کد خبر: 613985
تاریخ انتشار :

معرفی مدل های مختلف دستگاه استرچ پالت

معرفی مدل های مختلف دستگاه استرچ پالت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دستگاه استرچ پالت چیست؟

از نظر لغوی، استرچ به معنای کشیدن می باشد و پالت هم منظور همان قطعه ای است که محصولات بر روی آن قرار داده می شود که عموما از جنس چوب یا فلز می باشد. البته مدل پلاستیکی آن هم در بازار وجود دارد.

به منظور بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در ابعاد و اندازه های مختلف مثل پالت بشکه های ۲۰۰ لیتری، پالت انواع بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل ، پالت کتاب و… از دستگاه استرچ پالت استفاده می شود.

استرچ کردن محصولات به کمک دستگاه استرچ مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین موارد اشاره می کنیم:

  1. افزایش سرعت حمل و نقل محصولات بسته بندی شده
  2. جلوگیری از آسیب دیدگی به محصولات حین جابجایی
  3. جلوگیری از ورود رطوبت، حشرات، گرد و غبار و ...
  4. کاهش هزینه های بسته بندی به نسبت دستگاه های دیگر

این ها تنها بخشی از مهم ترین مواردی که بودند که استفاده از دستگاه پالت بند را توجیه میکند. لازم به ذکر است که علاوه به دستگاه، فیلم استرچی که در بسته بندی از آن استفاده می شود هم بسیار مهم است. فیلم های که ضخامت آن ها نازک است و کیفیت پایینی دارند، عموما در جابجایی به راحتی دچار آسیب دیدگی می شوند.

بسته به تیراژ تولید و وزن محصولات این دستگاه ها در انواع مدلها وجود دارد که در مورد هر مدل بصورت کامل بحث خواهد شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا انواع مدل های دستگاه استرچ پالت را مورد بررسی قرار دهیم و معایب و مزایای هر کدام را شرح دهیم.

انواع دستگاه استرچ پالت (stretch pallet)

دستگاه استرچ پالت بسته به مکان مورد استفاده و حجم کالاهای مورد بسته بندی و … در انواع مختلفی طراحی، تولید و عرضه می شود که بیشترین کاربرد یا میتوان گفت کلی ترین تقسیم بندی این دستگاه عبارتند از:

مدل های مختلفی از دستگاه استرچ پالت وجود دارد که بر اساس نوع پالت پیچی و وزن محصولات، حجم محصولات و ... به دسته دستگاه های زیر تقسیم بندی می شوند:

  1. استرچ پالت صفحه گردان
  2. استرچ پالت دروازه ای
  3. استرچ پالت فرودگاهی
  4. استرچ پالت مرغک دار

در ادامه هر یک از انواع استرچ پالت را شرح می دهیم.

معرفی مدل های مختلف دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت صفحه گردان

این مدل از رایج ترین و پر مصرف ترین مدل های استرچ پالت میباشد که در ظرفیت های 1 الی 3 تن و ارتفاع پالت تا 2 متر طراحی و ساخته میشود. در ایران این مدل طرفدار زیادی دارد و کارگاه های مختلفی از این دستگاه استفاده می شود.

معرفی مدل های مختلف دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

مدل استرچ پالت فرودگاهی عملکردی مشابه مدل صفحه گردان دارد اما با محدودیت نظیر حجم بسته ها مواجه است. این مدل بیشتر جهت بسته بندی چمدان و ساک ها مسافران در ترمینال ها، باربری ها و فرودگاه ها استفاده می شود. به این خاطر به آن استرچ پالت فرودگاهی گفته می شود. در این مدل از محصولات ظریف تر استفاده می شود.

معرفی مدل های مختلف دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت دروازه ای

دستگاه پالت بند دروازه ای مخصوص خطوط تولیدی است که ارتفاع کالاها جهت بسته بندی زیاد باشد و عموما جهت بسته بندی کالاهای بیش از 2 متر بکار می رود. وزن این دستگاه بسیار زیاد است و فضای زیادی را نیز اشغال میکند.

دستگاه استرچ پالت مرغکدار

استرچ پالت بند مرغکدار از نظر عملکردی و ظاهری مشابه مدل دستگاه صفحه گردان است. و تفاوت عمده ای که بین این دو مدل وجود دارد این است که در مدل مرغکدار یک بازوی بالایی جهت نگهداشتن محصولات در دستگاه تعبیه شده است. در این مدل از محصولاتی جهت بسته بندی استفاده میشود که وزن کمی دارند و موقع حرکت صفحه زیرین امکان ریزش محصولات وجود دارد. مرغک تعبیه شده در بالای دستگاه جهت حفظ تعادل محصولات به کار می رود. جهت استرچ کردن محصولاتی نظیر درب های ضد سرقت از این مدل استفاده می شود.

نحوه عملکرد دستگاه استرچ پالت بند (پالت پیچ)

برای انجام کار استرچ یا بسته بندی می بایست پالت کالاها بر روی صفحه گردان استرچ پالت قرار داده شود. سپس اپراتور فیلم بسته بندی را در محل مخصوص به فیلم در دستگاه استرچ قرار داده و در مرحله بعد سر آزاد فیلم را به یک بخش از پالت متصل می نماید و تنظیمات لازم برای انجام بسته بندی را به دستگاه استرچ پالت معرفی می نماید و سپس دستگاه را روشن کرده تا عمل بسته بندی به صورت اتوماتیک انجام شود.

جابجایی پالت ها معمولا توسط لیفتراک یا جک پالت انجام میپذیرد که هر 2 کار یکسان انجام میدهند ولی برای استفاده از جک پالت محدودیت هایی از نظر ارتفاع استرچ پالت وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

کدام مدل استرچ پالت بهتر است؟

هرکدام از مدل های استرچ پالت، مزایا و معایب خود را دارند.

مزایا و معایب مدل صفحه گردان:
  • هزینه اولیه پایین.
  • اشغال فضای کمتر.
  • محدودیت در وزن پالت نهایت تا 3تن.
  • محدودیت در تیراژ میانگین 12 پالت درساعت.
  • نیاز به دقت وحساسیت پالت گذاری توسط لیفتراک به دلیل فشار برروی صفحه گردان.
مزایا و معایب مدل دروازه ای :
  • راندمان و تعداد بالا
  • بدون محدودیت وزنی
  • اصطحلاک کمتر دستگاه
  • فضای بیشتری اشغال می شود
  • هزینه دستگاه بیشتر است
  • تعمیر و نگهداری دستگاه تخصصی تر است
قیمت دستگاه استرچ پالت

قیمت دستگاه استرچ پالت بند، متناسب با هر کدام از مدل های این دستگاه متفاوت است. قبل از سفارش دستگاه می بایست حتما از مشاوران متخصص در این صنعت بهره مند شود تا دستگاه مناسب نیاز شما انتخاب و تولید گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت دستگاه استرچ پالت بند پاشا صنعت البرز به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://ps-alborz.ir/دستگاه-استرچ-پالت/

با وجود اینکه این دستگاه های سلفون پیچ بنظر دستگاه ساده ای می آیند، ولی به دلیل تماس مستقیم وزن محصولات(در مدل های صفحه گردان)اصطحلاک و احتمال آسیب بسیار بالا است.

در ساخت این دستگاه ها رعایت اصول فنی و مکانیکی بسیار مهم میباشد و هرگونه خطا باعث کوتاه شدن عمر مفید دستگاه و حتی عدم کارکرد صحیح آن میشود پس با بررسی دقیق و مطالعه بیشتر دستگاه با کیفیت و راندمان بالا انتخاب کنید.

جمع بندی دستگاه استرچ

در این مطلب در رابطه با روش جدید بسته بندی محصولات در خط تولید و فرودگاه ها و ... صحبت کردیم و گفتیم که استفاده از مدل های مختلف دستگاه استرچ پالت می تواند هزینه های بسته بندی در خطوط تولید را به شدت کاهش دهد.

خرید دستگاه استرچ پالت بند پاشا صنعت البرز

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه استرچ پالت بند پاشا صنعت البرز و اطلاع از تخفیف های ویژه دوره ای می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

https://ps-alborz.ir/

info@ps-alborz.ir

تلفن کارگاه: 02634808813

موبایل: 09361554113

موبایل: 09125689025

آدرس کارگاه: البرز - کرج - کمالشهر - خیابان ظفر 3 - بلوار شورا - سمت راست کوچه ولیعصر 20 - پلاک 5

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها