کد خبر: 281370
تاریخ انتشار :

عربستان سعودی: پایان عملیات نظامی در یمن نزدیک است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، الجبیر با بیان اینکه «گزینه نظامی آخرین گزینه برای عربستان سعودی بود»، مدعی شد: مداخله نظامی در یمن به درخواست دولت (مستعفی و فراری) این کشور و با هدف حمایت از سرزمین و شهروندان عربستان از موشک‌های بالستیک و سلاح‌های سنگین نیروهای «انصارالله» و نیروهای «علی عبدالله صالح» (رئیس‌جمهور پیشین یمن) انجام می‌شود.
الجبیر بدون اشاره به قربانیان غیرنظامی تجاوز این رژیم به یمن افزود: گزینه نظامی با هدف «فراهم کردن زمینه برای روند سیاسی در یمن» انتخاب شد. در حال حاضر طرف‌های یمنی درباره برگزاری نشست‌هایی با فرستاده ویژه سازمان ملل جهت اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت، به توافق رسیده‌اند.
این وزیر سعودی همچنین رزمندگان انصار الله را که به دفاع از تجاوزات سعودی مشغولند، شورشی خواند و مدعی شد که «شورشیان در یمن در حال حاضر در استقبال از قطعنامه 2216 شورای امنیت و ورود به مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل بسیار جدی هستند. تحولات حاکی از پایان عملیات نظامی است.»
از سوی دیگر، «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، روز گذشته اقدام دوشنبه شب جنگنده‌های ائتلاف سعودی در بمباران بیمارستان «هیدان» در استان «صعده» در شمال یمن را تکذیب کرد.
المعلمی در سخنانی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: «جنگنده‌های نیروهای ائتلاف به این بیمارستان حمله نکرده‌اند و موقع وقوع این حادثه، هیچ پروازی نزدیک بیمارستان انجام نشده است.»
به گزارش «آناتولی»، المعلمی به واکنش سازمان ملل متحد در انتقاد از بمباران بیمارستان توسط جنگنده‌های سعودی، گفت: «ما از بیانیه‌ای که بان کی‌مون (دبیر کل سازمان ملل) قبل از تحقیقات درباره حادثه مذکور، صادر شده است، متاسفیم. ما نمی دانیم این بیمارستان چگونه هدف قرار گرفت و دچار آسیب شد.»
طبق این گزارش، بان کی‎مون، روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای حملات هوایی ائتلاف سعودی را محکوم و این ائتلاف را عامل حمله به بیمارستانی در استان صعده دانست.
سازمان پزشکان بدون مرز با کمک صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و سازمان جهانی بهداشت این بیمارستان را اداره می‌کرد
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها