کد خبر: 607156
تاریخ انتشار :

قیمت طلا و قیمت سکه، امروز ۱۶ دی ۹۹ / طلا گران شد + جدول

قیمت طلا و قیمت سکه، امروز ۱۶ دی ۹۹ / طلا گران شد + جدول
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۱۹۱ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۸۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با افزایش همراه شده است؛ سکه بعد از چند روز بار دیگر توانست وارد کانال ۱۲ میلیونی شود، اما مشخص نیست که تا چه مدت در این کانال قیمتی ماندگار خواهد بود.

افزایش قیمت جهانی طلا به همراه قیمت افزایش قیمت ارز در بازار داخلی موجب افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است؛ قیمت ارز از عصر روز یکشنبه در بازار آزاد با نوسان همراه شده است؛ سیر صعودی قیمت‌ها در بازار ارز بعد از چند هفته ثبات آغاز شد؛ یکی از دلایل مهم افزایش قیمت ارز به گفته فعالان بازار این است که کمیسیون تلفیق افزایش نرخ محاسباتی ارز در بودجه ۱۴۰۰ به ۱۷۵۰۰ تومان را مصوب کرد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی این تصمیم تلفیق را موجب آغاز مجدد سیر صعودی قیمت‌ها در بازار می‌دانند؛ همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: رسمیت دادن به نرخ تسعیر ۱۷۵۰۰ تومان را به صلاح اقتصاد نمیدانم، ضمن آنکه مبنای محاسباتی آن مشخص نیست.

بانک مرکزی تلاش می‌کند با تقویت عرضه در بازار به تقاضا‌های ارزی پاسخ دهد و برهمین اساس نیز تداوم عرضه‌های روزانه ارز در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی موجب شده تا نیاز ارزی بازار پاسخ داده شود و دیگر به مانند قبل شاهد نوسانات لحظه‌ای در بازار نباشیم. با این حال، اما در مقاطعی انتشار برخی اخبار سیاسی موجب می‌شود تا جو روانی بازار تغییر کند و قیمت ارز افزایشی شود.

قیمت طلا و قیمت سکه، امروز ۱۶ دی ۹۹ + جدول

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها