کد خبر: 614568
تاریخ انتشار :

آخرین روز بورس ۹۹ چطور تمام شد؟

آخرین روز بورس ۹۹ چطور تمام شد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، هفته پایانی بازار سهام بعد از مدت‌ها نزول و تحرک‌های نوسانی به یک سیر صعودی نسبتا پایدار رسید و شاخص روند صعودی خود را طی کرد و به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نزدیک شد.

کارشناسان بازار را در شرایط نسبتا متعادلی می‌بینند و معتقدند اگر حمایت حقوقی‌ها ادامه داشته باشد و ورود نقدینگی به بازار افزایش پیدا کند، بازار روند متعادلی را در آغاز سال ۱۴۰۰ شروع می‌کند. با وجود صعود شاخص در چند روز گذشته تعداد زیادی (حدود ۲۱۰ نماد) از نمادها قفل در صف فروش بودند اما با توجه به دامنه نوسان نامتقارن تاثیر زیادی در روند شاخص نداشتند.

علی خوانپایه، کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط بازار اظهار کرد: بازار در شرایطی نیست که بتوان آن را به راحتی پیش‌بینی کرد. جو حاکم بر بازار به دلیل نوسانات زیاد و سیر نزولی طولانی که بازار داشته است، نسبتا هیجانی است و باید با سیاست‌گذاری‌ها و تدابیر درست، جو حاکم بر بازار را یک جو متعادل‌تری کنند تا بازار بتواند کم کم به روند متعادل خود برگردد.

در پایان کار امروز بازار سهام شاخص کل با رشد ۱۷هزار و ۱۸۳واحدی (۱.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۷هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌ هم وزن ۰.۴درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار و ۲۳۵میلیارد تومان رسید.

حدود ۱۸۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی و رشد بیش از یک درصد ۱۷۲نماد و افت بیش از یک درصد ۳۳۸نماد را شاهد بودیم.

منبع: مشرق

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها