کد خبر: 616850
تاریخ انتشار :

مک کنزی: بدون آمریکا ارتش افغانستان فرو می‌پاشد

ایسنا/ ژنرال ارشد آمریکایی به ارائه یک ارزیابی صریح درباره آینده بعد از خروج نظامیان آمریکایی ازافغانستان پرداخته و نسبت به دشوار شدن کار برای نظامیان افغان به منظور مهار طالبان بدون کمک واشنگتن هشدار داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از ان.بی.سی نیوز، ژنرال کنت مک کنزی در اظهاراتی در جریان یک نشست استماع در مجلس سنای آمریکا و همینطور یک کنفرانس خبری در پنتاگون گفت، با خروج نیروهای خارجی تحت رهبری آمریکا از افغانستان در ماه سپتامبر آینده نیروهای امنیتی افغانستان بدون پشتیبانی مالی آمریکا فروخواهند پاشید و کار برای هدف گرفتن شبه نظامیان القاعده دشوارتر خواهد شد.

مک کنزی که فرمانده واحد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا است به ارائه یک ارزیابی صریح درباره ریسک‌های مرتبط با تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای خارج ساختن سربازان آمریکایی از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر پرداخت.

مک کنزی ابتدا به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت:نگرانی من درباره قابلیت ارتش افغانستان برای حفظ مواضعی که هم اکنون در اختیار دارند بدون برخورداری آنها از پشتیبانی است که سال‌های زیادی به آن عادت داشته اند.

وی تصریح کرد: بنا براین من نگران قابلیت ارتش افغانستان برای حفظ کنترل بعد از آنکه ما خارج شویم و همینطور قابلیت نیروی هوایی افغانستان برای اجرای پرواز ها به طور خاص بعد از آنکه ما پشتیبانی را از آن هواپیماها حذف کنیم هستم.

او در ادامه صحبتهایش تاکید کرد: اگر ما از آنها پشتیبانی نکنیم مطمئنا آنها فروخواهند پاشید و این به نفع ما نیست.

همچنین به گفته این ژنرال آمریکایی، پنتاگون در حال بررسی این است که چطور از راه دور به ارائه کمک در زمینه چالشهای ارتش افغانستان در حوزه حفظ و نگهداری تجهیزات بپردازد.

مک کنزی خطاب به خبرنگاران در یک کنفرانس خبری در پنتاگون بیان داشت: ما ممکن است بتوانیم برای انجام این کار به شکل تلویزیونی از راه دور عمل کنیم. ما قرار است همه نوع راه های نوآورانه را امتحان کنیم. چیزی که میتوانم با اطمینان به شما بگویم این است که ما قرار نیست در آنجا در عرصه میدانی کنار آنها حضور داشته باشیم. او اظهار کرد، به مجرد اینکه نیروهای آمریکایی خارج شوند ردیابی و هدفگیری شبه نظامیان القاعده در افغانستان دشوارتر خواهد شد.

به گفته مک کنزی، "این عملیاتها سخت تر خواهند بود اما غیرممکن نخواهند بود.

این در حالی است که مک کنزی در یک جلسه استماع روز سه شنبه درمجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت، به طرزی اچتناب ناپذیر قابلیت جمع آوری اطلاعات نیروهای آمریکایی بدون حضور پرسنل آمریکایی در میدان و این که پهپادها از داخل این کشور قادر به ارسال سریع اطلاعات درباره تهدیدات بالقوه باشند، تنزل خواهد یافت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها