کد خبر: 622117
تاریخ انتشار :

مستاجر در چه شرایطی ملزم به تخلیه واحد مسکونی است؟

وزیر راه و شهرسازی می گوید موجر ملزم به تمدید اتوماتیک قرارداد اجاره با مستأجر است اما در شرایطی می تواند این قرارداد را فسخ کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست امروز شنبه ۲۲ خرداد خود سه مصوبه مسکنی شامل تمدید امکان ثبت نام خانوارها در سامانه ملی املاک و اسکان، تمدید سقف اجاره بها برای مستأجران و افزایش رقم تسهیلات ودیعه مسکن داشت.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره این مصوبات اظهار کرد: وام ودیعه مسکن برای تهران ۷۰ میلیون، برای کلانشهرها ۴۰ میلیون و برای سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.

شرایط عدم تمدید اتوماتیک اجاره بها

اسلامی گفت: شرایطی برای عدم تمدید اجاره مسکن در ۹ بند به تصویب رسید که همان شرایط پارسال است و بندهایی نیز به آن اضافه شده که مراجع صالحه می‌توانند آن را تعیین کنند و با رأی این مراجع بین مالک و مستأجر تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: بندهای از این مصوبه شامل «اگر مستأجر وظایفش را طبق قرارداد انجام نداده و بعد از تمدید اجاره افزایش اجاره مسکن را پرداخت نکرده باشد» یا «مالک خانه را بفروشد» یا «اگر مالک پروانه احداث گرفته و می‌خواهد ملک خود را تعمیر کند و یا تعمیرات اساسی انجام دهد»، «اگر مستأجر به شیوه‌ای ضرر و زیان به مالک وارد کرده باشد و یا شرایط متعارف را در آن ملک رعایت نکرده باشد و موجب شکایت افراد ساکن در آن ساختمان باشد»؛ که این موارد اگر در مراجع صالحه تشخیص داده شود، مستأجر ملزم به تخلیه ملک خواهد شد.

منبع: مهر

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها