کد خبر: 613267
تاریخ انتشار :

عاقبت بورس چه می‌شود؟

عاقبت بورس چه می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، بورس در شرایط بلاتکلیفی قرار دارد و نرخ دلار، لایحه بودجه و بحث مذاکرات هنوز معادلات مجهول اقتصاد ایران است. از طرفی انتخابات ۱۴۰۰ نیز در راه است و این موضوع نیز می‌تواند بورس را در شرایط معلق نگه دارد اما چند روز قبل خبر تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار سهام به گوش رسید و روند بورس تغییر کرد. با این حال بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بورس برای متعادل شدن به پول بیشتری نیاز دارد.

میثم رادپور، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با آینده بورس گفت: آینده بلندمدت بورس مثبت است زیرا دو سناریو پیش‌روی بازار سهام قراردارد اول اینکه مذاکره انجام شود که اینگونه حاشیه سود شرکت‌ها و هزینه واردات مواد اولیه کاهش پیدا می‌کند و شرکت‌ها از لحاظ بنیادین رشد می‌کنند و به نوعی رشد ذاتی برای بازار سهام اتفاق می‌افتد، اما نکته دیگر این است که به دلیل بیماری کرونا و بحران جهانی و همچنین تورم احتمالی در امریکا نرخ کالاهای اساسی در دنیا در حال رشد است که این موضوع می‌تواند به افزایش درآمد و کاهش سرعت نزول ریال در برابر دلار کمک کند.

این کارشناس در ادامه افزود: بورس به هر خبری که حاوی افزایش تورم باشد واکنش نشان می‌دهد. از زمانی که رشد شارپی شاخص کل شروع شد نرخ کالاهای اساسی نسبت به محدوده شاخص یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد کرده و بازار سهام بالاخره به این موضوع واکنش نشان می‌دهد.

این کارشناس در رابطه با رشد بورس به دلیل رشد نرخ کالاهای اساسی گفت: به دلیل افزایش حجم نقدینگی در امریکا احتمال می‌رود در سال آینده تورم این کشور دو رقمی شود و احتمالا روند رشد کالاهای اساسی در دنیا بلند مدت باشد و این موضوع افزایش ارزش ریال در مقابل ارزهای کشورهای توسعه یافته را در پی دارد و بورس نیز از موضوع منتفع می‌شود.

این در حالیست که بیشتر کارشناسان بازار سهام معتقدند بورس در بلند مدت روندی صعودی خواهد داشت و متغییرهای تاثیرگذار بر روند بازار سهام رشد خوبی داشتند و بورس نیز باید رشد کند.

منبع: مشرق

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها