کد خبر: 608062
تاریخ انتشار :

علت اصلی ریزش رعدآسای شاخص بورس اعلام شد + جزئیات

علت اصلی ریزش رعدآسای شاخص بورس اعلام شد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، شاخص کل بازار سهام به دلیل عرضه در نمادهای شاخص‌ساز روندی نزولی پیدا کرد و بعد از افت بیش از ۲.۵ درصدی به یک میلیون و ۲۶۵ هزار واحدی رسید.

به این ترتیب کف‌سازی جدیدی در حال انجام است و برآوردها حکایت از آن دارد که محدوده نوسان در حال تغییر است .

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۴۰ هزار و ۶۲۷ واحد افت داشت .در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۴۷۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۷ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۱۶۵ واحد کاهش به ۴۶۳ هزار و ۱۹۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۳۵ واحد افت به ۳۰۳ هزار و ۱۳۸ واحد رسیدند.شاخص بازار اول ۳۵ هزار و ۱۹ واحد و شاخص بازار دوم ۶۳ هزار و ۶۵۹ واحد کاهش داشت.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در خصوص دلایل این ریزش تاریخی گفت:به نظر من ماجرا دیگر فراتر از بورس است و داستان بازار سرمایه به اختلاف جدی سیاسی باز می‌گردد.

وی گفت: بازار حت تاثیر این اختلافات است.متاسفانه اختلاف سیاسی که در دولت و مجلس و بین وزیر صمت و وزیر اقتصاد به وجود آمده، مشکلاتی را ایجاد کرده است.وی اضافه کرد: دعوا بر سر اقتصاد دستوری که با ذات بورس و مکانیسم بورس،منافات دارد باعث این وضعیت شد که البته در نهایت دود این اختلاف به چشم سهامداران می‌رود.

وی تاکید کرد: باید واقع‌بین باشیم. متاسفانه چون دعوا ادامه دارد و حتی بحث استیضاح در این شرایط و در ماه‌های اندک باقیمانده از فعالیت دولت، در مجلس مطرح شده، نمی‌توانیم امید چندانی به بهود وضعیت در کوتاه‌مدت داشته باشیم.

او اضافه کرد: بی‌شک این وضعیت پیامدهای خوبی نخواهد داشت و تا زمانی که دعواهای سیاسی حل نشود وضعیت را منفی می‌بینم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها