کد خبر: 613975
تاریخ انتشار :

مقایسه ویلا و باغ ویلا

مقایسه ویلا و باغ ویلا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دلیل کاهش خانه های ویلایی در شهرهای بزرگ، رشد جمعیت زیاد در این شهرها است. همان طور که خودتان نیز می دانید، در چند سال اخیر در کشورهای زیادی به خصوص ایران، شهرنشینی به شدت افزایش پیدا کرده است. این موضوع باعث می شود که جمعیت شهرها به شدت افزایش پیدا کند و به همین دلیل، خانه های ویلایی نیز جای خود را به خانه های آپارتمانی دادند.

با این حال امروزه در برخی نقاط شهرها و بسیاری از مناطق خارج از شهر، نیز می توان خانه های ویلایی را نیز پیدا کرد. باغ ویلاها بیشتر در شهرستان ها و شهرک های ویلایی پیدا می شوند و جایگاه زیادی در شهرها ندارند. در حال حاضر بهترین شهرک ویلایی در اطراف تهران در شهریار و مناطق اطراف آن قرار دارند.

با وجود این که مفهوم باغ ویلا و ویلا با هم گره خورده است، اما این دو تفاوت های زیادی با هم دارند که ممکن است افراد زیادی آن را ندانند.

همه چیز درباره ویلا

ساخت خانه های ویلایی، پیشینه زیادی داشته و از زمان های قدیم تا به حال، رایج بوده است. خانه های ویلایی به خانه هایی گفته می شود که که بتواند از تمامی بخش ها نمای خارج را نشان دهد. در ساختار بسیاری از خانه های ویلایی، به خصوص آن هایی که در خارج از شهرها هستند از سقف های شیب دار استفاده می شوند.

معمولا خانه های ویلایی متراژ بیشتری از خانه های آپارتمانی دارند و یکی از دلایل محبوبیتشان نیز، همین موضوع است؛ اما با این حال قیمت خانه های ویلایی به دلیل اندازه بزرگترشان، از خانه های آپارتمانی بیشتر است. همچنین هزینه هایی مانند هزینه گرمایش و سرمایش خانه و همین طور هزینه آب و برق و گاز بسیار بیشتر خواهد بود؛ علاوه بر تمام این ها ویلاها به دلیل ماهیت شخصی شان، می توانند امکانات بسیار بیشتری داشته باشند و فرد، در طراحی آن ها آزادتر است.

ویلاها معمولا به صورت های متفاوتی از جمله مدرن، کلاسیک و ... ساخته می شوند. معمولا ویلاهایی که به صورت مدرن ساخته می شوند، هزینه های کم تری نسبت به ویلاهای کلاسیک خواهند داشت.

همه چیز درباره باغ ویلا

همان طور که پیش تر گفته شد باغ ویلاها با خانه های ویلایی تفاوت دارند؛ با وجود این که فضای داخلی باغ ویلاها به خانه های ویلایی شباهت دارد، اما این دو یک تفاوت بزرگ با یکدیگر دارند. باغ ویلاها خانه های ویلایی هستند که در مرکز یک محیط باغی قرار گرفته اند. معمولا باغ ویلاها هزینه های بیشتری از باغ ویلاها خواهند داشت.

یکی از مزایای باغ ویلاها نسبت به خانه های ویلایی، داشتن فضای سبز است. فضای سبز خارجی باغ ویلاها، آن ها را به مکانی زیباتر و سرسبز تبدیل می کنند؛ علاوه بر تمام این ها، باغ ویلاها می توانند امکانات بیشتری را نسبت به ویلاها داشته باشند، چرا که فضای خارجی نسبتا بزرگی دارند. معمولا باغ ویلاهایی که کمی لوکس و با امکانات هستند، دارای حداقل یک یا چند امکانات مانند استخر، آلاچیق، باربیکیو و ... هستند.

همان طور که گفته شد باغ ویلاها گران تر از ویلاها هستند و با وجود این که ممکن است در برخی از شهرستان ها و شهرک ها و حتی گاهی در حومه شهر، خانه های ویلایی قرار داشته باشند، اما باغ ویلاها را تنها می توان در شهرک های ویلایی، مناطق خارج از شهر و جاهایی از این قبیل، پیدا کرد.

بهترین باغ ویلاها در سطح ایران، معمولا در مناطقی مانند نقاط مختلف شهریار، ملارد، کرج و ... ساخته می شوند؛ چرا که در چند سال اخیر، ساخت و ساز و همین طور خرید و فروش باغ ویلا به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

ملکبین

املاک ملکبین، یکی از معروف ترین و معتبرترین برندها در زمینه خرید و فروش باغ ویلا در اطراف تهران و در مناطقی مانند شهریار، ملارد و ... است. مشاورین این املاک با سابقه و با تجربه، بیش از 20 سال است که در زمینه خرید و فروش باغ ویلا کردزار و مناطق اطراف آن فعالیت کرده و می توانند بهترین راهنما و مشاور شما برای خرید باغ ویلا مورد نظرتان، با بهترین قیمت باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها