کد خبر: 616785
تاریخ انتشار :

حضور آمریکا در عراق به تروریسم جان تازه می‌بخشد

ایسنا/ در پی توافق بغداد و واشنگتن برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی و خارجی از خاک عراق، بار دیگر مطالبات گروه‌های مختلف و فراکسیون‌های سیاسی در داخل جهت تسریع در اخراج تمامی نیروهای بیگانه مطرح شده است و این گروه‌ها تاکید دارند که حضور آمریکا و نیروهای بیگانه یکی از دلایل اصلی عدم ثبات عراق است و در طوالانی شدن عمر گروه‌های تروریستی نقش بسزا دارد.

حضور آمریکا در عراق به تروریسم جان تازه می‌بخشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از روزنامه تشرین سوریه، نمایندگانی از فراکسیون‌های "صادقون" و ائتلاف "دولت قانون" و ائتلاف "فتح" بر لزوم تلاش دولت عراق برای تسریع در خارج کردن نیروهای بیگانه از عراق تاکید و اعلام کردند که در سایه حضور آمریکا، ثباتی در عراق وجود ندارد و واشنگتن تلاش می‌کند تا حضور نیروهایش در عراق ادامه یابد.

نمایندگان اعلام کردند: پارلمان عراق با اجماع نظر آراء، به خارج شدن نیروهای بیگانه رای داد و اجرای این مصوبه و تحقق حاکمیت کامل عراق امری بدیهی است. موضع تمامی گروه‌های ملی عراق در قبال حضور نیروهای بیگانه یکپارچه است و با منافع عالی کشور مبنی بر لزوم برقراری ثبات که با رفتن آن نیروها محقق می‌شود، همخوانی دارد.

تحلیلگران سیاسی تاکید دارند که آمریکا در حال حاضر برای حمایت از تروریسم به عنوان اهرم فشاری برای ماندن نیروهایش در داخل عراق دست به کار شده است و در حقیقت آمریکا در حال جان بخشیدن به تروریسم است.

در حقیقت این اقدام آمریکا صرفاً تلاشی برای آن است که ثابت کند عراق همچنان از این گروه‌های تروریستی رنج می‌برد و نیازمند نیروهای بیگانه است. آمریکا برای یک سناریوی جدید جهت برهم زدن امنیت عراق و منطقه برنامه ریزی می‌کند و حتی ممکن است به معامله مالی با دولت عراق متوسل شود و بر دولت از طریق قرض‌ها و وام‌های عراق إعمال فشار کند تا نیروهای خود را در داخل عراق نگه دارد یا اینکه به سمت گزینه محاصره اقتصادی برود.

در همین حال، بیل دوریس، نویسنده آمریکایی تصریح کرد که آمریکا به صورت سیستماتیک عراق را طی سال‌های گذشته منهدم کرده و جان صدها هزار غیرنظامی عراقی را گرفته و باعث آواره شدن میلیون‌ها تن شد و همچنین اقداماتش به ظاهر شدن داعش انجامید. توجیهی برای هیچ کشوری جهت نگه داشتن نیروهایش در خاک یک کشور دیگر بر خلاف خواسته دولت و ملت آن وجود ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها