کد خبر: 614309
تاریخ انتشار :

چمن مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چمن مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چمن مصنوعی، یک بستر پلیمری است که الیافی از جنس پلی اتیلن روی آن مانند فرش بافته می شوند. این محصول ابتدا تنها برای کاربردهای ورزشی در امریکا استفاده شد ولی پس از آن، به مرور زمان انواع متنوعی برای کاربردهای تزئینی تولید شد. ماده اصلی در تولید کننده چمن مصنوعی، پلی اتیلن است. پلی اتیلن نوعی پلاستیک بسیار کاربردی است که در تولید بسیاری دیگر کالاها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در مرحله اول تولید پلی اتیلن های خام به همراه رنگ و افزودنی های دیگر مانند ماده ضد اشعه خورشید، باهم مخلوط می شوند. مخلوط به وجود آمده تحت حرارت و فشار زیاد از قالب های تشکیل نخ خارج می شوند. نخ های تولید شده پس از خنک شدن توسط یک قرقره جمع شده و پس از آن بوسیله ماشین بافت بر روی یک بستر بافته می شوند.

انواع چمن مصنوعی:

چمن مصنوعی بسته به نوع کاربرد با مشخصه های مختلفی از جمله تراکم بافت و ارتفاع الیاف مختلف در انواع مختلف ورزشی و تزئینی تولید می شود.

چمن مصنوعی ورزشی:

چمن مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چمن های مصنوعی از نوع ورزشی بسته به نوع استفاده، تراکم و ارتفاع متفاوتی دارند. برای مثال چچمن مصنوعی مناسب برای زمین بازی فوتبال، به سبب شرایط خاص مسابقه، لازم است مقاومت بالاتری نسبت به سایر ورزش ها داشته باشد. علاوه بر این، تراکم، ضخامت نخ و ارتفاع الیاف چمن های مصنوعی ورزشی نیز لازم است به قدری باشد تا از ایجاد هر گونه آسیب و ضربه به بازیکنان حین بازی، پیشگیری شود. از چمن های مصنوعی در زمین های بازی گلف، فوتبال، پینت بال و ... استفاده می شود.

چمن مصنوعی دکوراتیو یا تزئینی:

چمن مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این نوع از چمن مصنوعی، کاربرد بسیاری در زیباسازی انواع محوطه مانند حیاط، بالکن، روف گاردن دارد. این محصول در مقایسه با انواع ورزشی، ظرافت و زیبایی بیشتری داشته و در عین حال مقاومت کمتری دارد. برای انتخاب چمن مصنوعی تزئینی یا دکوراتیو، لازم است ابتدا میزان تردد را در محیط مورد نظر خود در نظر داشته باشید. اگر محیط شما پر تردد است، بهتر است از مدل های پر تراکم تر و با ضخامت نخ بالاتر استفاده کنید تا دوام کافی را در برابر تردد بالا داشته باشد. هرچه کمیت و کیفیت مواد استفاده شده در تولید چمن مصنوعی بیشتر و بهتر باشد، طبیعتا قیمت چمن مصنوعی نیز بالاتر خواهد بود. اگر محیط شما کم تردد است برای صرف هزینه کمتر، می توانید از چمن مصنوعی موکتی با ارتفاع الیاف کم استفاده کنید. اما اگر زیبایی و دوام چمن مصنوعی برایتان اهمیت دارد، بهتر است از بین چمن های مصنوعی با ارتفاع الیاف بالاتر انتخاب نمائید. اگر متراژ محوطه شما کم است، برای مفروش کردن آن به چمن مصنوعی، هزینه بسیاری متحمل نمی شوید؛ پس بهتر است از چمن های مصنوعی باکیفیت تر استفاده کنید. برای مثال چمن مصنوعی مناسب برای بالکن های کوچک می تواند از بین چمن های مصنوعی با کیفیت تر انتخاب شود.

مزیت های چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی:

با توجه به اینکه که کشور ایران دارای اقلیم خشک است و دچار بحران کمبود آب است، می توان مهمترین مزیت چمن مصنوعی را عدم نیاز به آبیاری دانست. از دیگر مزیت های چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ماندگاری و دوام بالا
  • عدم نیاز به آفت کش
  • عدم نیاز به کود شیمیایی
  • عدم نیاز به نگهداری
  • عدم نیاز به نیروی انسانی

تمامی موارد فوق سبب می شود که چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر باشد.

روش نگهداری از چمن مصنوعی:

چمن مصنوعی نیازی به چمن زنی و استفاده از آفت کش ها ندارد، اما برای دوام و ماندگاری بیشتر لازم است هفته ای یک بار و تحت شرایط خاص نظافت شود. نحوه نظافت چمن مصنوعی بسیار آسان است، کافیست ابتدا زباله های درشت تر با استفاده از یک چنگگ برداشته و سپس با استفاده از جاروی برقی تاروپود الیاف را از زباله های ریزتر تمیز کنید. برای نظافت بیشتر می توانید با استفاده از آب فشار قوی و یک شوینده ملایم، نسبت به شستشوی چمن مصنوعی اقدام کنید.

چمن مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

خرید چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی:

خرید چمن مصنوعی پروسه ای است که نیاز به مشاوره دارد، شرکت خانه چمن، به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی، با ارائه خدمات مشاوره رایگان، شما را در زمینه انتخاب چمن مصنوعی مناسب، یاری می دهد. این شرکت با ارائه تنوع بسیار بالایی از محصولات ورزشی و تزئینی فرایند خرید را برای شما آسان نموده است. شما می توانید برای بررسی نمونه محصولات و دریافت خدمات مشاوره و همچنین خرید آنلاین به وبسایت این شرکت به نشانی اینترنتی https://khanechaman.com/ مراجعه نمائید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها