کد خبر: 656721
تاریخ انتشار :

بهترین روش های جذب مشتری فست فود

بهترین روش های جذب مشتری فست فود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

رستوران‌های فست فود را در هر کوچه و خیابانی می‌توان دید. همین تنوع بالا باعث به‌وجود آمدن رقابتی تنگاتنگ در این صنف شده است. برای موفقیت در بازار پر‌رقابت رستوران‌های فست‌فود، باید از روش‌ها و استراتژی‌های کاربردی و نوین جذب مشتری بهره بگیرید. اگر رستوران فست‌فود خود را به‌تازگی افتتاح کرده‌اید یا قصد دارید انقلابی در بین رقبا بر‌پا کنید، روش‌های جذب مشتری فست فود در این مقاله به شما کمک می‌کند. با به‌کار‌گیری این روش‌ها، درآمد خود را دگرگون خواهید کرد.

ایجاد سایت برای رستوران؛ مانند حرفه‌ای‌ها عمل کنید 

سرچ در گوگل اولین قدمی است که مخاطبین برای پیدا کردن رستوران‌های مختلف برمی‌دارند. رستوران‌هایی که سایت مناسبی دارند، با شانس بیشتری برای جذب مشتری مواجه می‌شوند. به‌یاد داشته باشید در سایت رستوران فست فود، منو با قیمت و آدرس شعب، درج شود. در این حالت همه چیز شفاف است و مشتری می‌تواند به‌راحتی تصمیم بگیرد. مشتری‌های مختلف می‌توانند اطلاعات و تصاویر مربوط به رستوران را در سایت آن مشاهده کنند. اگر امکان خرید را نیز به سایت رستوران اضافه کنید، قدمی بزرگ برای جلب رضایت مشتری برداشته‌اید. همچنین، گزارش وضعیت سفارش و ارسال کدهای تخفیف‌ با سامانه پیام کوتاه فراز اس ام اس برای افزایش ارتباط با مخاطب بسیار موثر است.

بازاریابی با گوگل مپ؛ پیدا کردن رستوران با یک جستجو ساده

یکی دیگر  از مزایای سایت اختصاصی، بازاریابی از طریق گوگل مپ است. اگر شما آدرس شعب رستوران فست فود را در گوگل مپ وارد کنید، از بهترین روش بازار‌یابی محلی بهره‌مند خواهید شد. برای مثال، هنگامی که مشتری به دنبال رستورانی برای صرف نهار می‌گردد، گوگل مپ، نزدیک‌ترین رستوران‌ها را به او نشان می‌دهد. همچنین، امکان درج نظر و امتیاز از سوی مشتریان برای رستوران وجود دارد. نتیجه گرفتن از این روش، کاملاً به کیفیت مواد اولیه رستوران فست فود و نوع برخورد پرسنل رستوران بستگی دارد. اگر کیفیت رستوران پایین باشد، با درج امتیاز پایین در گوگل مپ، مشتریان خود را از دست می‌دهید. 

 

بازاریابی پیامکی؛ روشی ساده، ارزان و پر‌ثمر برای رستوران‌ها

بازاریابی پیامکی در جذب مشتری جدید بسیار موثر است. زیرا با خرید سامانه پیامکی امکان دسترسی به بانک شماره موبایل به‌وجود خواهد آمد. با فیلتر‌های سن، محل زندگی و شغل در پنل مدیریت، جامعه هدف خود را می‌توانید به‌راحتی مشخص کنید. قبل از تغییر این فیلتر‌ها برای ترسیم پرسونای رستوران باید به چند سوال پاسخ دهید. 

  • چه سنی بیشتر طرفدار فست فود هستند؟
  • مشتریان شما ساکن کدام منطقه هستند؟
  • شاغل هستند یا خانه‌دار؟

با پاسخ به این سوال‌ها و محدود کردن فیلتر بانک شماره موبایل، می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی هدفمند را به گروه هدف خود ارسال کنید. ارسال پیامک‌هایی مانند ارائه تخفیف روز تولد یا تشکر از خرید، با پنل‌های پیامکی به برقراری ارتباط موثر بین رستوران و مشتری منجر می‌شود. همین امر موجب افزایش رضایت و اعتماد مشتری نسبت به رستوران فست فود خواهد شد.  اگر برای ارسال پیامک تبلیغاتی برای رستوران ایده ای ندارید پیشنهاد می کنیم که نمونه متن پیامک تبلیغاتی را در سایت فراز اس ام اس ملاحظه کنید.

اپلیکیشن اختصاصی؛ دسترسی آسان به منو رستوران فست فود

برای متفاوت‌ بودن در بازار رقبای فست فود راه‌های فراوانی وجود دارد. برای مثال، اپلیکیشن‌های رستورانی جایگزین مدرن سفارش‌های تلفنی هستند. برای پیشرفت کسب‌و‌کار باید از امکانات جدید استفاده کرد. اپلیکیشن رستوران به مشتری حس تعلق می‌دهد و بهترین روش برای تبدیل مخاطبان جدید به مشتری وفادار است. برای ایجاد تفاوت در اپلیکیشن اختصاصی خود می‌توانید از افزونه آوانس استفاده کنید. این افزونه با دریافت شماره موبایل کاربر، بعد از انجام خرید، کد تخفیفی ارسال می‌کند. ارسال کد تخفیف پس از خرید، مشتری را به خرید‌های بعدی ترغیب می‌کند. کافی است از روش‌های نوین بازاریابی استفاده کنید و از دیدن نتایج آن شگفت‌زده شوید. 

14

جلب نظر با انتشار عکس های خوشمزه در شبکه‌های اجتماعی

مهم‌ترین عامل ترغیب مخاطب به خرید، دیدن عکس‌های جذاب و واقعی از غذاهای رستوران است. اگر قصد دارید هر مخاطبی را وادار به توقف در سایت یا صفحه مجازی رستوران خود کنید، انتشار عکس‌های خوشمزه و جذاب را فراموش نکنید. اما نکاتی که در ادامه گفته‌ایم برای جذب رضایت و اعتماد مشتری با عکس بسیار اهمیت دارد.

  • بهتر است این عکس‌ها در رستوران شما گرفته شده باشند. 
  • کیفیت مهم‌ترین عامل جذب مخاطب از طریق عکس است. اگر عکس‌ها چشم‌نواز نباشند هیچ مشتری جذب نخواهد شد.
  • استفاده از تکنیک‌های عکاسی را فراموش نکنید. رعایت نور، رنگ و ترکیب فضا باعث به‌وجود آمدن عکسی شگفت‌انگیز می‌شود. 

عکس‌ها تاثیر به‌سزایی برای جلب نظر مشتری دارند. بیشتر افراد، با دیدن عکس‌ غذا‌های مختلف برای انتخاب رستوران مورد‌نظر خود بهتر تصمیم می‌گیرند. این عکس‌ها را می‌توانید در سایت رستوران، گوگل مپ و صفحه اینستا‌گرام یا تلگرام منتشر کنید. 

تبلیغ از طریق افراد معروف در صفحات اینستاگرام 

یکی از ایده‌های جالب برای جذب مشتری در رستوران، استفاده از امکاناتی است که شبکه‌های اجتماعی در اختیار کسب‌و‌کار‌های مختلف قرار می‌دهد. تبلیغات در صفحات مجازی مانند اینستاگرام یا تلگرام به کمک افرادی که مخاطبان فراوانی دارند، بسیار پربازده است. برای مثال، یکی از بلاگر‌های محبوب را دعوت کرده و محتوایی جذاب تولید کنید تا رستوران شما به افراد بیشتری معرفی شود. معمولاً این روش پر‌هزینه ولی نتیجه‌بخش است. البته برای این کار باید صفحه رستوران در اینستاگرام، کامل و منوی انواع فست فود نیز درج شده باشد.  

بازاریابی با تغییر بسته‌بندی؛ جلب توجه و حفظ کیفیت غذا

نقش بسته‌بندی مناسب در فروش غذا به اندازه تبلیغات اهمیت دارد. هدف بسته‌بندی جذاب، علاوه‌بر جلب توجه، محافظت از کیفیت غذا نیز به‌شمار می‌رود. جنس آن باید کاملاً بهداشتی باشد تا با حرارت، طعم غذا تغییر نکند. همچنین، گرمای فست فود را حفظ کند تا هنگامی که به دست مشتری می‌رسد، غذا تازه بماند. 

15

بازاریابی پیامکی فراز اس ام اس؛ مهم‌ترین روش برای جذب مشتری فست فود

در این مقاله به روش‌های جذب مشتری فست فود پرداختیم. در سایت و اپلیکیشن مخصوص رستوران فست فود باید آدرس شعب، قیمت غذا‌ها و امکان سفارش آنلاین وجود داشته باشد. زیرا این ویژگی‌ها، نقش مهمی در جلب رضایت مخاطبین دارد. همچنین، با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام، نام رستوران را به گوش افراد بیشتری می‌رسانید. مهم‌ترین روشی که برای تبلیغ رستوران فست فود کاربرد دارد، بازاریابی پیامکی است. با خرید یک پنل اس‌ام‌اس، به بانک شماره موبایل افراد مختلف دسترسی خواهید داشت. مشتریان خود را در ساعت ناهار یا شام با ارسال پیامک تبلیغاتی یا کد تخفیف، غافلگیر کنید. 

شرکت فراز اس ام اس، در پنل‌های پیام کوتاه خود، امکان دسترسی به بانک شماره موبایل به تفکیک استان، منطقه و جنسیت فراهم کرده است. علاوه‌بر این، با سامانه پیامکی فراز اس ام اس، ارتباطی موثر و نزدیک با مشتری خود برقرار خواهید کرد که موجب حفظ و افزایش رضایت او می‌شود. برای بهره‌گیری از خدمات با‌کیفیت فراز اس ام اس و خرید انواع پنل پیام کوتاه به سایت farazsms.com مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید تا کارشناسان شرکت فراز اس ام اس شما را برای دریافت خدمات پیامکی راهنمایی کنند. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها