کد خبر: 607296
تاریخ انتشار :

قیمت پوکه معدنی

قیمت پوکه معدنی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پوکه معدنی چیست

قیمت پوکه معدنی

پوکه معدنی سنگی است که از فوران های آتشفشانی تشکیل شده است. سنگ مذاب در اعماق زیرزمین ، آب و گازهای دیگر را در خود جای داده است و وقتی ماگما از دریچه فوران می کند ، گازها چشمک می زنند ، و یک ساختار کف و وزیکول شکاف بر جای می گذارد که به سرعت خنک می شود و ساختار کف را محکم می کند.

اگر پوکه تازه تشکیل شده روی یک توده آب بیفتد یا فوران کند ، عمل موج باعث توده شناور در اشباع و غرق شدن در ساحل می شود. این فرآیند چند صد ساله منجر به ایجاد پوکه بسیار خالص می شود - مواد معدنی سنگین به کف دریا یا دریاچه می ریزند ، در حالی که پوکه خالص به خط ساحلی شسته می شود.

پوکه معدنی دانه هایی سنگ با وزن کم هستند که کاربردهای متنوعی در بخش های صنعتی، کشاورزی و ساخت و ساز دارند.

پوکه معدنی از زمان های دور در ایران باستان کاربرد داشته و روز به روز به موارد استفاده آن افزوده می شود.

اهمیت پوکه معدنی قروه در بین معادن پوکه معدنی ایران بسیار زیاد است به طوری که می توان پوکه تولیدی از معادن این شهر را جزو محصولات صادراتی ایران محسوب کرد که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

فرآیند تشکیل پوکه معدنی

پوکه سردی که روی آب شناور است به آرامی آب را در وزیکول جذب کرده و در نهایت غرق می شود.

آزمایشات نشان می دهد که برخی از پوکه ها می توانند بیش از 1/2 سال روی آب بمانند. مدت زمان لازم برای غرق شدن آب کافی به اندازه پوکه ، چگالی اولیه ، توزیع اندازه وزیکول ها و اتصال وزیکول ها بستگی دارد.

پوکه گرم اغلب با وجود تراکم کمتری نسبت به آب ، بلافاصله هنگام غوطه ور شدن در آب غرق می شود. آزمایشات نشان می دهد که برای هر پوکه دمای بحرانی وجود دارد که بالای آن پوکه فرو خواهد رفت.

دمای بحرانی با تراکم پوکه اولیه و پوکه با چگالی کمتری که برای غرق شدن به دمای بالاتر نیاز دارند ، همبستگی خوبی دارد. مکانیسم در دمای پایین تر از 150 درجه شامل جذب آب توسط انقباض هوای گرم درون پوکه است.

با این حال ، در دمای بالاتر ، تبدیل آب جذب شده به بخار در پوکه گرم باعث دفع هوا می شود و خنک سازی بیشتر منجر به چگالش و جذب آب به پوکه می شود.

رفتار پوکه های سرد و گرم نشان می دهد که رسوبات جریان انعطاف پذیر گرم و سرد ممکن است قابل تشخیص باشد.

رسوبات گرم حاوی بخش قابل توجهی از پوکه با چگالی کم است ، در حالی که رسوبات سرد اینگونه نخواهد بود.

پوکه معدنی که روی آب گرم می افتد می تواند بلافاصله غرق شود و رسوبات پوکه پوستی را ایجاد کند.

بهترین پوکه معدنی

پوکه معدنی یک سنگ آمورف بسیار فراوان است که در سراسر کره زمین یافت می شود.

اگرچه همه پوکه ها برای تصفیه و استفاده در صنعت ایده آل نیستند. ولی همه پوکه ها جهت استفاده در جاده ها ، قنات ها ، معابد ، مخازن و سایر بناها کاربرد داشتند.

طبق آنچه گفته شده پوکه معدنی در اکثر معادن کره زمین یافت می شود و تنها تفاوت در پوکه های معدنی به ویژگی های متفاوت آنها از یکدیگر است که اهمیت زیادی در شناخت تفاوت ساختر آنها دارد.

با این حساب می توان گفت که متناسب با ساختار پوکه معدنی استفاده هایی که مردم می توانستند از آن بکنند کشف شده است.

در ایران پوکه معدنی در شهرهای قروه، همدان، سنندج، کرمانشاه، مشکین شهر، بستان آباد و ... تولید می شود که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند.

با در نظر گرفتن ساختار کلی در خصوص انواع پوکه معدنی و شناخت کاربردهای آن ها، می توان گفت پوکه معدنی قروه بهترین نوع جهت خرید پوکه معدنی است.

معادن طبیعی پوکه معدنی و استخراج این ماده ارزشمند از کوه های قروه این مکان را به یکی از مکان های ارزشمند تبدیل کرده است.

قیمت پوکه معدنی

کاربرد پوکه معدنی
  • پوکه معدنی یک سنگ ایده آل برای بلوک های ساختمانی بتنی سبک است.
  • استفاده به عنوان ساینده
  • استفاده در مواد آرایشی بهداشتی
  • به عنوان یک رسانه فیلتراسیون در سیستم های بزرگ آب آشپزی
  • پوکه در مصارف بتنی در سطح جهان استفاده می شود
  • هوادهی خاک و افزایش توانایی خاک در حفظ رطوبت
  • از نظر ماهیت غیر بلوری ، غیر سمی و غیر خطرناک یک پر کننده عالی است
  • درجه های درشت پوکه خواص ضد لغزش بسیار خوبی ارائه می دهند
  • افزودن دوام ، دوام و مقاومت به کاربردهای مهم بتن - جاده ها
ویژگی های پوکه معدنی قروه

عایق صوت و حرارت: پوکه معدنی ، که به عنوان ماده اولیه همراه با فناوری تولید استفاده می شود ، به دلیل خواص طبیعی عایق حرارتی و صوتی را فراهم می کند.

مقاوم در برابر زلزله : عناصر ساختمانی که با استفاده از پوکه معدنی قروه تولید می شوند مقاومت بیشتری نسبت به سایر پوکه های معدنی دارد.

از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است: در حالی که در ساخت دیوارها و دیوارهای ساخته شده با سایر عناصر ساختمانی به گچ نازک و ظریف نیاز است ، پوکه معدنی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است زیرا یک محلول گچ تک لایه را بر روی دیواره های خارجی وارد می کند.

مقاوم در برابر آتش: مقاومت آن در برابر آتش نسبت به سایر مصالح ساختمانی بیشتر است. دمای ذوب آن زیاد است و هنگام ذوب شدن گازهای مضر به محیط زیست منتقل نمی کند. آسیب آتش سوزی را به حداقل می رساند. در دمای احتراق 1100 0C ، حداقل 239 دقیقه شعله ور نمی شود.

طبیعی است : طبیعی است زیرا هیچ محصول خارجی غیر از مواد طبیعی و سیمان به آن اضافه نمی شود .

رطوبت محیط را متعادل می کند : دارای ویژگی های حاوی مقدار زیادی بخار آب در ساختار خود است ، بنابراین مرطوب نمی شود و قابلیت تهویه طبیعی در فضا را دارد.

سازگار با محیط زیست : در ساخت پوکه معدنی نیاز به انرژی بسیار کمی وجود دارد. آنچه مورد نیاز است فقط انرژی ارتعاش است

سبک وزن : ویژگی مهم دیگر پوکه معدنی سبک بودن آن است. وزن پوکه معدنی به طور متوسط ​​00.75 kg / dm3 است و وزن واحد واحد 0.6 kg / dm3 است.

پوکه معدنی در کشاورزی

این یک واقعیت مجرب است که بقایای کودهای شیمیایی ، سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی کشاورزی مورد استفاده در کشاورزی مستقیماً از طریق غذاها بر سلامت انسان تأثیر می گذارد. رویکرد دقیق دولت های توسعه یافته در مورد سلامت انسان و سیاست های کاهش هزینه های بهداشتی در بودجه آنها ، علاقه و جهت گیری محصولات کشاورزی (ارگانیک) را افزایش داده است. در حالی که این کشورها با انگیزه های زیادی از کشاورزی ارگانیک حمایت می کنند ، برخی محدودیت ها و حتی ممنوعیت ها در کشاورزی متعارف اعمال شده است.

در کشاورزی اصولی هیچ کود شیمیایی ، سموم دفع آفات و غیره وجود ندارد. دانشمندان خاک و تغذیه کنندگان گیاهان که در روش های برداشت محصولات با کیفیت و تولید با استفاده از محصولات کشاورزی بدون استفاده از مواد شیمیایی متخصص هستند ، سال هاست تحقیقات زیادی انجام داده اند و در نتیجه از تهویه کننده های خاک و کودهای معدنی در دوزهای مختلف با کشت گونه های مختلف گیاهی در خاک های مختلف ، تغییر در ساختار خاک ، تحولات در ریشه و ساقه های گیاه که در نهایت منجر به افزایش عملکرد گیاه شده است انجام داده اند.

ساختار پوکه معدنی که بستری مناسب برای کشاورزی است

خاک های آتشفشانی ، همراه با ساختار طبیعی خود ، محیط بسیار مطلوبی را برای رشد گیاهان پوسیده هستند. مواد مغذی اضافی تأمین شده توسط زندگی انسان و حیوان فراهم می کنند.

پوکه معدنی یکی از مواد اولیه طبیعی کشت آبزیان است. سنگ معدن پوکه دارای تخلخل 85٪ باعث می شود که خواص چگالی نوری را به نمایش بگذارد. حتی کوچکترین واحد سنگ پوکه نیز با بسیاری از منافذ کوچک و بزرگ پر شده است.

سنگ معدنی پوکه با متخلخل شدن خاک آن را هوادهی می کند. این ماده همچنین برای بهبود خواص خاک و جلوگیری از تجمع کودهای مصنوعی استفاده می شود

. پوکه به عنوان خاک در گلخانه ها ، مناطق پرورش مرکبات ، باغات ، مزارع چمن و همه مناطق کشاورزی استفاده می شود و نتایج کاربرد آن بسیار عالی است. علاوه بر این ، توانایی آن در نگه داشتن آب برای مدت طولانی امکان کشاورزی در خاکهای خشک را فراهم می کند.

پوکه معدنی که در عمق و ضخامت خاصی در زیر خاک قرار دارد ، آب را حفظ می کند و در صورت لزوم ، آب را مستقیماً به ریشه گیاه می رساند و مانع رشد علف های هرز می شود.

قیمت پوکه معدنی

مزایای پوکه معدنی در کشاورزی
  • مواد معدنی موجود در آن رشد گیاه را تسریع می کند .
  • به لطف ساختار متخلخل خود ، باعث تهویه خاک می شود
  • به لطف ویژگی مرطوب نگه داشتن خاک ، موجب صرفه جویی در مصرف آب و کشاورزی در خاک های خشک می شود .
  • با جلوگیری از کود از خاک ، از هدر رفتن کود جلوگیری می کند
پوکه معدنی در ساختمان سازی

تراکم پوکه 3/1 تا 2/3 ماسه و شن طبیعی است. در نتیجه استفاده از ملات سنگ پوکه به جای ملات سیمان ماسه ، مقاومت مکانیکی به دلیل سبک بودن ملات کمتر بار می شود

. استفاده از محصولات ساختمانی سبک به عنوان ماده پرکننده و دیوار به بتن کمتری نیاز دارد.

با توجه به اینکه بتن پوکه در ساختمانها از بتن معمولی سبک تر است (وزن واحد 800 - 900 کیلوگرم در متر مکعب) باعث صرفه جویی در وقت و کار می شود. مزیت زمان و کار ناشی از استفاده منظم از مواد باعث کاهش در هزینه های ساختمان می شود.

علاوه بر این ، گچ ، سرامیک و غیره. می توان از روکش استفاده کرد ، در صورت استفاده از گچ ، در سالهای بعد هیچ ترک و تورمی روی گچ ایجاد نخواهد شد. به دلیل ساختار الاستیک در برابر زلزله مقاوم است.

مزایای پوکه معدنی در ساختمان ها
  • بتن ساخته شده با پوکه 6 برابر انعطاف پذیرتر از بتن معمولی است و در برابر زلزله مقاوم است .
  • به دلیل سبکی ، در اصل ارزان تر و تقریباً 17٪ مصرف آهن کمتری دارد .
  • ایمن تر به دلیل مقاومت در برابر آتش بالا
  • هزینه کمتری برای گرمایش و سرمایش به دلیل مقاومت حرارتی بالا
  • راحتی در فضای استفاده شده به دلیل حداکثر عایق صدا
  • به لطف ساختار سبک آن ، افزایش 30 درصدی عملکرد کارگری
  • به خوبی به گچ می چسبد. هزینه کمتر به دلیل کار آسان
  • مقاوم در برابر یخ زدگی در هنگام بروز یخبندان صدمه نخواهد دید
خرید پوکه معدنی قروه

امکان خرید پوکه معدنی قروه به صورت خرده از سرتاسر کشور و به صورت پالت های صادراتی از اقصی نقاط جهان وجود دارد.

روش حمل و نقل و خرید پوکه معدنی قروه معظمی به کاربر نهایی بستگی دارد.

به عنوان مثال ، یک دندانپزشک پوکه خود را در یک ظرف کوچک خریداری می کند.

یک تولید کننده صابون دستی یا یک تولید کننده صفحه مدار رایانه محموله هایی را به عنوان پالت های بسته بندی شده با کیسه های (20 کیلوگرم) که از طریق کامیون یا کانتینردریافت می کند.

یک بخش کارهای عمومی با استفاده از پوکه برای فیلتراسیون آب ممکن است پوکه خود را در اتومبیل های راه آهن فله تحویل بگیرد.

یک کارخانه دسته ای بتن ، یک بار سنگ پوکه (که به عنوان پوزولان طبیعی استفاده می شود) را در یک کامیون پنوماتیک قبول می کند.

مجموعه پوکه معظمی با آسان سازی شرایط خرید پوکه معدنی قروه به صورت مستقیم توانسته است واسطه های فروش این حوزه را حذف کند و قیمت های فروش برای مشتری را تا حد امکان کاهش دهد.

این امر باعث افزایش سطح رضایت مندی مشتریان شده و در کنار ارتقاء کیفیت خدمات این مجموعه را به عنوان مجموعه ای قابل اعتماد در عرصه فروش انواعد پوکه معدنی معرفی می کند.

جهت خرید انواع پوکه معدنی و دریافت مشاوره های رایگان در خصوص انتخاب نوع پوکه متناسب با نیاز خود می توانید با مدیریت فروش مجموعه در ارتباط باشید.

شماره تماس: ۰۹۱۸۶۸۴۵۱۵۵

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها