کد خبر: 614775
تاریخ انتشار :

۱۰ پیش بینی مهم از بورس ۱۴۰۰ / سهامداران نگران بخوانند

۱۰ پیش بینی مهم از بورس ۱۴۰۰ / سهامداران نگران بخوانند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، رشد شدید بورس در سال ۹۹ باعث هجوم عده زیادی از مردم به این بازار شد. اما پس از آن که این بازار وارد فاز اصلاحی شد بسیاری از افراد نسبت به خروج از بازار اقدام کردند. به مرور پس از گذشت زمان و عبور از فاز اصلاحی شاهد رشد بازار در روزهای پایانی ۹۹ بودیم.

اما سوال مهمی که در این میان مطرح می‌شود آن است که بورس در سال ۱۴۰۰ با وجود برگزاری انتخابات به کدام سمت حرکت می‌کند؟ در ادامه نظرات برخی از کارشناسان در این رابطه آورده شده است. با گسترش نیوز همراه باشید.

بر بورس چه گذشت؟

سهیل کلاهچی، کارشناس بازار سرمایه: چشم اندازی که برای بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ وجود دارد چشم اندازی مثبت است. در سال ۱۴۰۰ شاهد برخی از اتفاق های مهم مانند انتخابات ریاست جمهوری هستیم و احتمال اینکه ریاست جمهوری آینده بخواهد سیاست های جدید را به کار گیرد وجود دارد؛ بنابراین این موضوع بر اقتصاد و بازار سرمایه کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی رخ می دهد اما طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته بازار رو به مثبت حرکت خواهد کرد. (ایرنا)

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه: برای فروردین و اردیبهشت و فصل مجامع، بازار مثبت خواهد بود. صنایع صادرات محور و شرکت های سودمحور در این میان از وضعیت مناسب تری برخوردارند. (بازار)

امین بهمنش، کارشناس بازار سرمایه: یک واقعیت این است که بورس به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل شده و در مناظرات سیاسی حتما اسم بورس بسیار شنیده خواهد شد چیزی که در مناظرات قبلی خبری از آن نبود، به هر حال زمانی که حجم بالای از سرمایه‌گذاران درگیر بورس می‌شوند، ما مطمئن خواهیم بود که در مناظرات خرداد ماه و تبلیغات کاندیدای ریاست جمهوری به آن احترام بگذارند و فکر می‌کنم سال ۱۴۰۰ سال خوبی برای بورس ما خواهد بود. (تابناک)

محسن احمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ملت: اگر با همین روند به پیش رویم و شرایط ایران با دلار ۲۲ هزار تومانی به پیش رود، بازار سرمایه بازدهی ۲۰ درصدی خواهد داشت. بازار سرمایه با دلار ۲۵ تومان می‌تواند بازدهی بالاتری داشته باشد، البته قیمت‌های جهانی نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. اما در سال جدید بازدهی ۳۰ درصدی را برای بازار سهام می‌توان مناسب دانست که این ۳۰ درصد شامل رشد شاخص کل می‌شود و بازدهی خوبی خواهد بود. (نبض بورس)

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه: فکر می‌کنم تا پیش از انتخابات ۱۴۰۰ بازار خوبی داشته باشیم. به شکل دقیق‌تر روند بازار وابسته به قیمت دلار است. با پیش‌بینی دلار بالای ۲۳ هزار تومان روند بازار سهام می‌تواند صعودی باشد. درحال حاضر قیمت‌های جهانی وضعیت خوبی دارند، نرخ سود بانکی بیشتر نشده و اکثر متغیرها به نفع بازار سرمایه است. در کل ریسکی بازار را تهدید نمی‌کند. (بورس فردا)

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارسرمایه: بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ یکه‌تاز خواهد بود و در این بین انتظارات تورمی در سال ۱۴۰۰ نیز بورس را در وضعیت خوبی قرار خواهد داد. به دلیل تبلیغات انتخاباتی در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۰، نامزد‌های ریاست‌جمهوری سعی خواهند کرد مخاطبین خود که طیف وسیعی از آنها حدود ۵۰ میلیون سهامدار هستند را جلب کنند. با توجه به دلایل بنیادی ذکر شده، بهره‌برداری از فضای انتخابات ریاست‌جمهوری و توجهی که فعالان بازار سرمایه به صحبت‌های کاندیدا‌ها و نحوه برخورد و تعامل آنها با بازار سرمایه مورد توجه خواهد بود که به نظر می‌رسد بازار با یک رشد هیجانی همراه باشد اما پس از گذر از انتخابات، جناح‌های سیاسی سعی خواهند کرد تعادل موردنظر را حاکم کنند. (نبض بورس)

علی عباسی، کارشناس بازار سرمایه: معتقدم سال ۱۴۰۰ برای بورس سال رشد مثبت شاخص خواهد بود و به بیان دیگر سال جدید سال مهمی برای بورس خواهد بود اما برای افراد کم تجربه‌ای که سال ۹۹ وارد این بازار شده‌اند شاید مورد اقبال نباشد و برای افراد باتجربه می‌تواند سودآور باشد چراکه افراد کم تجربه در بازار به صورت هیجانی تصمیم گیری می‌کنند و یکی از دلایل ریزش شاخص بورس تصمیمات غلط افراد مبتدی بود که در زمان نامناسب شروع به فروختن سهام‌های خود کردنند. به نظر می‌رسد سال آینده سال خوبی برای حرفه ای‌های بازار سرمایه باشد. (باشگاه خبرنگاران جوان)

علی حیدری، کارشناس اقتصاد: صنایع پیش رو تا سال ۱۴۰۰ و سه ماهه اول آن، صنایع صادرات محور خواهند بود که از آن جمله می توان به گروه های فلزات اساسی و پتروشیمی ها اشاره کرد. شاخص کل بورس در نیمه اول سال ۱۴۰۰ و تا انتخابات ریاست جمهوری در حدود ۱۰ درصد رشد خواهد داشت اما این رشد در تمام گروه های بورسی یکسان نخواهد بود. (صدای بورس)

امیرحسین واعظ، کارشناس بازار سرمایه: کاهش سطح توقع از کسب سود‌های رویایی در بورس و دوری از خرید و فروش‌های مکرر به قصد کسب سود کوتاه‌مدت می‌تواند آغازی باشد برای تعیین استراتژی در سال ۱۴۰۰، اما باید به یاد داشت که هر فرد قدرت ریسک‌پذیری و اهداف متفاوتی دارد و در نتیجه سیستم معاملاتی هر شخص نیز منحصر به خود اوست. در این شرایط سهامدارانی که تجربه سال ۹۹ را دارند، می‌توانند امید داشته باشند که در پایان سال ۱۴۰۰، باز هم بورس پرسودترین بازار در میان بازار‌های موازی باشد. (اقتصادنیوز)

حسن شیبانی، کارشناس بازار سرمایه: نباید انتظار داشته باشیم در سال ۱۴۰۰ شاخص کل مانند سال ۹۹ رشد دو یا سه برابری داشته باشد. از طرفی هم ریزش زیاد هم دیگر محتمل نیست زیرا ریزش بورس زاییده رشد خطرناک بازار سرمایه بود. تا زمان انتخابات ریاست جمهوری هیچ پالس مثبتی برای بازار سهام وجود ندارد و به نظر می‌رسد بازار سهام نیز تا آن زمان روندی متعادل خواهد داشت. اما برای روند بازار سهام در سال ۱۴۰۰ باید گزینه‌های اصلی ریاست جمهوری را براندازی کنیم و ببینیم واکنش غربی‌ها به رئیس جمهور جدید چیست. وضعیت بازار سهام در سال ۱۴۰۰ به مراتب از ۶ ماه دوم سال ۹۹ بهتر است چون تورم انتظاری و خوش‌بینی به مذاکرات می‌تواند بر شرایط بورس اثرگذار باشد. همچنین بازار سهام در مقایسه با سایر بازارها ریسک کمتر اما سود بیتر را به دنبال خواهد داشت. (تجارت نیوز)

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها