کد خبر: 606224
تاریخ انتشار :

ادامه مصرف بی‌رویه انرژی ما را تا سال ۱۴۰۴ ناچار به قطع صادرات می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد موسوی‌زاده در نشست مدیران حوزه انرژی استان مصرف انرژی در کشور را چهار برابر نرم جهانی برشمرد و اظهار کرد: خوشبختانه محدودیت و پیکی در تامین، توزیع، انتقال و حتی مصرف برق نداریم، اما آنچه نگران‌کننده است مصرف بی‌رویه گاز و محدودیت منابع است که اگر این مصرف بی‌رویه در کشور افزایش یابد، ممکن است به قطع گاز در نیروگاه‌ها و ایجاد اخلال در تولید برق شود.

وی با بیان اینکه مصرف صحیح انرژی برق و گاز و تغییر رفتار در این بخش، نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است، ادامه داد: فرهنگ مدیریت بهینه در مصرف انرژی باید در جامعه نهادینه شود.

موسوی‌زاده با بیان اینکه افزایش سرما در کشور، افزایش مصرف انرژی را بدنبال داشته است افزود: از آنجا که طبق پیش‌بینی‌ها، امسال زمستان سخت و سردی را پیش رو خواهیم داشت، در صورت بی‌توجهی به مصرفه بهینه انرژی‌، ممکن است در تامین انرژی برق و گاز وضعیت بحرانی را شاهد باشیم .

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خاطرنشان کرد: متاسفانه زیاده‌روی در مصرف انرژی حتی تا چهار برابر نرم جهانی در سطح کشور به چشم می‌خورد لذا با توجه به‌ محدودیت منابع لازم است در روند مصرف انرژی اصلاحاتی صورت گیرد.

وی به اقدامات وزارت نیرو در حوزه کاهش مصرف پرداخت و اضافه کرد:با توجه به زیاده‌روی در مصرف انرژی ، وزارتخانه دستور العمل‌ها و بخشنامه هایی در راستای کاهش و صرفه‌جویی در مصرف انرژی تدوین کرده است .

وی خواستار فرهنگسازی در این زمینه از سوی رسانه ها شد و افزود: به‌منظور فرهنگ سازی مصرف انرژی لازم است تا دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی همچون صدا و سیما، آموزش و پرورش، آموزش عالی ، حوزه های علمیه و رسانه‌ها و... بیش از پیش مشارکت و همکاری نمایند .

وی به سرانه بالای مصرف در ایران اشاره و تصریح کرد: بنا به آمارها اگر این روند مصرفی ادامه یابد تا سال ۱۴۰۴ کشور ما قادر به صادرات نبوده و صرفا منابع موجود در کشور صرف مصرف داخلی و تامین نیاز مردم خواهد شد .

موسوی زاده با بیان اینکه هوشمند سازی سیستم‌های کنترل کننده انرژی یکی از اقدامات مهمی است که باید همواره مورد توجه قرار گیردبه اقدامات شرکت توزیع برق پرداخت و ‌ گفت: خاموش کردن روشنایی معابر اضافی و حذف روشنایی پارک‌ها و فضای سبز در ساعات ممنوعیت ترددها در ایام شیوع کرونا، حذف روشنایی کمربندی‌ها و جاده‌ها با استعلام از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌، اقدامات تشویقی برای صنایع با هدف کاهش مصرف بدون اینکه به تولید لطمه وارد شود و...از جمله اقدامات شرکت توزیع برق در راستای مدیریت مصرف انرژی برق است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها