کد خبر: 619772
تاریخ انتشار :

آخرین تغییرات قیمت دلار و سکه (۲ خرداد) + جدول

دومین روز خرداد برای فعالان بازار ارز همراه با رشد اندک دلار در بازار آزاد و صرافی های بانکی و مجاز بوده است.

آخرین تغییرات قیمت دلار و سکه (۲ خرداد) + جدول
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر این اساس در معاملات امروز (یکشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۰) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۱۹۱۲ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت ۲۲۳۵۵ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، ۱۰ تومان گران تر شده است.

همچنین در این صرافی های هر اسکناس یورو به نرخ ۲۶۷۷۹ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت ۲۷۳۲۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز شنبه، ۶۱ تومان ارزان تر شده است.

نوسان دلار در دو روز ابتدایی خردادماه در حالی است که روند سه ماه گذشته شاخص ارزی بیان گر عقب نشینی از کانال بیست و پنج هزار تومان به کانال بیست و دو هزار تومانی است. به گونه ای هر اسکناس دلار آمریکا در پایان بهمن ماه سال گذشته ۲۵۱۷۰ تومان قیمت گذاری شده بود و در اسفندماه با کاهش به کانال بیست و سه هزار تومان و در نهایت در ایستگاه پایانی سال گذشته، بهای اسکناس آمریکایی در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به رقم ۲۳۹۶۰ تومان رسید.

همچنین نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در پایان فروردین ماه سال جاری، ۲۳۳۶۹ تومان ارزش گذاری شد. تداوم کاهش پلکانی دلار در هفته های گذشته، سرانجام به افت بهای دلار آمریکا به کانال بیست و دو هزار تومانی منجر شد و نرخ فروش دلار آمریکا در آخرین روز اردیبهشت ماه امسال، به رقم ۲۲۲۹۹ تومان کاهش یافت.

مرز حساس دلار و سکه برای جهش قیمت

تحلیلگران فنی اعتقاد دارند، اگر دلار می‌خواهد بار دیگر در مسیر نزولی قرار بگیرد، باید محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد. اسکناس آمریکایی در هفته گذشته عمدتا بین دو کانال ۲۲ و ۲۳ هزار تومانی در رفت و آمد بود ولی نتوانست زیر محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی برای دو روز متوالی نوسان کند. در کنار این، افزایشی‌های بازار نتوانستند قیمت را به بالای محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی هدایت کنند. در صورتی که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی برود، میزان خریدها در بازار ارز بیشتر خواهد شد.

در بازار سکه، خط ۱۰ میلیون تومانی برای معامله‌گران اهمیت زیادی دارد. کاهشی‌ها باور دارند، برای اینکه سکه در مسیر صعودی قرار بگیرد، باید بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت شود. فلز گرانبهای داخلی برای اینکه با امواج فروش مواجه شود، زیر محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود. برخی معامله‌گران اعتقاد دارند در صورتی که دلار بتواند بالای محدوده ۲۳ هزار تومانی تثبیت شود، سکه نیز بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رفت.

از بازار آزاد چه خبر؟

مشاهدات میدانی نشان می دهد در بازار آزاد تقاضای خاصی در بازار وجود ندارد، اما به دلیل ابهام پیرامون مذاکرات احیای برجام در وین، همچنان عامل صعودی در بازار وجود دارد. به گونه ای که در حال حاضر، بهای دلار آمریکا در بعدازظهر امروز به رقم ۲۲۹۷۰ تومان رسیده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها