کد خبر: 615200
تاریخ انتشار :

رستورانی که‌ بیت کوین هدیه می‌دهد!

رستورانی که‌ بیت کوین هدیه می‌دهد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رستوران‌های زنجیره‌ای چیپوتل در روز ملی باریتو (نوعی غذای مکزیکی) به ارزش ۱۰۰ هزار دلار باریتو مجانی و ۱۰۰ هزار دلار بیت کوین به مشتریان خود هدیه دادند. این رستوران در روز اول آپریل که به روز احمق‌ها نیز معروف است، با طراحی یک بازی، ۱۰ هزار عدد باریتو، ۵۰ جایزه ۵۰۰ دلاری و ۳ جایزه ۲۵ هزار دلاری به شکل بیت کوین به طرفداران خود اهدا کرد. بازی از این قرار بود که مثلا استفان توماس، موسس کمپانی کویل (یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی) رمز هارد دیسک خود را که حاوی ۳۷۸ میلیون دلار به شکل بیت کوین است فراموش کرده، این رمز یک عدد شش رقمی است و هر شرکت‌کننده می‌توانست ۱۰ حدس بزند تا ۲۵ هزار دلار به شکل بیت کوین دریافت کند.

علامت محدود شدن نوسان بیت کوین در حالی که نرخ بیت کوین در محدوده ۵۸ هزار دلار در نوسان است برخی تحلیل‌ها حکایت از این دارد که کاهش دامنه نوسان عکس آنچه فکر می‌شود به نفع این ارز دیجتالی است.

بلومبرگ به نقل از یک تحلیل گر می‌نویسد: نشانه‌های نرمال شدن نوسانات بیت کوین دلگرم‌کننده است." "از نظر ما، عادی‌سازی بالقوه نوسانات بیت کوین احتمال حضور سرمایه‌گذاران نهادی جدید را بیشتر می‌کند. البته برخی دیگر هنوز بر بازدهی این بازار در سمه ماه گذشته به عنوان یک مزیت تاکید دارند. به گفته برخی تحلیل گران بازدهی اخیر بیت کوین موجب شده برخی سرمایه‌گذاران راغب شوند با سر در این بازار شیرجه روند.

کوین دسک نیز در مطلب اشاره کرده که بخش عمده بیت کوین‌ها خریداری شده در این مدت صرف ذخیره شده و وارد تجارت نشده است. این همان نکته جدیدی است که تحلیل گران درباره آن سخن می‌گویند ارزهای دیجتالی در حال تبدیل شدن به پناهگاه هستند. اتفاقی که اگر رخ دهد به نفع افزایش نرخ انها است.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها