کد خبر: 657741
تاریخ انتشار :

اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه

اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

خرید خانه و ملک در ترکیه توسط ایرانیان در طی چند سال اخیر افزایش ‌یافته است. نزدیکی فرهنگی ایران و ترکیه و شباهت های اقلیمی این دو کشور آن را به گزینه ای مناسب در منطقه برای سرمایه گذاری، سکونت، ادامه تحصیل و کار تبدیل کرده است. روش های مختلفی برای دریافت اقامت ترکیه وجود دارد که یکی از آن ها خرید ملک است. اگر می خواهید در مورد اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه اطلاعات بیشتری کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

چرا اقامت ترکیه؟

اقامت در ترکیه طرفداران بسیاری دارد. ترکیه در مجامع بین المللی دارای جایگاه ویژه ای است. ازاین رو جوانان با داشتن اقامت و شهروندی این کشور می توانند آینده ای روشن و زیبا برای خود رقم بزنند و مسیر پیشرفت را راحت تر طی نمایند. قوانین جدیدی که کشور ترکیه برای تابعیت ترکیه با خرید ملک اخذ نموده نسبت به قوانین گذشته راحت تر شده‌اند.

ترکیه دارای دو بخش آسیایی و اروپایی است و شرایط ایده آل زندگی در آن، مخصوصاً شرایط اقتصادی موجب شده سالانه جوانان بسیاری از ایران علاقه مند به مهاجرت به ترکیه شوند و تصمیم به دریافت پاسپورت این کشور که در همسایگی ایران قرار دارد بگیرند.

شرایط اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

گرفتن اقامت با خرید خانه در ترکیه دارای یک سری شرایط خاص است که باید تمامی این قوانین را رعایت کنید تا بتوانید به هدف خود برسید و با اقامت در ترکیه آینده ای زیبا برای خود رقم بزنید.

⦁ ملک باید حتماً به صورت نقدی خریداری شود.

⦁ توجه کنید که ملک حتماً از فرد ترک خریداری شود و پیش ‌از این روی ملک درخواست شهروندی داده نشده باشد.

⦁ با رعایت این دو مورد می توانید طی مدت 3 ماه اقامت ترکیه را دریافت کنید. اما دقت کنید تا مدت 3 سال حق فروش ملک را نخواهید داشت.

⦁ حداقل قیمت خانه برای اقامت ترکیه 400 هزار دلار است. البته الزامی ندارد که یک ملک به این قیمت تهیه کنید می‌توانید چند ملک که در مجموع قیمت آن ها 400 هزار دلار است را خریداری نمایید.

خرید ملک در ترکیه به روش اقساطی

خرید به صورت اقساطی یکی از روش های خرید ملک در استانبول و دریافت اقامت است. افراد متقاضی اقامت ترکیه می توانند در خیلی از پروژه های بزرگ شهرک سازی این کشور شرکت کنند و به صورت اقساطی و با وام بانکی برای خرید ملک اقدام نمایند. در ترکیه می توان تا 80 درصد معادل قیمت خانه از بانک وام دریافت نمود و در طی مدت زمان بازپرداخت وام به بانک، سند خانه به عنوان ضمانت در رهن بانک قرار می گیرد.

طبق اطلاعات به دست آمده از وب سایت روتس کپیتال وام های بانکی ترکیه برای خرید منزل سود بسیار کم و حدود 2 درصد دارند و معمولا 5 ساله هستند. علاوه بر روش اخذ وام از بانک افراد متقاضی می توانند در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز ترکیه شرکت کنند و ملک را خریداری نمایند و بعد به دفتر پروژه اقساط ملک را پرداخت کنند.

21

دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک شامل چه هزینه هایی است؟

شهروندی ترکیه با خرید ملک دارای هزینه هایی به شرح زیر است:

⦁ محضری نمودن کپی پاسپورت: 200 لیر

⦁ عوارض شهرداری: 2- 3 درصد قیمت کل ملک خریداری شده

⦁ هزینه انتقال سند: 2-3 درصد قیمت کل ملک خریداری شده

⦁ کمیسیون بنگاه: 3-5 درصد قیمت کل ملک خریداری شده

⦁ پول خاک: 80 دلار + 89 لیر برای هر نفر

⦁ هزینه بیمه: 300-800 لیر برای هر نفر با توجه ‌به سن

ملک خریداری شده در ترکیه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مهاجرت به ترکیه با خرید ملک یکی از روش های اخذ اقامت این کشور است. ملکی که به این منظور خریداری می شود بر اساس قوانین کشور ترکیه شرایط خاصی نباید داشته باشد و تنها لازم است که شش دانگ سند ملک به نام متقاضی باشد. یا اینکه سه دانگ سه دانگ به نام اعضای خانواده باشد. به عبارتی می توان گفت که تنها قانون تصویب شده برای خرید ملک در ترکیه مالکیت شش دانگ سند است و ویژگی و شرط دیگری لحاظ نشده است.

بهترین شهر ترکیه برای خرید ملک کدام است؟

یکی از پرتکرار ترین سؤالات افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه با خرید ملک را دارند این است که در کدام منطقه ترکیه ملک بخریم؟ اقامت در هر یک از شهرهای ترکیه دارای مزایای خاصی است. اما با توجه ‌به امکانات شهری و زیرساخت های حمل و نقل عمومی و همچنین رشد قیمت خانه نسبت به سایر شهرهای این کشور می توان گفت شهر استانبول بهترین شهر ترکیه برای خرید خانه و سکونت است. این شهر دارای جاذبه های زیادی است و توریستی بودن آن موجب شده که طرفداران بسیاری داشته باشد به همین سبب متقاضی خرید خانه در استانبول در سال های اخیر بسیار زیاد شده است.

چگونه می توان اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک را تمدید نمود؟

افرادی که پاسپورت ترکیه با خرید ملک را دریافت می کنند همانند سایر روش های اقامت در ترکیه نیاز است که سالانه اقامت خود را تمدید نمایند که شرایط خاصی دارد. برای تمدید اقامت ترکیه با خرید ملک باید احراز مالکیت خانه او ثابت شود، همچنین دوهفته در سال حداقل در ترکیه اقامت داشته باشد. علاوه بر این به جرائم کیفری در ایران یا ترکیه مرتکب نشده باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید برای دریافت پاسپورت ترکیه و اقامت دائم نیاز است که در هر سال 11 ماه در ترکیه اقامت کنید.

22

هنگام خرید ملک در ترکیه چه نکاتی باید رعایت شود؟

اگر قصد اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه دارید حتماً در هنگام خرید به نکات زیر توجه نمایید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

⦁ پیش از هر کاری لازم است که انتخاب کنید که در چه شهری می خواهید سکونت داشته باشید، زیرا سکونت در هر یک از شهرهای ازمیر، استانبول، آنتالیا، آنکارا و ... دارای شرایط و هزینه های متفاوتی است.

⦁ همچنین توجه کنید که محل مدنظر شما ساحلی است یا داخل شهر می‌باشد.

⦁ دسترسی محل سکونت شما به مراکز خرید و درمانی حوالی آن چگونه است؟

⦁ قصد خرید ملک آپارتمانی دارید یا ویلایی، اداری یا تجاری؟

⦁ توجه داشته باشید که با چه فروشنده ای می خواهید قرارداد ببندید که بعد از خرید ملک مالکیت خانه را حتما به نام شما انتقال دهند. این مسئله بسیار اهمیت دارد. البته قوانین و سیستم های مشخصی در ترکیه برای این منظور وجود دارد که اگر مطابق آن‌ها عمل کنید مشکلی نخواهید داشت.

⦁ آیا ملک مدنظر شما در منطقه‌ای قرار دارد که در آینده شرایط رشد و پیشرفت داشته باشد.

مزایای دریافت اقامت دائم ترکیه

دریافت اقامت دائم این کشور اروپایی که جایگاه خاصی در منطقه دارد و در فاصله کمی از ایران واقع شده ‌است می تواند برای ایرانیان مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. از جمله مهم ترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

⦁ امکان افتتاح حساب بین‌المللی

⦁ امکان انجام تجارت های بین المللی و آزاد و بدون محدودیت

⦁ دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه

⦁ برخورداری از حق رای در کشور ترکیه

⦁ معافیت از پرداخت مالیات گمرک برای ورود وسایل نقلیه

⦁ امکان وام گرفتن

⦁ دریافت راحت تر ویزای کشورهای اروپایی و آمریکایی برای ایرانیان

آیا امکان اجاره دادن ملک خریداری شده در ترکیه وجود دارد؟

بله افرادی که اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه را انتخاب کرده‌اند می توانند پس از خرید ملک بر اساس قوانین بازار ملک ترکیه خانه خود را اجاره دهند. خیلی از افراد به جای خرید یک خانه در ترکیه چند خانه خریداری می‌کنند که مجموع قیمت آن‌ها به حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت مصوب شده برای دریافت اقامت برسد سپس با اجاره دادن آن‌ها به کسب درآمد در ترکیه نیز می پردازند. این روش می‌تواند ایده جالبی باشد. لازم به ذکر است که اشاره کنیم افراد متقاضی اقامت دائم ترکیه به مدت 5 سال حق فروش ملک خود را ندارند و تنها می‌توانند آن را اجاره دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها