کد خبر: 517348
تاریخ انتشار :

واکنش امیری به طرح استیضاح ظریف: نباید فرمانده دیپلماسی را در جنگ اقتصادی تضعیف کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسینعلی امیری درباره استیضاح محمدجواد ظریف افزود: دکتر ظریف واقعیتی را در مورد پولشویی مطرح کرد که در همه کشورهای دنیا وجود دارد و در کشورما نیز است. همین مقدار کمی که از پولشویی در ایران وجود دارد به هیچ وجه قابل قبول نیست و با ارزش‌های اسلامی، دینی و اجتماعی ما سازگار نیست.
وی اظهار داشت: وقتی چند سال پیش قانون مبارزه با پولشویی را در کشور تصویب کردیم در عمل خلاءهایی داشت که به این نتیجه رسیدیم که آن را اصلاح کنیم. این واقعیتی است که در جامعه ما پولشویی وجود دارد و دادگاه‌ها به این موارد رسیدگی می‌کنند و حتی بخشی از فعالیت پلیس مبارزه با پولشویی است.
معاون پارلمانی رییس ‌جمهوری تاکید کرد: حالا که آقای ظریف واقعیتی را که در تمام جوامع و جامعه ما نیز وجود دارد مطرح کرده است سزاوار نیست در حالی که در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی، تبلیغاتی و دیپلماسی با هیات حاکمه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داریم، فرمانده و سردار دیپلماسی کشور را تضعیف کنیم و روحیه و وقت او را بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: باید همه به آقای ظریف کمک کنیم. اکنون نیازمند اتحاد و انسجام در داخل کشور هستیم و همه باید در هرجایی که فعالیت می کنیم منافع و مصالح ملی را در نظر بگیریم.
امیری ادامه داد: با توجه به شرایطی که ذکر شد به هیچ وجه طرح استیضاح وزیر امور امور خارجه به صلاح منافع و مصالح کشورمان نیست و امیدواریم در همین مرحله با توضیحاتی که برای نمایندگان محترم مجلس خواهیم داد، سوالات و ابهامات ایجادشده برای آنها را پاسخ دهیم.
وی افزود: ما حق سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و حقوق نظارتی مجلس را به طور کامل به رسمیت می‌شناسیم و بارها نظر دولت در این زمینه را ابراز کرده‌ایم اما با همه این توصیفات این که چه زمانی از این اختیارات استفاده شود، بسیار مهم است.
معاون پارلمانی رییس‌ جمهوری تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم ابهامات و سوال‌های نمایندگانی که طرح استیضاح را مطرح کرده‌اند رفع و رجوع کنیم و در همین مراحل موضوع حل و فصل شود البته رایزنی‌هایی در این زمینه با نمایندگان داشته‌ایم و همچنان ادامه‌ خواهیم داد تا موضوع به طور کامل حل و فصل شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها