کد خبر: 616841
تاریخ انتشار :

افشای همکاری القاعده با ائتلاف سعودی در مأرب

ایسنا/ وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از فعالیت عناصر وابسته به القاعده و پشتیبانی آنها از نیروهای ائتلاف متجاوز عربی و دولت مستعفی یمن در استان مأرب پرده برداشت.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از شبکه المسیره، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن فاش کرد که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی و مزدوران آن (دولت مستعفی) اخیراً تحرکات شدیدی را برای بسیج و آوردن تعدادی از عناصر القاعده برای پشتیبانی از نیروهای خود در جبهه مأرب انجام داده‌اند.

این وزارتخانه در گزارشی در این باره نوشت: ارتباط گروه‌های تروریستی القاعده، داعش و گروه‌های دیگر با ائتلاف متجاوز عربی بر کسی پوشیده نیست و این گروه‌های جنایتکار به بخشی از تشکیلات نظامی این ائتلاف تبدیل شده‌اند.

وزارت کشور یمن در ادامه از مواضع و جبهه‌هایی پرده برداشت که ائتلاف متجاوز و مزدورانش فرماندهی آنها را به القاعده سپرده‌اند.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که در همین راستا اخیراً دیدارهای متعددی میان فرماندهان دولت مستعفی و القاعده در مأرب انجام شده است.

از سوی دیگر منابع از کشته شدن دستکم 60 تن در ادامه درگیری‌های شدید بین نیروهای دولت مستعفی یمن و انصارالله در استان مارب خبر دادند.

یک منبع نظامی یمنی به "اسپوتنیک" گفت که جنگنده‌های ارتش یمن حملات شدیدی را به مواضع دشمن در غرب مأرب و شمال آن انجام دادند.

درگیری‌ها در شهر استراتژیک مارب برای سومین ماه پیاپی ادامه دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها