کد خبر: 613972
تاریخ انتشار :

هر آنچه باید در رابطه با درب ضد سرقت بدانید

هر آنچه باید در رابطه با درب ضد سرقت بدانید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همان گونه که از نام آن مشخص است این درب‌ها برای امنیت زیاد منزل ساختمان و... در برابر سارقین به کار می‌رود. این درب‌ها نسبت به درب‌های نرمال و معمولی بسیار تقویت شده، مقاوم و با کیفیت هستند و همچنین امروزه در اکثر منازل و ساختمان‌ها از انواع درب ضد سرقت مختلف استفاده می‌شود و بسیار کاربردی است. بدون شک مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت یک درب ضد سرقت که در درجه اول قرار دارد قفل آن درب است. درب ضد سرقت دارای قفل‌های مختلف و متنوعی است که هر کدام از قفل‌ها به یک میزان خاص و ویژه‌ای امنیت و مقاومت دارند و از لحاظ کیفیت با یک دیگر متفاوت‌اند. همچنین لولای این درب‌ها نیز به دفعات از لولای یک درب معمولی و نرمال بهتر، مقاوم‌تر و با کیفیت‌تر است.

لولای درب ضد سرقت از سمت خارج درب کاملا پنهان و غیر قابل رویت است که همین امر مانع می‌شود که سارقین بتوانند به وسیله اهرم کردن لولاهای درب آن را تخریب کنند و به داخل ساختمان نفوذ کنند. پس تا اینجا متوجه شدید که با به کار بردن همچین دربی در اجزای منزل یا ساختمان و یا... خود شما می‌توانید با خیال راحت و آسوده و بدون هیچ نگرانی‌ای از منزل خود خارج شوید. البته لازم به ذکر است که اطمینان درب ضد سرقت بسیار بالا است اما به منزله صد در صد نیست.

درب آکوستیک و یا به عبارتی دیگر درب ضد حریق چیست

در مکان‌های خارج و حومه شهر مانند کارخانجات و کارگاه‌هاکه فرصت سرقت برای سارقین کاملا فراهم است قطعا باید از دربی که بسیار مقاوم و با کیفیت باشد و کاملا مورد اطمینان باشد استفاده کرد چرا که این مکان‌ها خالی از جمعیت و ازدهام هستند. بنابراین در همچین مکان‌هایی که کارخانه و کارگاه قرار دارد بهتر است از دربی که نسبت به یک درب ضد سرقت تقویت شده است استفاده کرد. برای این مواقع درب‌هایی تولید می‌شود که مواد و ماده‌های خاص و ویژه‌ای جهت تقویت و مقاوم‌تر شدن به آنها تزریق می‌شود که این مواد شامل ضد تخریب، ضد اسید، ضد رطوبت، ضد آتش، ضد مته و ضد برش هستند.

پس یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که هنگام خریدن یک درب ضد سرقت باید به توجه داشته باشیم این است که درب ضد سرقت مورد نظر ما با محلی که قرار است نصب شود از نظر مقاومت و شیوه تولید تناسب داشته باشد تا دوام بالایی داشته باشد. به عنوان مثال برای مکان‌هایی که دارای هوای مرطوب هستند مثل شمال کشور، از دربی با خاصیت ضد رطوبت باید استفاده کرد. و یا در شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند، از دربی با خاصیت ضد اسید باید استفاده نمود.

انواع درب ضد سرقت به چند قسمت دسته بندی می‌شوند

انواع درب ضد سرقت موجود در بازار ایران به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  1. درب ضد سرقت ساخت ایران
  2. درب ضد سرقت ساخت ترکیه
  3. درب ضد سرقت ساخت چین

درباره انواع درب ضد سرقت

  1. درب ضد سرقت چینی: لایه سطحی درب ضد سرقت چینی از فلز استیل است که با رنگ کوره‌ای پوشیده شده است. لولای درب ضد سرقت چینی هم از سمت داخل و هم از سمت خارج درب (دو طرف) پنهان و غیر قابل مشاهده است. وزن درب ضد سرقت چینی بسیار کم و سبک است که همین امر سبب می‌شود تا نصب این درب به سرعت و راحتی انجام شود.
  2. درب ضد سرقت ترک: لایه سطحی درب ضد سرقت ترک به دو دسته تقسیم می‌شود، یکی ام دی اف همراه با روکش چوب طبیعی است و دیگری ام دی اف همراه با روکش پی وی سی است. لولاهای درب ضد سرقت ترک از سمت خارج پوشیده و پنهان هستند در صورتی که از سمت داخل کاملا قابل مشاهده هستند. درب ضد سرقت دارای وزن بسیار بالا و سنگینی است که همین امر سبب می‌شود نصب آن مقداری زمان‌بر باشد و به راحتی نصب نشود.
  3. درب ضد سرقت ایرانی: درب ضد سرقت ساخت ایران از نظر کیفیت، مقاومت، دشکل ظاهری و شیوه تولید شباهت بسیار زیادی با درب ضد سرقت ترک دارد. تنها تفاوت بین درب ضد سرقت ایرانی و درب ضد سرقت ترک این است که درب ضد سرقت ایرانی قیمت بسیار مناسب‌تر و ارزان‌تری نسبت به درب ضد سرقت ترک دارد.

در هنگام خرید یک درب ضد سرقت به چه نکاتی باید دقت کرد

  1. جنس چهار چوب درب ضد سرقت: فلز به کار رفته در چهار چوب درب ضد سرقت باید از آلیاژ خوب و با کیفیت باشد که محل متصل شدن شدن ورق‌های آن دارای جوش کاری خوب و مناسبی باشد. بهترین و مناسب‌ترین جوش برای جوش کاری ان استفاده از جوش co2 است.
  2. مقدار ضخامت چهار چوب درب ضد سرقت: ضخامت چهار چوب آن باید حداقل 1.5 میلی متر یا بیشتر از آن باشد.
  3. جنس لایه درب ضد سرقت: همان گونه که می‌دانید طرح لایه درب ضد سرقت به شکل سلیقه‌ای است و شما می‌توانید طرح دلخواه خود را جهت تولید ان سفارش دهید ولیکن دقت داشتن به این نکته بسیار مهم و با اهمیت است که جنس لایه سطحی درب باید با محل قرار گیری متناسب باشد. به عنوان مثال جنس روکش ام دی اف دارای زیبایی و براقیت بسیار بیشتری است نسبت به جنس روکش پی وی سی و ملامینه ولیکن ام دی اف در برابر نور آفتاب و خط و خش استحکام و مقاومت بالایی ندارد.
  4. جنس لولای درب ضد سرقت: جنس لولای درب بسیار مهم است و حتما باید به آن توجه داشت چرا که بر روی این لولاها، لنگه درب می‌چرخد به مین علت باید لولاها آنقدر مستحکم باشند که بتوانند وزن درب را به راحتی تحمل کنند، که در صورت نامرغوب بودن جنس لولاها و کم بودن تعداد آنها پس از گذشت مدت زمانی، درب از شکل ریگلاژی و حالت تنظیم خود خارج می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که بهترین حالت لولاها، استفاده از حداقل سه عدد لولا و یا استفاده کردن از لولای بلبرینگ دار است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها