کد خبر: 657001
تاریخ انتشار :

ثبت شرکت و برند تجاری

ثبت شرکت و برند تجاری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اگر تصمیم به فعالیت اقتصادی و ثبت شرکت گرفته اید و سوالات و ابهاماتی در این زمینه ذهنتان را درگیر نموده است باید بدانید که ثبت شرکت تضمین کننده اعتبار شماست. با ثبت شرکت و ثبت برند، می توانید فعالیت اقتصادی پایدار و سود آور را برنامه ریزی کرده و به کمک اعتبار و هویت ایجاد شده، موفقیت و آینده ای مطمئن پیش رو داشته باشید.

اطلاع و آگاهی در شروع هر کاری می تواند مسیر رسیدن به هدف را کوتاه و هموار نماید. اطلاع از چگونگی شروع یک فعالیت اقتصادی موفق و راههای مناسب برای همراهی و حمایت قانون بسیار مهم  است.با ما باشید تا راههای ثبت برند و ثبت شرکت را از کوتاهترین مسیر و با کمترین هزینه جهت رسمی شدن فعالیت اقتصادی شما بازگو نماییم. 

 

چگونه می توانیم ثبت شرکت داشته باشیم؟

بر اساس قوانین وضع شده می توان گفت هرگونه فعالیت اقتصادی در جامعه که به صورت مشارکتی انجام می شود نیازمند ثبت شخصیتی حقوقی است. مانند فعالیت هایی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و اقتصادی.

به عبارتی می توان مفهوم شرکت را این چنین بیان نمود: شرکت در واقع همان انجمن و یا بنگاه تجاری است که دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی و یا هر دوی آنها می توانند آن را تشکیل داده و شروع به فعالیت نمایند.

شراکت موجود، موجب نوعی همکاری و مشارکت، قراردادی، بین افراد با توجه به سهم هر یک از آنها می شود و سود حاصل از این شراکت در پایان به نسبت سهم و درصد سرمایه گذاری بین آن ها تقسیم می شود. شرکت ها به طور کلی به دو دسته، شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم بندی می شوند.

اقدامات لازم برای ثبت شرکت:

برای ثبت شرکت، متقاضی باید نوع ثبت خود را اعم از شرکت، موسسه و .... مشخص نموده و مراحل پذیرش خود را آغاز نماید و بر اساس آن مدارک مورد نیاز را آماده و مراحل ثبتی را طی کند.

مدارک هویتی: کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، گواهی عدم سوء پیشینه که با اعلام کد ملی استعلام آن صورت می گیرد.

بعد از مراجعه به سایت معرفی شده اداره کل ثبت شرکت ها در سامانه های سازمان ثبت اسناد و املاک کشوری، ثبت نام را انجام دهید و فرم های مربوطه معرفی شده را کامل کنید.

مراحل ثبت شرکت

 بعد از انتخاب اسم باید مدت و موضوع فعالیت شرکت و نشانی محل و میزان سرمایه شرکت را معلوم نمایید. قابل توجه است که موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مهم و قابل توجه بوده و باید با آگاهی و اطلاعات از پیش تعیین شده مشخص شود زیرا آینده کاری شرکت با اطلاعاتی که شما در اختیار اداره ثبت اسناد قرار می دهید تعیین می شود.

در قسمت بعدی مشخص نمودن  سمت ها در شرکت است که اسامی باید با سمت هر یک مشخص و سهام وارده هر یک از سهامداران از دیگر اطلاعات دریافتی از طریق سیستم است.پس از دریافت تاییدیه می توانید اساسنامه را در سایت بارگذاری کنید. شما می توانید تمامی مراحل ثبت اطلاعات را با ارتباط با این موسسه ثبتی به آسانی و در کوتاهترین زمان انجام دهید و ثبت شرکت مورد نظر خود را از ما بخواهید.

ثبت برند تجاری

 با توجه به گستردگی قوانین و پیچیدگی های بسیاری که در ثبت برند و ثبت علامت تجاری وجود دارد بهتر است قبل از هر گونه اقدام جهت ثبت برند شرکت تجاری و یا صنعتی و ... خود با متخصصان این امر در ارتباط باشید و با آگاهی و علم به موضوع راه را برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود کوتاه نمایید.

13

مراحل ثبت برند چگونه است?

از گام های اصلی ثبت برند که نیاز به رعایت و طی نمودن آن دارید به 4 گام می توان اشاره نمود.

1-   انتخاب نام برند و علامت تجاری: نام برند از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون معرف کالای شما در بازار تجاری خواهد بود و می توانید با انتخابی خوب و تاثیر گذار فعالیت موفق تر در بازار جهانی داشته باشید.

  • مطابق بند ب ماده 32 قانون « برندی که نام و نشان آن مخالف نظم عمومی یا حسنه اخلاق حسنه باشد منع قانونی دارد»
  • با استناد به ماده 32 قانون ثبت اختراعات، « استعلام نام برند پیش از اقدام قانونی آن ضروری است»
  • موضوع بند «ج» ماده 32 قانون : درخواست علامتی که از نشانه ها و علائم جغرافیایی است و مصرف کننده عادی را نسبت به مبدا و کیفیت محصولات گمراه سازد منع قانونی دارد.»
  • انتخاب برند تجاری شما نباید جزو علائم مشهور باشد.
  • انتخاب نام تجاری از اسامی متبرکه منع قانونی دارد.
  • در هنگام ثبت برند علامت انتخابی برای برند تجاری شما نباید از نمادها و نشان های رسمی از جمله نشان نظامی، پرچم، علائم دولتی و بین المللی، باستانی، یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور و ... باشد.
  • انتخاب نامی که بیانگر توصیف و مرغوبیت کالا باشد منع قانونی دارد.
  • نام انتخابی نباید حاوی اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه باشد.
  • نام انتخابی نباید نام مشاهیر و مخل امنیت ملی باشد
  • استفاده از نام و نام خانوادگی اشخاص ثالث در انتخاب برند تجاری ممنوع می باشد.
  • استعلام، قابلیت ثبت برند:

2-   اطمینان از ثبت برند قبل از شما از موضوعاتی است که بعد از انتخاب مناسب نام برند باید انجام گیرد تا به مشکلات حقوقی در مورد تکرار ثبت برند برخورد نکنید.

3-   تکمیل مدارک لازم جهت ثبت برند تجاری:

بعد از گذشت دو گام انتخاب نام و استعلام از قابلیت ثبت برند مدارک لازم که در ادامه مطلب به ان اشاره نموده ایم را جهت ثبت، آماده و تکمیل نمایید.

بعد از مشاوره با متخصصان این امر و آماده نمودن مدارک فرایند ثبت اظهار نامه ثبت برند و بارگذاری مدارک را در حضور کارشناس مجرب انجام دهید تا در بررسی کارشناسان بدون ایراد مورد تایید قرار گیرد و در زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه دست پیدا نمایید.

 

برای ثبت برند تجاری نیاز به چه مدارکی است؟

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی مالک برند یا مدیر عامل شرکت
  • مدارک ثبتی شرکت در صورتی که مالک برند، شرکت باشد
  • تصویر لوگو
  • تصویر مجوز فعالیت مانند: جواز کسب یا جواز تاسیس
  • تصویر کارت بازرگانی برای برندهای لاتین

با ارتباط با کارشناسان این موسسه ثبت آرتا و ارسال مدارک مرتبط با ثبت شرکت و ثبت برند مورد نظر شما  نیاز به مراجعه حضوری نخواهید داشت و مشاوران در تمامی ساعات پاسخگوی سوالات مرتبط با ثبت برند و لوگوی تجاری شما خواهند بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها