کد خبر: 658392
تاریخ انتشار :

نقشه زیست بوم کارآفرینی اجتماعی کشور ترسیم می شود

نقشه زیست بوم کارآفرینی اجتماعی کشور ترسیم می شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در اولین نشست توسعه و ارتقاء زیست بوم کارآفرینی اجتماعی کشور مطرح شد:

کارآفرینی اجتماعی، عرصه ای گسترده و پویا را برای خلق تاثیر و ارزش اقتصادی-اجتماعی فراهم کرده است؛ که در یک دهه اخیر نیز بیش از پیش مورد توجه و تاکید قرار گرفته است. در این رویکرد پرداختن به چالش های اجتماعی و محیط زیستی، با بهره­مندی از مدل­ها و ابزارهای توسعه کسب و کار صورت می­گیرد. همچنین، این فرصت فراهم است که اجتماعات و جوامع محلی برای تاثیر گذاری، انطباق با تغییرات اجتماعی و محیط زیستی و نهایتا افزایش تاب آوری و پایداری در حیات اقتصادی­شان، توانمند شوند. بی شک با بررسی آخرین روند ها در حوزه کارآفرینی اجتماعی این طور به نظر می رسد که آینده بنگاه داری با کارآفرینی اجتماعی دستخوش تحول خواهد شد .

با توجه به اهمیت این موضوع، کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران و سازمان ملی کارآفرینی به عنوان دو نهاد مرتبط و فعال در این عرصه، برنامه و اقدامات مشترکی را به منظور تقویت و توسعه زیست بوم کارآفرینی اجتماعی در کشور در پیش گرفتند؛ تا اتاق ایران به همراهی سازمان ملی کارآفرینی ایران، بتواند نقشی پررنگ­تر و تاثیرگذارتر را در توسعه اقتصادی-اجتماعی کشور دنبال نماید.

در همین راستا و در گام اول، مجموعه نشست های «توسعه و ارتقای زیست بوم کارآفرینی اجتماعی کشور» با هدف گردهم آوردن ذی­نفعان کلیدی این عرصه، ترسیم نقشه زیست بوم کارآفرینی اجتماعی کشور و شناسایی چالش ها، نقاط قوت و فرصت های توسعه این زیست بوم، طرح ریزی شدند.

اولین جلسه از این مجموعه نشست ها، دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ در محل اتاق ایران برگزار شد. در این جلسه، آقای محمدرضا راوند (دبیرکل سازمان ملی کارآفرینی)، خانم طاهره خارستانی (رییس کمیته مسئولیت اجتماعی در کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران)، آقای محمد مهدی رحمانی و خانم آمال موسوی (رییس و نایب رییس کمیسیون کارآفرینی اجتماعی سازمان ملی کارآفرینی)، به نمایندگی از دو مجموعه حاضر بودند.

6

مدعوین و مهمانان نشست، نمایندگان و مدیران سازمان­ها و نهادهای فعال در این عرصه شامل دانشگاه­های علامه طباطبایی، شریف، شهید بهشتی و جهاد دانشگاهی، شتابدهنده­های خصوصی در حوزه کارآفرینی اجتماعی، نماینده مراکز نوآوری مجلس و قوه مقننه، و نمایندگان شرکت های خصوصی فعال در حوزه کارآفرینی اجتماعی مشارکت داشتند.

در این نشست، پس از معرفی رویکرد و همکاری میان کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران و سازمان ملی کارآفرینی در حوزه کارآفرینی اجتماعی؛ حاضرین به بحث و تبادل نظر پیرامون شرایط زیست بوم کارآفرینی اجتماعی در کشور، شناسایی فعالان این عرصه و معرفی تجارب و فعالیت های صورت گرفته پرداختند. گفتگوی تکمیلی در نشست های آتی دنبال خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها