کد خبر: 615285
تاریخ انتشار :

مقایسه ام‌وی ام X55s با چری تیگو ۵ اکسلنت IE

مقایسه ام‌وی ام X55s با چری تیگو ۵ اکسلنت IE
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اواسط دهه ۸۰ بود که مدیران خودرو، به دنبال تمایل بازار به خرید کراس‌اوورها و شاسی بلندهای کوچک شهری، اقدام به وارد کردن نسخه‌هایی از ام‌وی‌ام در این کلاس کرد. خودروهایی که بر خلاف دیگر کراس‌اورهای کوچک و میان سایز، در توان خرید قشر متوسط و متوسط رو به پایین بودند و آن‌ها را به آرزوی داشتن یک شاسی بلند جذاب می‌رساندند.

همین استقبال باعث شد تا این روند ادامه یافته و اکنون لیست بلند و بالایی از شاسی بلندها و کراس‌اورهای چری، تحت عناوین ام‌وی‌ام و چری در بین محصولات مدیران خودرو، در دسترس باشد. در این بین، مواردی مانند مشخصات فنی ضعیف، امکانات رفاهی کم تعداد، تجهیزات ایمنی ناکافی و طراحی خسته کنند و کپی شده، باعث شد تا مدیران خودرو به دنبال کسب رضایت حداکثری از مشتری، واردات محصولات جدید و به روز شده چری را در دستور کار خود قرار دهد.

ام وی ام X55s نسخه فیس لیفت ۲۰۱۸ یکی از جدیدترین محصولات چری است که با چهره‌ای جدید و توانایی‌هایی به روز شده وارد ایران شده است. این خودرو رقبای متعددی مانند لیفان X60 و چانگان CS35 در بازار دارد و یکی از اصلی‌ترین‌های آن تیگو ۵ اکسلنت است که از قضا در یک رنج قیمت قرار دارند.

مقایسه مشخصات فنی

اهمیت رقابت ام‌وی‌ام X55s و چری تیگو ۵ IE در این است که دو خودرو از خدمات پس از فروش و پشتیبانی یکسانی بهره می‌برند. بنابراین نمی‌توان گفت دردسر تعمیرات یا تامین قطعات یکی، جدی‌تر از دیگری است. البته این تنها اشتراک این دو خودرو محسوب نمی‌شود. چری، طی سال‌های گذشته، بسیاری از محصولات خود را تحت عنوان این دو برند، با پلتفرم مشترک عرضه کرده است. ام‌وی‌ام X55s و تیگو ۵ نیز هر دو بر پلتفرم T1X طراحی شده‌اند. همچنین چری سری شاسی بلندهای سری X ام‌وی‌ام را در چین با عنوان تیگو X عرضه می‌کند. جالب اینکه ام‌وی‌ام X55s در چین با عنوان تیگو 5x به فروش می‌رسد.

دو خودرو، برخلاف بسیاری محصولات مشابه ام‌وی‌ام و تیگو، از موتور و گیربکس یکسان بهره نمی‌برند. چری تیگو ۵ اکسلنت را یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با سقف قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۲ نیوتن‌متر به حرکت در می‌آورد. این خودرو که به گیربکس CVT مجهز است، می‌تواند صفر تا صد کیلومتر را در فاصله ۱۳.۵ ثانیه طی کرده و به سقف سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.

در مقابل موتور توربو شارژ ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ام‌وی‌ام X55s قادر است ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیکش روانه چرخ‌های جلوی خود کند.

در خودرو MVM دیوار مطرح می‌شود که، این خودرو با این توان و گشتاور صفر تا صد کیلومتر را در ۱۰.۹ ثانیه پیموده و قادر است تجربه رانندگی در سقف سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت را نصیب راننده خود نماید. البته نباید از اختلاف وزن حدودا ۱۸۰ کیلوگرمی دو خودرو نیز گذشت. موتور چری تیگو ۵ اکسلنت مجبور به حمل ۱۵۳۷ کیلوگرم بوده در حالی که ام‌وی‌ام X55s تنها ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن دارد.

دو خودرو در ابعاد نیز اختلاف جالی دارند. با بررسی خودرو های چری دیوار درمی‌یابیم که، تیگو ۵، ۱۵۰ میلیمتر در طول، ۱۱میلیمتر در عرض و ۷۰ میلیمتر رد ارتفاع بزرگتر از ام‌وی‌ام X55s است. با این وجود، X55 جدید یک خودروی ۵ نفره است و چری تیگو ۵ اکسلنت ۴ نفره. چرا که فاصله محوری X55 دقیقا ۲۰ میلیمتر بیشتر از چری تیگو ۵ است. البته نباید فراموش کرد که ام‌وی‌ام X55 به نوعی یک ساب کامپکت محسوب می‌شود. بنابراین ابعاد کوچک آن قابل توجیه است.

برتری در امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

ام‌وی‌ام X55s در بخش امکانات رفاهی مواردی مانند کروز کنترل، کنترل ایستایی، سرعت، کشش و پایداری، رانندگی دو حالته، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، EBD، ABS، ترمزهای کمکی و پارک برقی، اتولایت، دی‌لایت، فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرم، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، نویگیشن، دوربین‌های عقب، جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، درگاه USB، چهار عدد کیسه هوا، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات ۴ حالته برقی، روکش صندلی چرمی، آینه جانبی برقی مجهز به گرمکن و سانروف را در اختیار خریداران می‌گذرد. اما یکی از ضعف‌های آن عدم وجود سیستم HSA (کنترل کشش در سربالایی) که در چری تیگو 5 IE دیده می‌شود است. هرچند در مقابل، ام‌وی‌ام X55s از کمربند ایمنی پیش کشنده و سیستم کنترل ترکشن بهره می‌برد. بنابراین می‌توان گفت، در بین این دو خودرو، که قیمتی مشابه دارند، با خرید ام‌وی‌ام X55s نیو فیس، خودرویی جذاب‌تر، به‌روزتر و قوی‌تر را در اختیار خواهید داشت. اما با دقت در چند آگهی ماشین سواری ، متوجه نسخه پایه ام‌وی‌ام X55 نیوفیس می‌شویم که تنها در رنگ بدنه با نسخه اسپرت متفاوت است و البته ۴۰ میلیون تومان ارزان‌تر عرضه می‌شود. به نظر یک نمونه با ارزش خرید بیشتر برای بررسی بیشتر پیدا کرده‌ایم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها