کد خبر: 656752
تاریخ انتشار :

تجهیزات ورزشی

تجهیزات ورزشی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

همه می‌دانیم که ورزش برای سلامت بدن مفید است اما مشکل اینجاست که در دنیای امروزی فرصت کمی برای ورزش وجود دارد و حضور در باشگاه‌های ورزشی مخصوصا برای افراد متاهل امری دشوار است. اما اگر در خانه باشگاهی کوچک داشته باشیم چطور؟ با خرید یک تردمیل می‌توان بدون زمان هدررفته روزانه ورزش کرد.

با ما همراه باشید تا انواع تجهیزات ورزشی و تردمیل‌های مخصوص منازل را بررسی کنیم. شما می‌توانید با درنظرگرفتن این نکات بهترین و به‌صرفه‌ترین باشگاه خانگی را برای خود بسازید.

علت محبوبیت تردمیل چیست؟

در حال حاضر تردمیل یکی از محبوب‌ترین تجهیزات ورزشی است و سالانه صدها هزار نفر به کمک آن وزن خود را کاهش می‌دهند. با استفاده از تردمیل‌های خانگی می‌توان در هر زمانی از روز برای ایجاد تناسب اندام، ورزش کرد. امروزه تنوع زیادی در میان مدل‌های موجود در بازار وجود دارد که از نظر هزینه، کیفیت و ویژگی‌ها با هم فرق دارند.

بنابراین هرکس باید مطابق با شرایط خود بهترین نوع را تهیه کند. به‌خاطر داشته باشید که این وسیله ورزشی باید تا سال‌ها برای شما کار کند پس دانستن جزئیات آن اهمیت زیادی دارد.

مزایای استفاده از تردمیل خانگی

در گذشته تردمیل‌ فقط مخصوص باشگاه‌های ورزشی بود اما به مرور با توجه به افزایش آلودگی هوا، فشردگی برنامه روزانه مردم و نداشتن زمان کافی برای حضور در کلاس‌های ورزشی، تردمیل‌های خانگی به بازار ارائه شد. بسیاری از آقایان جوان در گذشته برای ورزش به باشگاه مراجعه می‌کردند اما پس از ازدواج کمتر چنین فرصتی به دست می‌آورند. برای این افراد بهترین حالت در راستای حفظ سلامتی، ورزش در منزل و خرید تردمیل خانگی است.

 از جمله مزیت‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. کاهش وزن در منزل

2. دوری از آلودگی هوا

3. صرفه‌جویی در زمان

4. دوری از بیماری‌های مسری احتمالی در فضای بسته باشگاه

5. ورزش در فضای خانه و خانواده

6. شنیدن موسیقی‌های موردعلاقه و ایجاد انگیزه و هیجان بیشتر

تفاوت تردمیل تجاری با خانگی

تردمیل‌هایی که در باشگاه‌ها، هتل‌ها، دانشگاه‌ها و ... طراحی می‌شوند به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که برای فشار شدید آمادگی داشته باشند. از تردمیل‌های خانگی نهایتا روزی سه ساعت استفاده می‌شود. این در حالی است که نوع تجاری آن بیش از 6 ساعت در روز کار می‌کند و با وجود عدم توقف در این زمان‌ها دچار نقص نمی‌شود.

افراد سنگین‌وزن می‌توانند از برخی تردمیل‌های تجاری استفاده کنند اما برای تردمیل خانگی باید محصولی را انتخاب کنید که تحمل وزن اعضای خانواده را داشته باشد. از طرفی قیمت تردمیل‌های تجاری در مقایسه با نوع خانگی آن بسیار گران‌تر است.

به طور خلاصه تفاوت این دو نوع تردمیل عبارت‌اند از:

1. اولین تفاوت در ابعاد آن‌ها است. تردمیل تجاری بسیار حجیم است و تاشو نیست ولی باتوجه‌به فضای محدود خانه‌ها، تردمیل منازل ابعاد کوچک‌تری دارد. همچنین مدل‌های تاشو برای خانه‌های بسیار کوچک تولید شده تا هر بار پس از استفاده از آن جمع شوند و در گوشه‌ای قرار گیرند.

2. تردمیل‌های خانگی می‌توانند شخصی‌سازی شوند مثلا اگر امکان پخش موزیک داشته باشند شما می‌توانید موسیقی دلخواه خود را پخش کنید اما مدل تجاری برای عموم ورزشکاران به یک سیستم مرکزی متصل است و موسیقی ثابتی را برای همه پخش می‌کند.

3. تردمیل تجاری مقاومت زیادی در برابر ساعات کاری طولانی دارد ولی خانگی‌ها با وجود دوام کافی اگر برای مدت‌زمان زیادی در روزهای متمادی روشن باشد احتمال خرابی آن بیشتر از نوع تجاری خواهد بود.

6

ویژگیهای مهم انواع تردمیل

در این بخش بدون درنظرگرفتن هزینه و فضایی که شما در اختیار دارید به ویژگی‌هایی از تردمیل خانگی می‌پردازیم که اگر رعایت نشوند هرگز نمی‌توانید با کمک این وسیله ورزش کنید و به تناسب اندام برسید.

1. عرض و طول

طول تسمه تردمیل باید به اندازه‌ای باشد که یک قدم بزرگ شما به طور کامل روی آن جا شود. همچنین پهنای آن نباید به حدی کم باشد که مدام نگران زمین‌خوردن خود باشید. بنابراین هنگام خرید تردمیل به عرض و طول آن توجه کنید.

2. قاب محکم

شما برای ورزشی سنگین و سوزاندن کالری از این وسیله استفاده می‌کنید. بنابراین هنگام دویدن ضربات محکمی به آن می‌زنید. اگر قابی که دور تردمیل قرار دارد مقاومت زیادی نداشته باشد در برابر این ضربات خیلی زود می‌شکند. از این رو بهتر است محکم‌بودن قاب دستگاه را بسنجید.

3. سکوی دویدن

وقتی از این دستگاه برای راه‌رفتن یا دویدن استفاده می‌کنید نوع حرکت شما نباید با زمانی که روی زمین راه‌ می‌روید فرقی داشته باشد. در صورتی که سکوی دویدن تردمیل استاندارد نباشد پس از مدت کوتاهی در ناحیه زانو، کمر و پشت دچار آسیب خواهید شد.

4. حداکثر وزن

در باشگاه ورزشی اگر کسی اضافه وزن زیادی داشته باشد ممکن است برای استفاده از تردمیل محدود شود اما در مدل خانگی این طور نیست. بنابراین در هنگام خرید این تجهیزات حتما درباره حداکثر وزنی که می‌تواند روی آن قرار بگیرد اطلاعات لازم را به دست آورید.

5. شیب و سرعت

دستگاه خانگی شما باید بتواند تا 10 درصد شیب داشته باشد تا شرایط را برای ورزشی درست و کالری سوز محیا کند. از نظر سرعت نیز باید حداقل تا 15 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد.

6. پنل کنترل

در ساخت برخی تردمیل‌ها پنل را جایی قرار داده‌اند که زانو و دست کاربر هنگام ورزش مدام با آن برخورد می‌کند. در حین خرید خوب است به این نکته توجه کنید همچنین پنلی برای کنترل مناسب است که قابل درک باشد و با یک نگاه بتوانید درباره سرعت، شیب سطح، ضربان قلب و مقدار کالری مصرف شده اطلاعات به دست آورید.

7. آپشنهای اضافه

شاید در نگاه اول به نظر برسد که خرید یک دستگاه ورزشی با آپشن‌های اضافه هزینه بیهوده‌ای است در حالی که برخی آپشن‌ها کمک می‌کنند که در مسیر ورزش روزانه دلزده نشوید. به طور مثال تردمیل‌هایی که قدرت پخش موسیقی دارند یا روی آن‌ها LEDهای کوچک برای تماشای فیلم کارگذاشته می‌‌شوند انگیزه ورزشکار را برای ورزش مداوم افزایش می‌دهد.

7

سخن پایانی

برای اینکه در اوج مشغله باز هم وقتی را برای حفظ سلامتی و تناسب اندام خود صرف کنید بهترین راه خرید تردمیل خانگی است. همان طور که در بالا اشاره شد برخی نکات در انتخاب یک دستگاه ورزشی بادوام نقش اساسی دارند. شما می‌توانید از فروشگاه هایپرجیم تردمیل و دیگر تجهیزات ورزشی مخصوص خود را تهیه کنید و با اطمینان از کیفیت خوب آن‌ها در منزل بدون هدررفتن زمان ورزش کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها