کد خبر: 606440
تاریخ انتشار :

کابینت های کلاسیک آشپزخانه

کابینت های کلاسیک آشپزخانه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کلمه کابینت از ریشه فرانسوی و به معنی انبار مخفی است. درگذشته از چوب یا فلز برای ساخت کابینت‌ها استفاده می‌شد. در ایران محفظه‌های گنجه مانند که از چوب ساخته می‌شدند یکی از اجزای آشپزخانه‌های سنتی را تشکیل می‌دادند. به تدریج و از ابتدای قرن بیستم کابینت های آشپزخانه به شکل امروزی درآمدند. امروزه انواع متنوعی از این محصول در بازار یافت می‎شود که در این میان کابینت های کلاسیک آشپزخانه از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

اهمیت طراحی کابینت های آشپزخانه

در همه خانه‌ها آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به شمار می‌رود. چون بسیاری از فعالیت‌های روزانه مثل آشپزی و غذا خوردن در آن انجام می‌شود. به همین دلیل، طراحی داخلی آشپزخانه و تبدیل آن به یک محیط زیبا و کاربردی بسیار مهم است.

در دکوراسیون آشپزخانه کابینت‌ها بیشترین نقش را ایفا می‎‌کنند. این بخش از آشپزخانه باید به صورتی طراحی شود که علاوه بر کاربردی بودن با سایر قسمت‌های خانه هماهنگ باشد.

ویژگی کابینت های کلاسیک آشپزخانه

این نوع محصولات به صورتی طراحی می‌شوند که بتوان از فضای آشپزخانه بیشترین استفاده را کرد. به همین دلیل، این نوع محصولات برای تمام انواع آشپزخانه، اعم از کوچک و بزرگ، کاربرد دارند.

معمولاً طرح های مربوط به کابینت های کلاسیک، ساده نیستند. بلکه از نقش و نگارهای زیادی تشکیل شده‌اند و اجزایی مثل تاج دارند که کابینت‌ مدرن فاقد آن است. به دلیل نقش و نگارهای زیاد قیمت نوع کلاسیک در مقایسه با کابینت مدرن بالاتر است.

ویژگی اصلی کابینت کلاسیک وجود ستون و سرستون‌های منبت کاری شده است که این محصول را از نوع مدرن آن متمایز می‌سازد. کابینت های کلاسیک آشپزخانه از تاج و زیر چراغ در قسمت کابینت‌های دیواری تشکیل شده‌اند. اگرچه این اجزا در طرح‌ها و مدل‌های مختلف وجود دارند، اما تاج و زیر چراغ دندانه موشی محبوب‌تر هستند.

کابینت های کلاسیک آشپزخانه

برای پوشش پایه کابینت‌های کلاسیک زمینی از پاخور استفاده می‌شود. این کار موجب می‌شود به علت دیده نشدن پایه کابینت، نما زیباتر به نظر برسد. از سایر اجزای این محصولات می‌توان به ستون‌های نقش برجسته اشاره کرد. این ستون‌ها هم به زیبایی کار می‌افزایند و هم کاربردی هستند. به طوریکه می‌توان اکسسوری سوپر ادویه را در این قسمت نصب کرد. این کار امکان استفاده از کوچک‌ترین بخش‌های آشپزخانه را فراهم می‌کند.

معمولاً در کابینت های کلاسیک آشپزخانه از دستگیره‌های سرامیکی استفاده می‌شود. این نوع دستگیره‌ها در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در دسترس هستند. بخش دیگری که در این مدل کابینت مورد توجه قرار می‌گیرد، طراحی کاور هود است. این کاور، هود را از دیدها پنهان می‌کند.

سایر ویژگی‌های کابینت های کلاسیک عبارتند از:

  • فاقد کشوهای جک‌دار هستند
  • قرینه‌سازی در همه بخش‌ها ضروری است
  • باید یکپارچه باشند
  • هود باید به کمک کاور مخفی شود

انواع کابینت کلاسیک

کابینت های کلاسیک از جمله مدل‌هایی هستند که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. در ساخت آن‌ها از متریال و طرح‌هایی استفاده می‌شود که تداعی کننده آشپزخانه‌های تمام چوبی هستند. به عبارت دیگر، این محصولات به سبک قدیمی طراحی می‌شوند.

به طور کلی، کابینت های کلاسیک آشپزخانه به چهار دسته تقسیم می ‌شوند: کلاسیک چوبی، کلاسیک ممبران، کلاسیک روکش چوب و کلاسیک رومی.

  • کابینت کلاسیک چوبی

کلاسیک چوبی لوکس‎ترین نوع کابینت است. بدنه داخلی از ام دی اف و درب‌ها از چوب طبیعی گردو، بلوط، راش و ... ساخته می‌شوند.

نقش و نگارهای زیبایی در درب آن وجود دارد که به وسیله دستگاه سی ان سی (CNC) ایجاد می‌شوند. در مرحله بعد، با استفاده از دستگاه رنگ پاش رنگ‌آمیزی انجام می‌شود. این محصول در رنگ‌های متنوع تولید می‌شود. در این نوع کابینت از صفحه سنگ گرانیت یا صفحه سنگ مصنوعی کورین استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: نقاشی ساختمان با غلطک و ایجاد رنگ طرحدار

  • کابینت کلاسیک روکش چوب

این نوع محصول که به آن کابینت طرح چوب هم گفته می‌شود شباهت زیادی به کلاسیک چوبی دارد. اما در مقایسه با آن قیمت کمتری دارد. بدنه ام دی اف سیفد رنگ است. جنس درب ام دی اف خام است که در دو طرف آن روکش چوب طبیعی پرس می‌شود. سپس به کمک دستگاه سی ان سی نقش مورد نظر روی درب اجرا و درب رنگ می‌شود.

این محصول دارای رنگ‌های متنوع و دستگیره‌هایی از جنس سرامیک است. همچنین از صفحه سنگ مصنوعی کورین برای آن استفاده می‌شود.

  • کابینت کلاسیک ممبران

به کلاسیک ممبران، کابینت پی وی سی یا وکیوم هم گفته می‌شود. این محصول هم در سبک کلاسیک و هم در سبک مدرن تولید می‌شود. بدنه ام دی اف سفید و درب ام دی ام خام (بدون روکش) است. به وسیله دستگاه سی ان سی طرح مورد نظر روی درب اجرا می‌شود. سپس روکش ممبران یا وکیوم روی آن پرس می‌گردد.

به عبارت دیگر، فقط در یک طرف درب روکش ممبران اجرا می‌شود. این امر به کاهش هزینه تولید منجر می‌گردد. روکش کابینت ممبران نوعی پلاستیک فشرده است. از صفحه سنگ مصنوعی کورین یا کوارتز برای آن استفاده می‌شود.

  • کابینت کلاسیک رومی

این محصول اولین بار در کشور ایتالیا طراحی و تولید شده است. در ساخت آن از هنر روم باستان الهام گرفته می‌شود. جنس بدنه از ام دی اف سفید است. درب از ام دی اف خام است که طرح مورد نظر توسط دستگاه سی ان سی روی آن اجرا می‌شود.

در رنگ‌های متنوع وجود دارد اما رنگ سفید آن بیشتر مورد استقبال واقع شده است. جنس صفحه این کابینت سنگ‌های طبیعی گرانیت یا مرمر و یا سنگ‌های مصنوعی کورین یا کوارتز است. دستگیره‌ها نیز معمولاً سرامیکی هستند.

بیشتر بخوانید: ویژگیهای رنگ نمای خارجی ساختمان

مزایا و معایب کابینت های کلاسیک آشپزخانه آشنایی با مزایا و معایب این محصول امکان یک انتخاب درست را برای شما فراهم می‌کند. برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب این محصولات عبارتند از: مزایا:
  • هماهنگی با انواع دکور
  • برخورداری از طرح‌های متنوع
  • برخورداری از رنگ‌های زیبا و متنوع
  • دوام بالا (در صورت استفاده از متریال مناسب)
معایب:
  • قیمت بالا
  • وزن بالا
  • طولانی بودن زمان آماده‌سازی
  • حساس بودن به رطوبت و حرارت
  • آسیب‌پذیر بودن نسبت به اشیاء تیز و برنده
  • عدم امکان تعمیر و ترمیم کابینت‌های آسیب دیده

کابینت های کلاسیک آشپزخانه

نکاتی برای افزایش طول عمر کابینت های کلاسیک آشپزخانه

  • مواد شوینده برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه مناسب نیستند. بهترین کار استفاده از دستمال نم‌دار است.
  • قبل از قرار دادن وسایل در داخل کابینت آن‌ها را کاملاً خشک کنید.
  • فضای داخلی کابینت را بیش از حد پر نکنید.
  • بر روی کابینت اجسام سنگین قرار ندهید.
  • از تماس اجسام تیز و برنده با کابینت چوبی خودداری کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها