خانگی نیز به مولفه‌های تولید وابسته است باید دید مواد اولیه کاهش می‌یابد یا همین سیر ادامه خواهد یافت.

اسلامیان با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان گفت: دولت از کارخانجات ایرانی حمایت کند، در مرحله اول قیمت تمام شده کالا برای کارخانجات باید کاهش یابد اگر این اتفاق بیافتد بازار راه خود را پیدا می‌کند و قیمت‌ها تعدیل می‌شود.نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار کرد: نه تنها کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر باعث کاهش قیمت مواد اولیه نشده بلکه قیمت‌ها در ماه‌های اخیر افزایش نیز داشته است.

محمد حسین اسلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار داشت: میزان لوازم خانگی در بازار بسیار زیاد است اما تقاضایی برای آن وجود ندارد. تقاضا نسبت به هشت ماهه گذشته حدود 80 درصد افت کرده است. با توجه به اینکه تقاضا وجود ندارد قیمت‌ها هم ثبات پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت که از سال گذشته آغاز شده بود تا مهرماه ادامه داشت و بعد از آن به ثبات رسید، افزود:‌ افزایش قیمت نسبت به هشت ماهه گذشته حدود 70 درصد بوده است. کارخانه‌ها امروز هم مواد اولیه را به قیمت ماه‌های پیش که نرخ‌ها افزایش یافته بود، می‌خرند.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی یادآور شد: کاهش نرخ ارز در قیمت مواد اولیه لوازم خانگی تاثیری نداشته است اما باعث شده که مصرف‌کنندگان انتظار کاهش قیمت زیادی داشته باشند.

وی تصریح کرد: نه تنها کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر باعث کاهش قیمت مواد اولیه نشده بلکه قیمت مواد اولیه در ماه‌های اخیر افزایش نیز داشته، قیمت تمام‌شده برای تولیدکننده در 2 ماهه اخیر نسبت به 4 ماهه اخیر بیشتر نیز شده است. ثبت سفارش‌ها هم به‌روز نیست و از پنج ماه پیش پول مواد اولیه پرداخت شده است. قیمت محصولات پتروشیمی و فولاد در ماه‌های اخیر با افزایش مواجه بوده است. با این شرایط دلیل ثبات بازار نیز نبود تقاضا است نه کاهش قیمت تمام شده.

وی خاطرنشان کرد: اگر قیمت ارز ثبات داشته باشد و در مرز 24 تا 25 هزار تومان بماند و این ثبات حداقل 6 ماه تا یک سال ادامه پیدا کند، قیمت لوازم خانگی نیز متاثر خواهد شد البته لوازم خانگی نیز به مولفه‌های تولید وابسته است باید دید مواد اولیه کاهش می‌یابد یا همین سیر ادامه خواهد یافت.

اسلامیان با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان گفت: دولت از کارخانجات ایرانی حمایت کند، در مرحله اول قیمت تمام شده کالا برای کارخانجات باید کاهش یابد اگر این اتفاق بیافتد بازار راه خود را پیدا می‌کند و قیمت‌ها تعدیل می‌شود.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها