کد خبر: 614620
تاریخ انتشار :

طلا و سکه در مسیر گرانی

طلا و سکه در مسیر گرانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نرخ طلا با هجوم به سوی سطح هزار و ۷۵۰ دلار، به معامله گران سکه سیگنال افزایشی داد. بازیگران بازار سکه در واکنش به افزایش بهای طلا در معاملات پشت خطی خریدهای خود را بالا بردند. این اتفاق موجب شد که نرخ سکه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی پیش روی کند. اگر امروز دلار هم به کانال ۲۵ هزار تومانی برود، احتمال دارد که فلز گران بهای داخلی نیز از محدوده حساس ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی عبور کند. عبور سکه امامی از محدوده یاد شده انتظارات افزایشی را در بازار سکه تقویت خواهد کرد.

موتور افزایشی سکه در هفته آخر اسفند روشن شد. در حالی که دلار و طلا حمایت خاصی از خرید سکه نمی‌کردند، معامله گران بزرگ دست به تهیه فلز گران بهای داخلی زدند. اگر امروز طلا بالای محدوده هزار و ۷۵۰ دلار تثبیت شود و دلار نیز به کانال ۲۵ هزار تومانی ورود کند، می‌توان گفت که پیش‌بینی سکه بازان درست از کار درآمده است. با این حال، بعید است که سکه متناسب با افزایش بهای احتمالی طلا یا دلار، رشد پیدا کند. حباب سکه در روزهای قبل به اندازه‌ای زیاد شده بود که بازار بیشتر نیاز به طبیعی تر شدن قیمت‌ها دارد.

قیمت سکه

در بازار ارز نیز نرخ دلار مرز ۲۵ هزار تومانی اهمیت زیادی پیدا کرده است. در صورتی که دلار نتواند فردا به این کانال نفوذ کند، انتظارات افزایشی کمی کاهش خواهند یافت. دیروز بعدازظهر ارزش ذاتی سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی قرار داشت و با نرخ بازار فاصله ۹۰۰ هزار تومانی پیدا کرده بود. حباب سکه در روز دوشنبه ۷ درصد بود و در روز چهارشنبه تا محدوده ۹ درصدی بالا رفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها