کد خبر: 557205
تاریخ انتشار :

عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با نامه نیوز؛

گله‌مندی ناطق نوری از برخی اصول‌گرایان پایان یافته است/ بازگشت او ربطی به اصلاح طلبان ندارد

گله‌مندی ناطق نوری از برخی اصول‌گرایان پایان یافته است/ بازگشت او ربطی به اصلاح طلبان ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز- گروه سیاست: حضور جنجالی ناطق نوری در ماه های منتهی به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، بحث های زیادی را در میان محافل سیاسی و رسانه ها مطرح کرده است. گفته می شود این حضور به دعوت کتبی موحدی کرمانی رخ داده و همزمان برخی مخالفت ها و موافقت ها و استقبال‌ها را نیز همراه داشته است. درباره جزئیات این حضور و حواشی آن با «سیدرضا اکرمی» عضو جامعه روحانیت مبارز گفتگویی صورت دادیم که شرح آن در ادامه می‌آید. وی شائبه انتخاباتی بودن این دیدار را نیز رد کرد.

* حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز تهران آن هم پس از سال‌ها تعجب بسیاری را برانگیخت. چه فرآیندی موجب شد تا ایشان به این شورا دعوت شوند و خودشان چطور راضی شدند؟

اگر بخواهید علت حضور ایشان و راضی شدنشان را بپرسید، باید ایشان در اینجا حضور داشته باشند تا خودشان به سوال شما پاسخ کامل و جامع بدهند. چیزی که ما می‌دانیم این است که آقای ناطق مدتی به جلسات جامعه روحانیت نمی‌رفته و اکنون نیز برگشته است. ماجرا از این قرار است که مدتی بود که آقای ناطق نوری برخلاف رویه این سال‌ها، به مجمع روحانیون مبارز نمی‌رفت. اما پس از مدتی اخیرا در یکی از جلسات مجمع شرکت کرد.

آقای موحدی کرمانی ایشان را در این جلسه می‌بینند و به ایشان اصرار می‌کنند که حالا وقتی در جلسه مجمع تشخیص شرکت می‌کنید، حداقل در جلسات جامعه روحانیت مبارز نیز شرکت کنید. آقای ناطق به این دعوت لبیک گفتند و شرکت کردند. آقای ناطق به آقای موحدی گفتند که دعوت رسمی کنید و ایشان هم با دعوت رسمی به جلسه جامعه روحانیت آمدند.

* آیا گمانه‌زنی‌های انتخاباتی‌ای که در حاشیه این حضور آن هم در آستانه انتخابات می‌شود را تایید می‌کنید؟

این دیدار و حضور هیچ ربطی به انتخابات و مسائل کلان اسلام و مسلمین و کشور نداشت.

* پس دلیل غیبت طولانی و چندین ساله ایشان در جلسات جامعه روحانیت و زاویه‌ای که با بسیاری از نیروهای آن یافتند چه بود؟

واقعیت این است که پس از مناظره جنجالی آقایان احمدی نژاد و میرحسین موسوی، رئیس جمهور وقت بدون ربط داشتن موضوع مناظره به آقای ناطق، چند بار اسم ایشان و فرزندشان را مطرح کرد. آقای احمدی‌نژاد نسبت به آقای ناطق و فرزندشان از تریبون تلویزیون ملی توهین کرده و اتهام مطرح کرد و این چیز کمی نبود. پس از آن صداوسیما به آقای ناطق و هاشمی برای پاسخ به آن ادعاها تریبون نداده و از آقای احمدی‌نژاد نیز کسی سند نخواست. در این میان آقای ناطق از اعضای جامعه روحانیت و خود این نهاد انتظار داشت که در واکنش به این صحبت‌های ناپسند احساس وظیفه شرعی و سیاسی کرده و واکنش نشان دهند؛ اما ما شاهد سکوت در این رابطه بودیم و واکنشی از سوی آن حضرات ندیدیم. همین مسئله آقای ناطق را گله‌مند کرده و مانع از آن شد که نسبت به حضور در جلسات آن تشکل (جامعه روحانیت مبارز) طی سال‌های اخیر شد. انتظار ایشان به‌عنوان عضوی از جامعه این بود که افراد آن در این رابطه حرف زده و سینه سپر کنند اما بسیاری در آن برهه چنین نکردند. آقای ناطق این رنج‌مندی خود را حتی به زبان آورد و پنهان نکرد و همه می‌دانستند که ایشان انتظار دارد.

* آیا دلیل دور شدن آقای ناطق نوری از اصلاح‌طلبان، بخاطر مواضع ضد اعتدالی و ضد ائتلاف برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب (آن هم در آستانه انتخابات) بوده و این مسئله وی را برای این تصمیم اراده‌مندتر ساخته است؟

اکنون از دورشدن آقای ناطق از جامعه روحانیت 10سال می‌گذرد و به‌هرحال برخی اختلافات و کدورت‌ها به‌طور طبیعی در گذر زمان فراموش می‌شود و این ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد، مسئله این است که گله‌مندی ایشان از برخی اصول‌گرایان پایان یافته است. ما امیدواریم به‌دلیل سابقه و توان آقای ناطق، حضور ایشان در جامعه روحانیت در آینده نیز سودمند باشد و ادامه یابد. ایشان یک سابقه طولانی در انقلاب دارد و این سابقه بیش از نیم قرن است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها