کد خبر: 656209
تاریخ انتشار :

برای اجاره ویلا در رامسر به چه نکاتی توجه کنیم

برای اجاره ویلا در رامسر به چه نکاتی توجه کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

 

یکی از دغدغه‌های گردشگرانی که به شهرهای شمالی مثل رامسر سفر می‌کنند، انتخاب اقامت گاه مناسب برای مدت زمانی است که در این شهر هستند. اقامتگاه های رامسر را می توان به سه دسته هتل، اقامتگاه بومگردی و ویلا طبقه بندی کرد.

 اگر دوست دارید فضای بیشتری در اختیارتان قرار بگیرد و یا مدت‌زمان سفرتان به شهر رامسر زیاد است، اقامت در هتل یا اقامتگاه بوم‌گردی خیلی به‌صرفه نیست. به جای آن می‌توانید یکی از ویلاهای موجود در این شهر را رزرو کنید. اجاره ویلا به نسبت رزرو اتاق در هتل یا اقامتگاه بوم‌گردی کار سخت تری است، اما نگران نباشید؛ با مطالعه این مقاله می‌توانید نکات مهم و کاربردی ای را بیاموزید که برای رزرو ویلا در شهر رامسر به کارتان می‌آید.

اگر قصد سفر به این شهر سرسبز و رؤیایی را دارید و دوست دارید برای مدت‌زمان طولانی‌تری در این شهر بمانید و ویلا را به‌عنوان اقامتگاه خود انتخاب کرده‌اید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

چقدر بودجه برای اجاره ویلا در نظر گرفته‌اید؟

شهر رامسر یکی از شهرهای استان مازندران در نزدیکی دریای خزر است. طبیعت زیبا و نزدیکی به جنگل و دریا از جمله ویژگی هایی است که باعث جذابیت این شهر شده‌است. رامسر از شرق با شهرستان تنکابن، از غرب با رودسر از جنوب با قزوین و از شمال با دریای خزر همسایه است. در این شهر یک فرودگاه وجود دارد و مناطق ییلاقی آن مانند جواهر ده بسیار زیبا، سرسبز و جذاب است.

ویلا های متنوعی در شهرستان رامسر برای اجاره کردن وجود دارند. همانطور که می دانید، هرچقدر پول بدهید آش بیشتری می‌خورید. پس بسته به بودجه‌ای که در اختیار دارید، به امکانات ویلاها توجه کنید و بدون آنکه عجولانه و از روی احساسات تصمیم بگیرید، بر اساس توان مالیتان انتخاب کنید. ممکن است در هنگام اجاره یک ویلا مشاوران املاک شما را احساساتی کنند تا پول بیشتری بپردازید. پس متناسب با امکاناتی که می خواهید در یک ویلا برایتان فراهم باشد، بودجه کافی کنار بگذارید و بر اساس این بودجه ویلای مورد نیازتان را اجاره کنید.

 

چقدر با بازار خرید و اجاره ویلا در شهر رامسر آشنا هستید؟

حتما قبل‌از آنکه قراردادتان را نهایی کنید، کمی از بازار اجاره ویلا در شهر رامسر اطلاعات کسب کنید. این اطلاعات را می‌توانید با سر زدن به املاک مختلف این شهر یا از طریق جستجوی اینترنتی به دست آورید تا قبل‌از آنکه پای معامله و قرارداد بشینید، از انواع ویلاها، کیفیت و خدمات آن‌ها و قیمت حدودی ویلای مورد نیازتان، اطلاع پیدا کنید.

 

انواع ویلا در رامسر

همان‌طور که در چند خط بالایی نیز توضیح دادیم، ویلاهای مختلفی در شهرهای شمالی کشور وجود دارد. در ابتدا هدفتان را از اجاره ویلا مشخص کنید. می‌خواهید یک ویلای شخصی را اجاره کنید یا ویلای شهرکی را بیشتر ترجیح می‌دهید؟ به ویلای یک‌طبقه علاقه دارید یا ویلای دوبلکس؟ دوست دارید ویلای تان نزدیک به ساحل باشد یا کنار جنگل؟ دوست دارید ویلایی را اجاره کنید که صاحب ویلا در نزدیکی آن اقامت داشته باشد یا می‌خواهید ویلا به‌طور کامل در اختیار خودتان باشد؟

اگر صاحب ویلا در نزدیکی شما باشد، می‌تواند امکانات لازمی که نیاز دارید را راحت‌تر در اختیارتان قرار بدهد. همچنین هرس کردن و رسیدگی به درختان را بر عهده بگیرد تا خشک نشوند یا اگر با مشکلی برخوردید راحت‌تر کمکتان می کند.

یکی دیگر از عواملی که باید به آن توجه کنید، محل قرارگیری ویلا در رامسر است. معمولاً ویلاهایی که در شهرک ساخته شده‌اند، امنیت بیشتری دارند و وجود حراست در آن شهرک کمک می‌کند تا دزدی کمتری در ویلاها اتفاق بیفتد. اما ویلاهایی که در طبیعت بکر و دورافتاده تری قرار دارند، امنیت کمتری دارند. اما از طرفی ویلاهایی که در دل جنگل یا در نقاط دورافتاده‌تر قرار دارند، سکوت بیشتری دارند و برای افرادی مناسب است که دوست دارند مدتی را تنها در دل طبیعت بکر و زیبای شمال بگذرانند.

اگر با انواع ویلا بیشتر آشنا شوید و نیازها و علائق تان را بهتر بشناسید، می‌توانید در هنگام اجاره ویلا آنلاین در شهر رامسر، انتخاب بهتری کنید.

8

 

امکانات ویلا

یکی دیگر از عواملی که باید در هنگام اجاره ویلا به آن دقت کنید، امکاناتی است که به‌دنبال آن هستید. همان‌طور که در بخش‌های پیشین گفتیم، براساس بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید ویلای موردنظر خود را انتخاب کنید و هر چه پول بیشتری بپردازید، امکانات بیشتری شامل شما می‌شود. از طرفی با تحقیق و جستجوی بیشتر می‌توانید با امکانات مختلف ویلاهای شهر رامسر آشنا شوید تا متناسب با بودجه علاقه و سلیقه‌ای که دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

از جمله امکانات رایج در ویلاهای شمال کشور که باید در هنگام اجاره به آن دقت کنید، داشتن آب، برق، گاز، تلفن، آنتن‌دهی تلفن همراه و امکانات دیگری نظیر پارکینگ، استخر، آلاچیق و موارد دیگر است.

 

دسترسی به مکان‌های گردشگری

قبل‌از آنکه بخواهید ویلایی را در شهر رامسر اجاره کنید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که محل قرارگیری آن ویلا چگونه است. راه‌های دسترسی به ویلا به چه صورت است و چقدر طول می‌کشد تا از ویلا به مراکز گردشگری و مکان‌های جذاب و دیدنی شهر رامسر دسترسی داشته باشید.

دوست دارید ویلایی را اجاره کنید که در نزدیکی جنگل باشد تا در کمترین زمان ممکن به فضای سرسبز جنگل‌های شمال دسترسی داشته باشید؟ یا دوست دارید در کنار ساحل قدم بزنید، بشینید و ریلکس کنید و به افق خیره شوید تا خستگی‌های چند هفته اخیر از تن تان بیرون رود و ذهنتان آرام‌تر شود؟ حتما به این نکته توجه کنید که ویلایی که اجاره می کنید در نزدیکی طبیعت مورد علاقه تان باشد.

همچنین به این نکته توجه کنید که ویلای انتخابی‌تان چقدر به جاده‌های اصلی دسترسی دارد. اگر بتوانید در نزدیکی جاده‌های اصلی، ویلا رزرو کنید، با صرف زمان کم می توانید به ویلایتان برسید یا در هنگامی‌که قصد بازگشت به شهر محل اقامتتان را دارید، زمان زیادی را صرف رسیدن به جاده‌های اصلی نکنید.

دسترسی راحت به مراکز خدماتی نظیر بیمارستان، مراکز تجاری و آتش‌نشانی نیز یکی از نکاتی است که می‌توان قبل‌از اجاره ویلا در شهر رامسر به آن توجه کرد.

 

منظره به جنگل یا دریا

اگر هدفتان از اجاره ویلا در شهر رامسر این است که برای مدت‌زمان طولانی در ویلا بمانید، به کارهای شخصیتان بپردازید، کتاب بخوانید یا با دوستانتان بگویید و بخندید، بهتر است که ویلایی را انتخاب کنید که منظره زیبایی به سمت دریا یا جنگل و مکان‌های سرسبز رامسر داشته باشد تا لحظات لذت‌بخشی را در داخل ویلانی سپری کنید.

 اما اگر هدفتان از اجاره ویلا در این شهر صرفاً وجود محلی برای استراحت شبانه است و دوست دارید تمام مدت زمان سفرتان را صرف بازدید از جاذبه های تفریحی و مکان دیدنی این شهر کنید، به‌احتمال زیاد منظره ویلا اهمیت چندانی نخواهد داشت و صرفا ویلایی را انتخاب کنید که دسترسی راحت‌تری به مکان‌های گردشگری مورد علاقه تان داشته باشد.

 

سند و نوع مالکیت

حتما در زمان اجاره ویلا به نوع سند آن توجه کنید. درابتدا باید به این نکته توجه کنید که آیا ویلایی که می خواهید اجاره کنید، سند مالکیت دارد یا خیر؟

اگر فردی که با آن معامله می‌کنید صاحب اصلی ویلا نیست، حتما به این نکته توجه کنید که وکالت رسمی از صاحب اصلی ویلا داشته باشد.

9

 

امنیت

اگر می خواهید در مدت‌زمان سفرتان خیال تان از بابت وسایل نقلیه و وسایل شخصی که در ویلا قرار می‌دهید راحت باشد، اگر با خانواده به سفر می‌روید و بچه‌های کوچکی دارید و دوست دارید ویلای تان به‌قدری امن باشد که از بابت بچه‌ها خیالتان راحت باشد حتما سطح امنیت ویلایی که اجاره می کنید را به خوبی بررسی کنید.

 توجه به مقوله امنیت قبل از اجاره ویلا در شهر رامسر به شما کمک می‌کند تا سفر آسوده‌تری را تجربه کنید. به‌طور معمول ویلاهایی که در شهرک ویلایی ساخته شده‌اند به دلیل داشتن نگهبانی و حراست در مقایسه با ویلاهایی که در مکان‌های بکر و دورافتاده تری ساخته شده‌اند، امنیت بیشتری دارد. شاید پیش خود فکر کنید که یک ویلا در دل جنگل یا در نزدیکی ساحل، به‌دور از همسایه‌ها و در یک مکان بکر و دست‌نخورده می‌تواند تجربه منحصربه‌فرد و خاصی را از سفر به شهر رامسر برای شما به وجود آورد، اما باید به این نکته هم توجه کنید که ویلای دور افتاده و تک برای افرادی که قصد دزدی داشته باشند گزینه بسیار راحت‌تری نسبت‌به ویلاهای شهرکی خواهد بود.

حتما قبل‌از اجاره ویلا درباره امنیت محله ای که ویلا در آن قرار دارد، پرس‌وجو کنید تا خیالتان از بابت مسائل غیرمترقبه‌ای که ممکن است توسط افراد دیگر برایتان پیش بیاید، راحت شود و سفر آسوده‌تر را تجربه کنید و بتوانید با فراغ بال از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی شهر رامسر دیدن کنید. می‌توانید بلیط لحظه آخری به مقصد رامسر را از https://safarmarket.com/flights/last-second تهیه کنید.

 

به استخر ویلا توجه کنید

اگر قصد اجاره ویلای استخر دار را دارید حتما قبل‌از اجاره ویلا به نکات زیر توجه کنید:

در هنگام بازدید از ویلا حتما به تمیزی آب استخر توجه کنید و مطمئن شوید که آلودگی و کثیفی در استخر وجود نداشته باشد. از صاحب ویلا درباره مواد ضدعفونی‌کننده ای که در استخر استفاده می‌کند، بپرسید. درصورتی‌که این ویلا قبل‌از شما به اجاره خانواده یا افراد دیگری در آمده است، حتما باید آب آن تعویض شده باشد و با مواد ضدعفونی‌کننده، آلودگی‌های آن برطرف شود.

به پمپ فیلتر استخر دقت کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

کمی به دیواره‌ها و (اگر ممکن بود) به کف استخر توجه کنید. به طور معمول کاشی‌های مخصوصی در دیواره و کف استخر ها استفاده می شوند. از سالم بودن آن مطمئن شوید. درصورتی‌که کاشی‌های کف استخر از بین رفته باشد یا ترک‌خورده باشد، راه رفتن بر روی آن می‌توانند برایتان مشکل‌ساز شود. اگر کف استخر کاشی نداشته باشد و دارای پست و بلندی باشد، حرکت بر روی آن برایتان مشکل‌ساز خواهد بود.

به این نکته توجه کنید که دیواره‌های سقف آب‌بندی‌شده باشد تا در زمانی‌که در آن ویلا اقامت دارید، مشکلی از این جهت برایتان پیش نیاید.

به کاشی‌های اطراف استخر نیز توجه داشته باشید. درصورتی‌که یکی از کاشی‌ها شکسته یا ترک‌خورده باشد و شما کودک داشته باشید، ممکن است برای کودکتان اتفاقات ناگواری در هنگام راه رفتن یا دویدن در اطراف استخر پیش بیاید.

حتما به محل قرارگیری استخر توجه کنید. اگر استخر در فضایی سربسته باشد، استفاده از آن راحت‌تر خواهد بود و فضایِ خصوصی بیشتری خواهید داشت. استخر در فضای بسته این مزیت را هم دارد که می‌توانید در فصول سرد سال از آن استفاده کنید، در حالی که استخرهای روباز این امکان را ندارند. اگر هم به‌دنبال آفتاب گرفتن و خوردن نوشیدنی های خوشمزه در کنار استخر هستید، استخرهای روباز مناسب شما است.

حتما قبل‌از اجاره ویلا درباره سیستم سرمایشی و گرمایشی استخر ویلا پرس‌وجو کنید. اگر استخر ویلایی که قصد اجاره‌ی آن را دارید، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسبی نداشته باشد، دمای آب را نمی‌توانید متناسب با دمای محیط و بدنتان تنظیم کنید تا از شنا کردن در آن لذت ببرید.

حتما قبل‌از اجاره ویلا از وجود وسایل لازم برای تمیز کردن استخر مطمئن شوید. ممکن است چند روزی را به گشت‌وگذار در شهر رامسر بپردازید و اصلا حواستان به ویلا نباشد و آب استخر پر از برگ و اشیاء دیگری شود. در این موقع است که باید از وسایل مناسبی برای تمیز کردن آب استخر استفاده کنید.

اگر کودک خردسال دارید، حتما نسبت‌به عمق آب استخر و امنیت آن مطمئن شوید تا حادثه دل‌خراشی برای کودکتان در هنگام سفر به رامسر و اقامت در ویلا به وجود نیاید.

 

 

به زمان سفر خود توجه کنید

حتما به این نکته توجه کنید که قیمت ویلاهای رامسر به میزان تقاضای سفر به این شهر و تقاضا برای اجاره ویلا بستگی دارد. به‌طور مثال میزان تقاضا برای سفر به شهرهای شمالی در فصل بهار و تابستان به دلیل تعطیلات نوروز و مدارس بسیار بیشتر از فصول دیگر است و در این مواقع خرید پرواز چارتر به دیگر مقاصد ایران را پیشنهاد می‌کنیم. در این مدت که میزان تقاضا برای اجاره ویلا نیز افزایش پیدا می‌کند، به‌احتمال زیاد قیمت ویلاهای رامسر در مقایسه با روزهای دیگر سال بیشتر خواهد بود. همچنین قیمت ویلاهای این شهر در تعطیلات آخر هفته در مقایسه با وسط هفته یا اوایل هفته نیز می‌تواند متفاوت باشد. حتما قبل‌از برنامه‌ریزی برای سفر به شهر رامسر و اجاره‌ی ویلا در این شهر به این نکته نیز توجه کنید.

 

سخن آخر

توجه کردن به نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام اجاره ویلا، متناسب با بودجه، علاقه و سلیقه‌ای که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید تا در زمان سفر به شهر رامسر خیالتان از بابت محل اقامت تان راحت باشد و سفر لذت‌بخش تری را با دوستان و خانواده خود تجربه کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها