کد خبر: 620218
تاریخ انتشار :

توییتر در روسیه جریمه شد

دادگاهی در روسیه توییتر را به دلیل عدم حذف محتوای غیرقانونی در این کشور، ۱۹ میلیون روبل (۲۵۹ هزار دلار) جریمه کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

توییتر از مارس بدنبال تشدید تنشها میان مسکو و شرکتهای فناوری بزرگ آمریکایی هدف اقدامات تنبیهی شامل کندی سرعت دسترسی به این شبکه اجتماعی قرار گرفته است.

دیده بان ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) اوایل ماه میلادی جاری پس از این که توییتر بیش از ۹۰ درصد از محتوای مورد نظر مقامات روسی را حذف کرد، کندی عمدی ترافیک توییتر را متوقف کرد. روس کومنادزور اعلام کرده بود محتواهای غیرقانونی شامل هرزه نگاری کودکان، مصرف مواد مخدر یا تشویق خردسالان به خودکشی هستند.

توییتر منکر آن شده که اجازه می دهد پلتفرمش برای ترویج رفتارهای غیرقانونی مورد استفاده قرار گیرد و اعلام کرده که سیاست غیرقابل گذشتی در خصوص سوءاستفاده از کودکان دارد و تشویق به خودکشی یا صدمه به خود را ممنوع کرده است.

با این حال دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو روز پنج شنبه توییتر را به دلیل شش مورد تخلف جمعا ۱۹ میلیون روبل جریمه کرد. توییتر در آوریل هم ۸.۹ میلیون روبل جریمه شده بود.

تیک تاک و گوگل هم روز پنج شنبه به دلیل تخلفات مشابه از سوی یک دادگاه روسی جریمه شدند. تیک تاک ۱.۵ میلیون روبل (۲۰۴۲۵ دلار) و گوگل ۳.۵ میلیون روبل جریمه شد. جریمه اخیر گوگل علاوه بر شش میلیون روبل جریمه ای است که روز سه شنبه محکوم به پرداخت آن شد.

روس کومنادزور اعلام کرده که تکرار تخلفات می تواند جریمه ای بالغ بر ۱۰ درصد از درآمد سالانه شرکت را به دنبال داشته باشد اما معلوم نیست چنین اقدامی را انجام خواهد داد یا خیر.

 بر اساس گزارش رویترز، دیده بان ارتباطات روسیه اعلام کرد قصد ندارد ترافیک گوگل یا فیس بوک را مانند توییتر آهسته کند اما هشدار داد ممکن است اقدامات جدی تر انجام دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها