کد خبر: 616848
تاریخ انتشار :

گزارش‌های مطبوعات آمریکا در مورد نشست وین متناقض است

ایرنا/ جیم لوب می‌گوید: گزارش مطبوعات در آمریکا در خصوص نشست وین به شدت متناقض است و اطلاعات کافی در مورد تحولات و گشایش‌های صورت گرفته به ما ارائه نمی‌کنند.

گزارش‌های مطبوعات آمریکا در مورد نشست وین متناقض است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری ایلنا در گفت و گو با جیم لوب مدیر مسئول لوبلاگ می آورد: جیم لوب (Jim Lobe) روزنامه‌نگار حوزه سیاست خارجه و مدیر مسئول نشریه لوبلاگ است. وی به صورت تخصصی در حوزه سیاست خارجی آمریکا و نیروی نظامی کار کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درخصوص تنش میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

گزارش‌های مطبوعات آمریکا در مورد نشست وین متناقض است

جیم لوب در ابتدا با اشاره به نشست وین گفت: گزارش مطبوعات در آمریکا در خصوص نشست وین به شدت متناقض است و اطلاعات کافی در مورد تحولات و گشایش‌های صورت گرفته به ما ارائه نمی‌کنند.

عزم جدی برای احیای برجام وجود دارد

وی در ادامه گفت: براساس اتفاقات صورت گرفته در نشست‌های وین، چیزی که من فکر می‌کنم واضح است این است که هر دو طرف و اعضای نشست مایلند به برجام برگردند و این توافق احیا شود و عزم جدی برای این اتفاق دارند اما چالش و یا شاید  سوال اصلی زمان‌بندی و تعیین توالی اقدامات و نحوه ووبازگشت و اجرای تعهدات  هر کدام از کشورها در مورد  برجام  است.

انفجارنطنز برای منحرف کردن جلسات وین بود

لوب هم چنین به فشار اسرائیل برای برهم زدن مذاکرات و جلوگیری از احیای برجام اشاره کرد و گفت: بایدن با فشار اسراییل مواجه است؛ من  شک ندارم که اسرائیل دوست دارد مذاکرات را از مسیر درست خود خارج کند و برای این اتفاق تلاش می‌کند.

وی افزود: اسرائیل برای دشمن ماندن و تداوم روابط خصمانه ایران و آمریکا تلاش ‌می‌کند و هر کاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند که روابط آمریکا و ایران با یکدیگر خصمانه خواهند ماند، انفجار نطنز اقدامی در این راستا بود اما فکر نمی‌کنم این حادثه به تنهایی برای منحرف کردن نشست‌های وین و از بین بردن دستاوردهای این نشست کامل باشد در واقع به نظر می‌رسد که اسرائیل نمی‌تواند مانع از احیای برجام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها