کد خبر: 616085
تاریخ انتشار :

راه افزایش کیفیت کالاهای تولیدی با استفاده از چمبر تست آب و هوایی

راه افزایش کیفیت کالاهای تولیدی با استفاده از چمبر تست آب و هوایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

راه افزایش کیفیت کالاهای تولیدی با استفاده از چمبر تست آب و هوایی

از محصولاتی که برای افزایش کیفیت برخی کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد، چمبر تست آب و هوایی یا همان اتاقک تست است که ممکن است در تولید کالاهای حوزه‌های مختلف مانند بیولوژیکی، قطعات صنعتی، تجهیزات الکترونیکی و غیره به کار گرفته شود. حال اگر هدف از به کارگیری از چنین محفظه‌ی محیطی به دلیل افزایش توان محصولات باشد، می‌توان آن را به 3 روش انجام داد. در شیوه نخست برای آزمایش تأثیرات محیطی به صورت کاملاً مجزا بر روی نمونه محصولات آزمایشگاهی قابل انجام است.

در روش دوم برای مهیا کردن نمونه محصولات آزمایشگاهی به جهت انجام انواع تست‌‌های آزمایشی و در برخی از موارد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شیوه سوم به جهت فراهم کردن شرایط محیطی برای ساخت نمونه محصولات آزمایشی کاربردی است. در نظر داشته باشید که چمبر تست دارای انواع مختلفی است که با توجه به نیاز و محصولات قابل تست مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال در ادامه‌ی این مقاله در خصوص این دستگاه کاربردی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چمبر تست محیطی چیست و چه کاربردی دارد؟

زمانی که یک محصول تولید و سپس در بازار عرضه می‌شود و بدست مصرف کننده می‌رسد، ممکن است به دلایل زیادی در معرض عوامل مختلف، دچار آسیب شود. اما می‌توان محصولات را قبل از آنکه به بازار عرضه شوند، به خوبی مورد بررسی قرار داد تا شدت آسیب به آنها در موارد مختلف کاهش یابد. چمبر تست محصولی است که شرایط واقعی محیطی را در یک بستر کاملاً مصنوعی فراهم کرده تا محصولات تولید شده در معرض عوامل گوناگون قرار بگیرند تا به نوعی امتحان پس داده باشند. این دستگاه خصوصیات خاص خودش را دارد و حتی می‌تواند شرایطی غیر قابل انتظار را نیز برای تست محصولات فراهم کند تا بدین صورت در افزایش کیفیت کالاها اثربخشی بیشتر گذاشته باشد. در نظر داشته باشید که چنین دستگاهی به خوبی می‌تواند در صنایع مختلف کاربردی باشد.

شرایط مهیا شده توسط دستگاه چمبر تست دما

استفاده از چنین دستگاهی محصولات را با شرایط مختلفی روبرو می‌کند تا با در نظر گرفتن یک‌سری موارد کیفیت آنها افزایش یابد. البته باید دقت کنید که هر کالا در هر صنعتی برای آزمایش در چمبر تست ممکن است در یک شرایط خاص‌تری قرار بگیرد. حال اجازه دهید به صورت کلی شرایطی که این دستگاه برای محصولات می‌تواند در نظر بگیرید را لیست کنیم:

  • در نظر گرفتن دمای بسیار شدید که ممکن است بالا یا زیر صفر باشد.
  • تغییرات به‌یکباره‌ی دما که اصطلاحاً آن را شوک دمایی می‌گویند.
  • تغییرات گسترده و ناگهانی در فشار که منجر به شبیه‌سازی ارتفاع خواهد شد.
  • ایجاد شرایط رطوبتی.
  • ایجاد لرزش الکترودینامیکی.
  • آزمایش چرخه‌خوردگی.
  • تغییرات آب و آهویی مانند باران و افزایش یا کاهش شدت نور خورشید.

انواع اتاقک تست آب و هوایی

راه افزایش کیفیت کالاهای تولیدی با استفاده از چمبر تست آب و هوایی

چمبر تست دما و رطوبت بر اساس نیازهای مشتریان در نظر گرفته می‌شود که ممکن است سایزهای مختلفی نیز داشته باشند. اما به طور کلی انواع این دستگاه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • از لحاظ اندازه

چمبرهای تست در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که بنا به نیاز مورد استفاد قرار می‌گیرند. اگر قطعات یا محصولات تولیدی در اندازه‌های کوچک باشند و یا حتی محدودیت فضا مطرح باشد، برای هر گونه تست، از چمبرهای رومیزی استفاده می‌شود. از طرف دیگر چمبرهای نوع ایستاده نیز وجود دارند که ساختار مستحکم داشته و دارای ظرفیت خوبی نیز هستند. نهایتاً چمبرهای بسیار بزرگ وجود دارند که برای آزمایش کالاهای حجیم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

  • از لحاظ نوع آزمایش

چمبر تست دما ممکن است که در دماهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد که حداقل دمای مورد پشتیبان 80 و حداکثر آن 180 درجه است که بنا به نیاز انتخاب می‌شود. در کنار این مورد یک‌سری از این دستگاه‌ها وجود دارند که وظیفه‌ی شبیه‌سازی همزمان دما و رطوبت را به عهده دارند که بازه‌ی اجرای رطوبت نیز مابین 0 تا 98 است. ( لازم به ذکر است که رطوبت در دماهای منفی تولید نخواهد شد)

نوع دیگری از چمبر تست وجود دارد که به شوک حرارتی معروف است. این دستگاه با دارا بودن قابلیت‌های مشخص، به خوبی می‌تواند با افزایش یا کاهش دما با بیشترین سرعت، محصولات و کالاها را مورد ارزیابی قرار دهد. گفتنی است که این دستگاه بیشترین نقش را در صنعت‌های بزرگ ایفا می‌کند.

بهترین استاندارد دستگاه چمبر تست دما و رطوبت

اگر چه به طور کلی هر گونه از دستگاه‌ چمبرهای تست دارای استانداردهای مخصوص به خود هستند اما می‌توان از یک استاندارد حداقلی برای اکثر آنها نام برد:

  • استاندارد MIL-STD-202 برای قطعات الکتریکی.
  • استاندارد MIL-STD-883D برای قطعات نظامی و همچنین هوافضا.
  • استاندارد MIL-STD-810 برای محصولات یا کالاهای مهندسی و زیست محیطی.
  • استاندارد EIA-364 برای آزمایش محیطی اتصالات برقی.

از طرف دیگر یک‌سری مشخصات فنی حداقلی را نیز می‌توان این چمبر تست در نظر گرفت که شامل موارد زیر است:

  • بهترین اندازه برای کابین این دستگاه در حدود 140، 240 و 500 یا 1000 لیتر است.
  • گسترده رطوبت نیز از 20 درصد آغاز خواهد شد و نهایتاً تا 95 درجه در نظر گرفته می‌شود.
  • گسترده دمایی نیز از منفی 70 تا 180 درجه مورد توجه است.
  • دقت رزولوشن نیز از یک‌دهم برای دما و 1 درصد برای رطوبت خواهد بود.
  • منبع تغذیه دستگاه نیز در حد 220 ولت است.

خرید انواع دستگاه چمبر تست دما از سایت آریاسرمایش

راه افزایش کیفیت کالاهای تولیدی با استفاده از چمبر تست آب و هوایی

حال با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله شاید بر آن شده‌اید که برای افزایش کیفیت کالاهای مدنظرتان، استفاده از دستگاه چمبر تست دما و رطوبت را در دستور کار خود قرار دهید. اما احتمالاً دغدغه‌ی این را دارید که از چه مرجعی می‌توانید این دستگاه را تهیه کنید تا هم دارای کیفیت لازم و هم از قیمت معقولی برخوردار باشد.

پیشنهاد می‌کنیم که در این رابطه با مشاوران تیم تخصصی آریا سرمایش گفتگو کنید. این تیم با دارا بودن افراد باتجربه در این زمینه شما را به بهترین نحو کمک خواهند کرد. همچنین در سایت آریا سرمایش می‌توانید انواع و اقسام دستگاه اتاقک تست محصولات را مشاهده کنید و هر کدام که نیازتان هست را خریداری نمایید. گفتنی است که برای هر گونه ارتباط با تیم تخصصی آریا سرمایش به جهت خرید یا مشاوره در خصوص چمبر تست می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با این تیم در تماس باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها