کد خبر: 657415
تاریخ انتشار :

چگونه عشق و دوستی را در زندگی مان جاری کنیم؟

چگونه عشق و دوستی را در زندگی مان جاری کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

دنیای عشق و محبت و دوست داشتن یک دنیای سراسر زیبایی و احساس خوب است که مهربانی در هوایش موج می زند.

طبیعت و ذات ما انسان ها با عشق سرشته شده است. عشق به یکدیگر، عشق به خدا، عشق به خویشتن، عشق به زندگی و ... و این علاقه را می توان در همه جای روابط ما به تماشا نشست. از متن عاشقانه طولانی در جای جای فضای مجازی گرفته تا کمک های خیریه و بشر دوستانه ای که در سراسر جهان بسیار رایج می باشد.

با این حال همه آدم ها توانایی دوست داشتن را در فطرت خود پرورش نداده اند و این طور به نظر می رسد که دوست داشتن دیگران مهارتی است که تنها برخی افراد به طور طبیعی دارای آن می باشند.

همین مسئله باعث سردرگمی شده، به طوری که بسیاری از افراد با وجود قلب پاک و نوع دوست خود نمی دانند و نمی توانند عشق و محبت خود را به دیگران نشان دهند.

شاید به این دلیل که دوست داشتن اطرافیان به معنای در آغوش گرفتن آن ها، تعامل با آن ها، صداقت و بخشیدن کسانی است که باعث آزارشان شده و این موارد چندان ساده نیست!

اگر شما نیز به دنبال تقویت احساس عشق و دوستی خود با اطرافیان هستید، شاید توجه به نکات زیر بتواند در این زمینه کمک کننده باشد:

1. برای یکدیگر وقت بگذارید

یکی از مهم ترین راه های عشق ورزیدن به دیگران این است که اوقاتی را در کنار هم سپری کنید. این کار کمک می کند تا یکدیگر را بیشتر درک کرده و در کنار هم راحت تر باشید.

گذراندن وقت با یکدیگر پیوندی بر اساس اعتماد ایجاد کرده و عشق و محبت میان شما را تقویت می کند.

2. دیگران را همان طور که هستند بپذیرید

افراد زندگی شما ممکن است ارزش ها یا عادات شبیه شما داشته یا نداشته باشند، اما حتی اگر مخالف آن ها باشید باید آن ها را همان طور که واقعا هستند بپذیرید.

از انتقاد یا تلاش برای تغییر آن ها بپرهیزید و در عوض بپذیرید که در مورد برخی چیزها با هم اختلاف دارید و در عین حال به آن ها عشق بورزید.

3. از اشتباهات جزئی چشم پوشی کنید

هر چه زمان بیشتری را با فرد خاصی سپری کنید احتمال این که گاهی از او ناراحت شوید بیشتر خواهد بود.

اگر کسی کاری کرده که باعث آزار شما شده کمی وقت بگذارید تا تصمیم بگیرید که آیا این موضوع ارزش این که بحث راه بیندازید را دارد یا خیر.

اگر به نظرتان یک اشتباه جزئی است آن را نادیده بگیرید اما اگر واقعا از آن آزار دیده اید باید این مسئله را با طرف مقابل در میان بگذارید.

4. از دیگران برای کاری که انجام می دهند قدردانی کنید

اگر در زندگی تان افرادی دارید که شما را دوست دارند، به شما کمک می کنند یا حامی شما هستند سعی کنید به آن ها نشان دهید که چقدر از حضور آن ها در زندگی تان سپاسگزار هستید. با این کار یک رابطه مبتنی بر اعتماد و احترام بین شما شکل خواهد گرفت.

نیازی نیست همیشه صریح از آن ها تشکر کنید بلکه می توانید این را با اعمال خود نشان دهید. مثلا در زمان نیاز به آن ها کمک کنید و به حرف های آن ها گوش دهید.

5. با ابراز محبت راحت باشید

محبت و عشق ورزیدن یک خیابان دو طرفه است و باید همزمان هم دهنده و هم دریافت کننده آن باشید.

سعی کنید با در آغوش کشیدن دوستان و اعضای خانواده راحت باشید، به آن ها هدیه دهید، آن ها را تحسین کنید و در عین حال دریافت کننده خوبی نیز باشید اما انتظار یک رفتار محبت آمیز متقابل و فوری نداشته باشید.

6. عشق خود را ابراز کنید

علاوه بر این که با رفتار خود محبت را به دیگران هدیه داده و دریافت می کنید می توانید عشق خود را نیز به آن ها ابراز کنید. مثلا به آن ها بگویید که دوست شان دارید و برای آن ها ارزش و احترام زیادی قائل هستید.

علاوه بر این باید به دیگران نیز اجازه دهید که احساسات خود را آشکار و بدون ترس از قضاوت یا مسخره شدن به شما ابراز کنند.

7. در دسترس باشید

بسیاری از مردم در شرایط خوب و ایده آل کنار دوستان خود می مانند اما زمانی که به کمک آن ها نیاز است مشغله کاری و غیره را بهانه می کنند.

برای ابراز محبت به اطرافیان خود باید در لحظاتی که به کمک یا حمایت شما نیاز دارند در دسترس آن ها باشید. این کار نشان می دهد که آن ها را دوست دارید و به تقویت پیوند میان شما کمک زیادی می کند.

8. کمک دست آن ها باشید

زمانی که کسی به کمک نیاز دارد تنها در دسترس بودن کافی نیست بلکه در مواقع ضروری می توانید با انجام برخی کارهای کوچک تا حد زیادی کمک دست ت. باشید.

مثلا می توانید خریدهای دوستی که به تازگی از بیمارستان مرخص شده را انجام دهید یا بعد از یک هفته کاری خسته کننده برای خواهرتان یک وعده غذای خانگی تهیه کنید.

9. به یکدیگر دلداری دهید

همه آدم ها روزهای خوب و بد دارند. این فراز و نشیب ها می تواند عشقی که نسبت به دیگران دارید را تقویت کرده یا به طور کامل از بین ببرد.

اگر می خواهید به دوست داشتن افراد زندگی تان ادامه دهید در کنارشان باشید و در سختی های زندگی به آن ها قوت قلب و دلداری دهید. همچنین به آن ها اجازه دهید همین کار را در حق شما انجام دهند.

10. به قول هایی که داده اید عمل کنید

یکی از اولین قدم ها برای دوست داشتن دیگران این است که برای قول هایی که به آن ها داده اید ارزش قائل شوید.

قول دادن به انجام کاری برای شخص دیگر نشانه علاقه ای است که به او دارید و باید به محض این که قول دادید تمام تلاش خود را برای متعهد بودن به آن به کار بگیرید.

11. صادق باشید

صادق بودن با آدم های زندگی تان به آن ها اجازه می دهد تا شما را همان گونه که واقعا هستید ببینند و بشناسند.

دانستن این که آن ها عاشق نسخه واقعی شما هستند نه نسخه جعلی تفاوت بزرگی ایجاد می کند و به شما نیز کمک می کند تا خود و دیگران را بیشتر دوست داشته باشید.

برگرفته از : wikihow

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها