کد خبر: 614695
تاریخ انتشار :

اگر بخواهیم ثبت برند انجام دهیم، باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

اگر بخواهیم ثبت برند انجام دهیم، باید چه مواردی را رعایت کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

توجه داشته باشید که هیچ اجباری برای ثبت برند از سوی قانون برای صاحبان کسب و کار وجود ندارد اما بنا به دلایلی که در ادامه به معرفی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت، متاسفانه امکان تخریب و یا از دست دادن برند شما در کوتاه ترین زمان ممکن وجود دارد، از این رو توصیه می کنیم بهترین راه برای حفظ برند و فعالیت کاری خود، ثبت برند می باشد.

چرا عدم ثبت برند می تواند تاثیر مخربی بر روی مجموعه داشته باشد؟

همان طور که اشاره نمودیم هیچ اجبار و الزامی برای ثبت شرکت و یا ثبت برند وجود ندارد اما به دلیلی مشکلاتی همچون وجود افراد سودجو، توصیه می کنیم حتما از فعالیت هایی همچون ثبت برند استفاده شود تا دست این افراد برای همیشه از کسب و کار شما خارج شود.

اگر شما مجموعه کاملی باشید، رقبا سعی می کنند شما را نابود کنند و این موضوع ممکن است از روش های زیادی از جمله تخریب برند و با ثبت برند به نام اشخاص دیگر صورت می گیرد.

در تخریب برند این موضوع کاملا مشهود است، صحبت ها و فرایند هایی به وجود می آید که می تواند محصولات و یا خدمات شما را به صورت کامل زیر سوال ببرد و چنانچه شما اقدام به ثبت شرکت نکرده باشید نمی توانید پیگیری های قانونی ای را دنبال کنید.

از سوی دیگر ممکن است افرادی از اوضاع و وضعیت مجموعه شما باخبر باشند و قبل از آن که شما اقدام به ثبت برند کنید، آن ها سریع تر از شما نام برند شما را به سرقت خواهند برد و شما با استفاده از هیچ روشی نمی توانید نام چندماهه و یا چند ساله خود را از آنِ خود کنید و مجبور به تغییر آن خواهید شد.

در این خصوص توصیه می کنیم که حتما از ثبت برند و یا شرکت استفاده کنید تا بتوانید دست این گونه از افراد سودجو را برای همیشه کوتاه کنید! (این اولین نکته ای که بود که باید به آن توجه کنید.)

اگر بخواهیم ثبت برند انجام دهیم، باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

استفاده از شرکتی مناسب و ایده آل برای پیگیری و ثبت برند شما

عموما ثبت برند فرایندی طاقت فرسا و خسته کننده است که این موضوع می تواند بدون در نظر گرفتن تجربه قبلی سخت تر و طاقت فرسا تر از قبل شود! از این رو شرکت هایی هستند که خدمات ثبت برند را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام می دهند.

البته باید توجه داشته باشید که این شرکت ها نیز از تجربه کم و یا زیادی برخوردار هستند که بر این اساس خدمات حرفه ای را به شما عزیزان ارائه می کنند. یکی از شرکت هایی که در ای زمینه فعالیت می کند، سایت مشهور است که با مراجعه به بخش " چک لیست کامل ثبت برند همراه با مشاوره رایگان " می توانید از خدمات ارزنده این سایت استفاده کنید.

بنابراین نکته دومی که باید به آن توجه کنید، استفاده از شرکت های مناسب و باتجربه ای است که می توانند در کمترین زمان ممکن و بدون هزینه های اضافی، فرایند ثبت را برای شما انجام دهند.

آشنایی با مراحل ثبت برند به صورت کلی

اگر می خواهید بدانید که برای ثبت برند باید چه مراحلی را پشت سر بگذارید، در این قسمت با ما همراه باشید! البته ما به صورت موردی به معرفی این مراحل خواهیم پرداخت. جالب است بدانید که این مراحل بسیار زمان بر و سخت خواهد بود که به تنهایی نمی توانید از پس ثبت و فعالیت های این چنینی بر بیایید.

اگر بخواهیم ثبت برند انجام دهیم، باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

  1. دریافت مشاوره حرفه‌ای و رایگان
  2. استعلام برند قبل از ثبت
  3. تهیه مدارک لازم
  4. ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی و سپس اخذ گواهی امضاء از دفترخانه اسناد رسمی
  5. تنظیم صحیح و ثبت اظهارنامه برند
  6. بررسی اظهارنامه برند توسط کارشناسان اداره علامت
  7. پرداخت هزینه دو نوبت روزنامه رسمی سر موقع!
  8. یک نوبت مراجعه به اداره علامت و دریافت سند ۱۰ ساله برند

توجه داشته باشید که در تمامی این مراحل بند هایی وجود دارد که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید در غیر این صورت فرایند ثبت برند شما لغو خواهد شد که این موضوع می تواند هزینه و زمان مجددی را برای شما در پی داشته باشد.

در همین خصوص توصیه می کنیم حتما از شرکت های ثبت برند ابتدا مشاوره های رایگان را دریافت کنید و سپس اقدام به دریافت خدمات از موسسات مربوطه کنید. (یکی از ویژگی های این موسسات این است که می توانند بدون هزینه مجدد فرایند ثبت برند را برای شما در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.)

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها