کد خبر: 655242
تاریخ انتشار :

تعطیلات به کجا می روید؟ استانبول یا دبی؟

تعطیلات به کجا می روید؟ استانبول یا دبی؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

استانبول و دبی دو شهر پر طرفدار توریستی برای افراد جهان و ایرانیان است. این دو شهر با توجه به نزدیکی به ایران، اولین انتخاب ها برای سفرهای خارج از کشور ایرانیان محسوب می شود. برای سفر به این دو شهر می توانید راه های دریایی، زمینی و هوایی را انتخاب کنید اما بدون شک ساده ترین و با کیفیت ترین روش پرواز است. شاید قیمت بلیط استانبول به تهران و یا دبی گران تر تمام شود اما شما ظرف چند ساعت و به راحتی به مقصد خود خواهید رسید.

جاذبه های گردشگری استانبول

ما در هر سفر بیش از هر چیز به دنبال بازدید از جاذبه های گردشگری هستیم. اگر بخواهیم این دو شهر را از نظر جاذبه های توریستی با یکدیگر مقایسه کنیم، می توان گفت که استانبول غنی تر از دبی است.

از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول می توان به مسجد ایاصوفیه، آب انبار تاریخی باسلیکا، قصر توپ کاپی، کاخ دلما باغچه، روملی حصار، برج گالاتا، جزایر پرنس، کلیسای چورا، مسجد رستم پاشا و ده ها مکان زیبا و تاریخی دیگر اشاره کرد. در استانبول کنار جاذبه های تاریخی، شما می توانید تفریحات هیجان انگیزی در پارک های آبی و یا سواحل این شهر زیبا داشته باشید. 

جاذبه های گردشگری دبی

اگر دوست دارید یک شهر لاکچری و رویایی را ببینید، دبی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. دبی یک شهر مدرن با سازه های فوق العاده و جدید است که شما را مجذوب خود خواهد کرد. در دبی می توانید حتی از تماشای مراکز خرید و معماری آن ها لذت ببرید! از جاذبه های گردشگری دبی می توان به آب نمای دبی، آکواریوم لاست چمبرز، ساحل لامر، اسکله دبرا، جزیره نخل جمیرا، مسجد جمیرا، مجمع الجزایر جهان و... اشاره کرد.

8

مقایسه آب و هوای استانبول و دبی

زمانی که قصد سفر به یک شهر و یا کشور دیگر را دارید، حتما شرایط آب و هوایی آن را بررسی کرده و بهترین زمان برای سفر را انتخاب خواهید کرد. همان طور که می دانید دبی یک شهر گرم و مرطوب است که دمای آن در طول روز به 41 و در شب به 30 درجه سانتی گراد می رسد. متوسط دما در این شهر 20 درجه سانتی گراد است و بدون شک بهترین زمان برای سفر به آن ماه های سرد سال است.

آب و هوای استانبول در مقایسه با دبی، نرمال و مدیترانه ای است. دما بین 6 تا 24 درجه سانتی گراد تغییر کرده و میزان بارش در آن مناسب است. در صورتی که بخواهید در بهترین شرایط آب و هوایی به استانبول سفر کنید، ماه های بهار و پاییز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

هزینه سفر به استانبول و دبی

توجه به هزینه و سفر نکته مهم دیگری است که در انتخاب مقصد سفر باید به آن توجه کنیم. برای مقایسه هزینه سفر به این دو شهر محبوب کافی است هزینه تورهای مسافرتی به این دو شهر را بررسی کنیم. به طور میانگین می توان گفت هزینه یک تور چند روزه دبی دو برابر هزینه تور استانبول با همان مدت زمان خواهد بود. حداقل هزینه تور 3 روزه استانبول7 تا 10 میلیون تومان است در حالی که این هزینه برای تور دبی 10 تا 17 میلیون است.

اگر بخواهید خودتان به صورت شخصی به این دو شهر سفر کنید، هزینه مسافرت شما به دبی بیش از دو برابر استانبول خواهد شد. در استانبول شما می توانید سوییت های اجاره ای و غذاهای محلی با قیمت مناسب پیدا کنید اما با توجه به لوکس بودن و گران قیمت بودن همه مکان ها در دبی هزینه سفر شما احتمالا بسیار بیشتر خواهد شد.

غذاهای محبوب در استانبول و دبی

در سفر به هر شهر و کشوری دوست داریم غذای محلی آن را تجربه کرده و یک طعم و مزه جدید را بچشیم. اگر شما ترکیه را برای سفر انتخاب کرده اید، قبل از خرید و پرداخت قیمت بلیط استانبول به تهران، حتما غذاهای خوشمزه ای مانند بورک، سیب زمینی شکم پر، اسکندر کباب، لهمجون را امتحان کنید.

9

از جمله غذاهای محلی و خوشمزه در دبی می توان به هوموس، الهریس، شاورما، شتر شکم پر و مچبوس اشاره کرد. همان طور که می دانید اغلب غذاهای محلی طبخ شده در کشورهای عربی با چاشنی تندی تهیه می شوند، بنابراین حتما قبل از انتخاب غذا به این نکته توجه کنید.

مراکز خرید در استانبول و دبی

خرید جز جدایی ناپذیر در هر سفر است. استانبول شهری پر از بازارهای مدرن، سنتی و محلی است که شما می توانید کالاهای خرده و یا برندهای معروف و جهانی را از آن خریداری کنید. از جمله این مراکز خرید می توان به مرکز خرید توریوم، مرکز خرید آکمرکز، پالادیوم، آکساری و غیره اشاره کرد.

دبی نیز مانند ترکیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری از نظر تنوع و تعداد مراکز خرید و بازارها محسوب می شود. از جمله مراکز خرید بین المللی این شهر می توان به دبی مال، دراگون مال، لت اوت، بازارچه مدینه و غیره اشاره کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها