کد خبر: 619502
تاریخ انتشار :

باج دهها میلیون دلاری آمریکا به هکرها

فارس/ گزارشات حاکی از آن است که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه آمریکا برای خلاص شدن از حمله هکرها ده‌ها میلیون دلار به آنها باج داده است.

باج دهها میلیون دلاری آمریکا به هکرها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از بلومبرگ، اخیراً فاش شده است که شرکت CNA فایناشیال که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه آمریکا به شمار می‌رود برای خلاص شدن از حمله هکرها 40 میلیون دلار به آنها باج داده است.

گفته شده که هکرها در اولین بار 60 میلیون دلار باج می‌خواستند اما CNA توانسته آنها را با قیمت کمتر راضی کند. این هکرها توانسته بودند به برخی سامانه‌های شرکت CNA برای حدود یک هفته نفوذ کنند.

اخیراً هم هکرها به بزرگ‌ترین شبکه خط لوله توزیع بنزین در آمریکا حمله کردند و پس از حدود یک هفته از کار انداختن آن بیش از 5 میلیون دلار باج گرفتند.

در صورتی که رقم 40 میلیون دلار شرکت CNA صحت داشته باشد این شرکت یکی از سنگین‌ترین باج‌هایی که در آمریکا به هکرها پرداخت شده را در کارنامه خود ثبت کرده است.

به نظر می‌رسد که اشتهای هکرها برای گرفتن باج‌های بیشتر از شرکت‌های آمریکایی باز شده است و اگر چه این ارقام خیلی بزرگ نیستند اما نسبت به متوسط باجی که در سال 2020 هکرها در حملات خود درخواست کرده بودند بسیار بیشتر است.

البته مقامات انتظامی و امنیتی آمریکا مخالف پرداخت باج به هکرها هستند اما این اقدام را منع نمی‌کنند آنها می‌گویند پرداخت باج به آنها باعث می شود هکرها تشویق شده و با حمله به دیگر شرکت‌ها پول بیشتری درخواست کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها