کد خبر: 657981
تاریخ انتشار :

مزایای سفر به ترکیه بدون نیاز به دریافت ویزا برای ایرانیان چیست؟

مزایای سفر به ترکیه بدون نیاز به دریافت ویزا برای ایرانیان چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

ویزای ترکیه به دارندگان این امکان را می‌دهد تا با توجه به نوع ویزا، برای گردشگری، تجارت، اشتغال و سایر فعالیت‌ها وارد این کشور شوند. سفر به ترکیه بدون اخذ ویزا برای ایرانیان امکان‌پذیر است. ویزای توریستی ترکیه به شما این امکان را می‌دهد که در هر 180 روز بیش از 90 روز در ترکیه بمانید. سفر به ترکیه بدون ویزا سرمایه‌گذاری در ترکیه توسط ایرانی‌ها را تسهیل کرده است. ایرانی‌های بسیاری از این فرصت استفاده کرده‌اند و با خرید ملک، تحصیل و ثبت شرکت در این کشور اقدام به اخذ اقامت و شهروندی ترکیه می‌کنند. همچنین تجار ایرانی با سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه سعی می‌کنند تابعیت ترکیه را به دست آورند و تا بتوانند بدون محدودیت توسط تحریم‌های ایالات متحده به تجارت بپردازند. در این مقاله به بررسی مزایای سفر به ترکیه بدون نیاز به دریافت ویزا برای ایرانیان و روش‌های دریافت اقامت ترکیه می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

دریافت ویزای ترکیه!

همان‌طور که گفتیم ویزای توریستی ترکیه تنها 90 روز اعتبار دارد. افرادی که قصد اقامت بیش از 90 روز در ترکیه را دارند در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند برای اقامت توریستی یک ساله اقدام کنند. برای اخذ اقامت توریستی در ترکیه که به مدت یک سال به طول می‌انجامد، روش‌ها و مدارک خاصی وجود دارد. لیست زیر شرایط لازم برای دریافت اقامت توریستی یک ساله را شرح می‌دهد:

  • حضور در ترکیه به دلیل تحقیقات علمی و آموزشی
  • اخذ اقامت با استفاده از ملک اجاره‌ای
  • اخذ اقامت با استفاده از خرید ملک
  • انجام فعالیت تجاری طبق قوانین ترکیه
  • حضور در دوره‌های آموزش زبان ترکی در مراکز مورد تأیید ترکیه
  • اخذ اقامت از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت از طریق شرکت در دوره‌های آموزشی

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

در این بخش به معرفی روش‌های دریافت اقامت ترکیه که مورد توجه بسیاری از ایرانیان و سرمایه‌گذاران است می‌پردازیم.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت و شهروندی ترکیه است. با خرید ملک به هر قیمتی می‌توانید اقامت یک ساله ترکیه را دریافت کنید. اگر بعد از یک سال ملک همچنان به نام شماست می‌توانید اقامت خود را تمدید کنید و اگر به مدت 5 سال این کار را انجام دهید می‌توانید اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه سریع‌ترین روش اقامتی محسوب می‌شود.

اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک

بر اساس قانون جدید اقامت 2021، مجوز اقامت تنها با خرید خانه صادر می‌شود و اجازه اقامت از طریق اجاره خانه پذیرفته نمی‌شود. در واقع این قانون فقط برای کسانی که برای اولین بار از 15 ژانویه 2021 برای اقامت توریستی اقدام می‌کنند اجرا می‌شود. مگر اینکه در این مدت ملکی خریداری کرده باشید، شغلی پیدا کرده باشید یا برای سایر راه‌های اقامت که در مقاله به طور کامل به آنها اشاره شده است، درخواست دهید.

اخذ اقامت ترکیه از طریق مجوز کار

یکی از راه‌های اخذ اقامت ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه است. برای اقامت از طریق کار در ترکیه باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • شما باید از یک کارفرمای ترکیه‌ای پیشنهاد کاری داشته باشید.
  • اتباع خارجی که کارت اقامت دارند می‌توانند با توجه به تخصص خود در ترکیه کار جستجو کنند. پس از اینکه کار خود را پیدا کردید و به توافق رسیدید، کارفرما باید استخدام خارجی را در وب سایت وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه ثبت کند. پس از آن، کارجو حداکثر تا 90 روز فرصت دارد تا درخواست خود را به همراه مدارک خود به سفارت یا کنسولگری ترکیه برای دریافت ویزای کار ترکیه ارسال کند.

اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل

تحصیل در ترکیه یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه‌های مهاجرت به ترکیه است. سیستم آموزشی ترکیه مبتنی بر روش فرآیند بولونیا است. آموزش و پرورش در کشور زیر نظر وزارت آموزش ملی و بیشتر دولتی است. صرف تحصیل در ترکیه منجر به اخذ اقامت و تابعیت ترکیه نمی‌شود. این فقط مبنای اقامت و شهروندی را فراهم می‌کند. دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی باید چندین سال در این کشور کار کنند و مالیات بپردازند تا بتوانند اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند.

41

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری یکی از بهترین راه‌های اخذ اقامت است و طبق قوانین ترکیه می‌تواند منجر به اخذ تابعیت ترکیه شود. بنابراین شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این کشور برای خود و خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 18 سال) تابعیت ترکیه را دریافت کنید. همچنین حداقل شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در ترکیه داشتن حداقل 18 سال سن و داشتن طرح توجیهی اقتصادی است.

اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

یکی از رایج‌ترین راه‌های اخذ اقامت ترکیه ثبت شرکت است. از آنجایی که هزینه ثبت شرکت در ترکیه و مالیاتی که بابت آن پرداخت می‌شود در مقایسه با سایر کشورها واقعاً پایین است، افراد زیادی تشویق به ثبت شرکت در ترکیه می‌شوند.

امکان سرمایه‌گذاری در ترکیه توسط ایرانی‌ها

در سال‌های اخیر ایرانی‌ها به یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار املاک و مستغلات در این کشور همسایه تبدیل شده‌اند و همچنان در صدر فهرست خریداران خارجی ملک مسکونی در ترکیه قرار دارند. قوانین توجیهی ترکیه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی، جذب سرمایه‌گذاری ایرانی را افزایش داده است، همچنین بخش تجارت خارجی ترکیه نیز در چند سال گذشته برای ایرانیان جذاب بوده است. سرمایه‌داران ایرانی با ثبت کسب و کار در ترکیه و خرید ملک در آنکارا وضعیت قابل قبولی را کسب کرده‌اند. ایرانیان با سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه سعی می‌کنند تابعیت ترکیه را به دست آورند و تا بتوانند بدون محدودیت توسط تحریم‌های ایالات متحده به تجارت بپردازند.

بهترین روش سرمایه‌گذاری در ترکیه

خرید ملک، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری از طریق سپرده بانکی، سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام، سرمایه‌گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات از روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه هستند. اکثر مردم بر این باورند که خرید ملک بهترین، ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری در ترکیه و گرفتن شهروندی ترکیه است. در گذشته، قوانین بسیار متفاوت و سختگیرانه‌تر بودند. اما امروزه مبلغ مورد نیاز برای خرید کاهش یافته و قوانین راه را هموار کرده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که حداقل میزان سرمایه‌گذاری در ترکیه مربوط به این راه است. 

42

سخن پایانی

ترکیه سیاست ویزای گردشگری باز دارد و فرصت‌های زیادی را برای خارجی‌ها فراهم می‌کند تا به راحتی به این کشور سفر کنند. ایرانیان این امکان را دارند که بدون اخذ ویزا به ترکیه سفر کنند و به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. چنانچه بیش از 90 روز در ترکیه اقامت کنند بسته به هدف سفر به این کشور، می‌بایست برای اجازه اقامت لازم (اقامت تجاری، اقامت پزشکی، اقامت ملکی و یا اقامت دانشجویی) در ترکیه اقدام می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای سفر بدون ویزا به ترکیه برای ایرانیان، شرکت در فرصت‌های سرمایه‌گذاری ترکیه است. خرید ملک در ترکیه بهترین روش سرمایه‌گذاری در ترکیه است و می‌تواند منجر به اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی دریافت اقامت ترکیه می‌توانید به سایت ام تی سی هوم مراجعه کنید.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها