کد خبر: 625143
تاریخ انتشار :

خرید وفروش هامر در ایران

هامر نسخه شهری خودروهای ارتشی آمریکایی تولید جنرال موتورز است. این خودرو که اولین بار و با عنوان H1 در سال ۱۹۹۲ به بازار خودروسازی جهان عرضه شد، با ظاهری همچنان نظامی اما کمی تعدیل شده عرض اندام کرد. این خودرو چندان موردتوجه قرار نگرفت. بر همین اساس جنرال‌موتورز در سال ۲۰۰۴ نسل دوم هامر را با عنوان H2 روانه بازار کرد.

خرید وفروش هامر در ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 این بار محصول جدید جنرال‌موتور با توجه فراوانی روبرو شد و محبوبیت زیادی کسب کرد. خودروی جدید که همچنان بزرگ، خاص و نظامی به نظر می‌رسد، بیش‌ازپیش رنگ و بوی شهری به خود گرفته بود و به یک شاسی‌بلند آفرودی قدرقدرت اما قابل استفاده از شهر تبدیل شده بود. هامر H2 به‌سبب خاستگاه آمریکایی‌اش خودرویی نبود که مجوز ورود به خیابان‌های ایران را کسب کند. این خودرو برای مصارف دولتی و خارج جاده‌ای توسط برخی ارگان‌ها مانند ستادهای بحران به تعداد ۱۵ هزار دستگاه وارد کشور شد.

مشخصات فنی

نسخه‌های مدنظر که مربوط به سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۷ بودند، چندی بعد از سوی دولت به مزایده گذاشته شدند و این‌گونه شد که هامر H2، محبوب جاده‌سواران و بیابان‌گردان ایرانی، به کوه و بیابان‌ها و شهرهای کشور به‌صورت شخصی راه یافت. این غول عظیم‌الجثه، با موتور ۶لیتری ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپ خورجینی و جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک در ایران حاضر شد.

 بیابان‌گرد جذاب مذکور قادر به تولید ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این خودروی ۲ دیفرانسیل، قادر است با وزن ۳۹۰۰ کیلوگرمی خود صفر تا صد کیلومتر را در فاصله زمانی ۷٫۸ ثانیه طی کند. عملی که به‌نظر تنها از یک اعجوبه تولید جنرال‌موتورز برمی‌آید. البته جنرال موتورز سیلی محکمی در گوش مصرف سوخت زده است و با مصرف ترکیبی بیش از ۲۰ لیتر در هر۱۰۰ کیلومتر رکورد جدیدی را به نام هامر ثبت کرده است.

 H2 از یک باک بزرگ ۱۲۱لیتری برخوردار است و با فاصله محوری ۳۱۱۹میلی‌متری‌اش، ۵ سرنشین را در خود جای می‌دهد. ارتفاع این خودرو ۲۰۱۱ میلی‌متر، عرض آن ۲۰۶۳ میلی‌متر و طولش ۵۱۷۰ میلی‌متر است. هامر با وجود هیکل بزرگ، چهره‌ای نخراشیده و خشمگینی ندارد. آمیخته‌شدن فرم جعبه‌ای بدنه آن با گارد‌ و تزیینات کرومی چهره خشنش را تلطیف کرده و به یک شاسی‌بلند آفرودی اما لوکس نزدیک نموده است.

منبع:  هامردیوار

طراحی داخلی و امکانات

طراحی داخلی این خودرو بسیار جذاب است و تودوزی‌های چرم آن بخشی از این جذابیت محسوب می‌شود. جنرال‌موتورز از روکش چرمی صندلی‌ها در بخش‌هایی از پنل درب‌ها، جلو داشبورد و کنسول میانی استفاده کرده است تا زیبایی‌های بصری این خودرو را به اوج برساند. هرچند نمی‌توان گفت متریال به‌کاررفته در کابین از بهترین‌های ممکن است.

طراحی داخلی با ارگونومی مناسبی همراه بوده است و همه تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو به‌راحتی در دسترس هستند. هامر خودرویی پر آپشن و مجهز محسوب نمی‌شود. این خودرو در این بخش مواردی مانند سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های جلوی برقی مجهز به یک حافظه‌ داخلی، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، استارت از راه دور پیشرانه، سیستم OnStar، بلوتوث، سیستم صوتی Bose با ۸ بلندگو و CD چنجر با قابلیت تعویض ۶ دیسک، قفل تنظیم دیفرانسیل، سانروف برقی و ۶ کیسه هوا را ارائه می‌کند که چندان قابل‌توجه نیستند.

 سیستم ترمز خودرو در جلو و عقب از نوع دیسکی است که با ABS، EBD، TCS، ESC تکمیل می‌شوند. فضای داخل کابین خودرو از راحتی لازم برخوردار است و سرنشینان در هیچ بخشی با کمبود جا مواجه نیستند. این خودرو برای طی مسافت‌های طولانی، راحتی موردنظر آنها را فراهم می‌کند.

شرایط بازار و  قیمت

هامر H2 با تمام ویژگی‌های شگفت‌انگیزش مشکل تأمین قطعات، تعمیرات پر دردسر و هزینه نگهداری زیاد را به مالک تحمیل می‌کند. این خودرو که در غیاب نمایندگی رسمی و تنها در تیراژ ۱۵هزار نسخه به ایران وارد شده است، استهلاک بسیار کمی دارد، اما در صورت خرابی، ممکن است مدت‌ها بدون استفاده باقی بماند. چرا که تأمین قطعات آن شاید تنها از طریق کشورهای همسایه امکان‌پذیر باشد. از آنجایی که تعداد کم خودرویی می‌تواند دست را برای اعلام قیمت غیرواقعی و غیرمنصفانه خودرویی برای دلالان باز بگذارد، در صورت تمایل به خریدوفروش هامر می‌توانید از قیمت روز خودرو هامر دیوار کمک بگیرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها