کد خبر: 617044
تاریخ انتشار :

فعال حقوق بشر عربستانی علیه امارات شکایت می‌کند

العالم/ لجین الهذلول، فعال حقوق بشر عربستانی که به تازگی از زندان آزاد شده، اعلام کرد که به دلیل جاسوسی، آدم ربایی و توقیف غیر قانونی اتوموبیلش، علیه امارات شکایت کرده است.

فعال حقوق بشر عربستانی علیه امارات شکایت می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شکایت الهذلول از امارات مرتبط با دستگیری اش در سال 2018 و تحویل اجباری اش به مقامات عربستان بود.

الهذلول اعلام کرد که پس از آزادی اش نیز به مبارزه ادامه داده، احکامی که علیهش صادر شده پیگیری خواهد کرد و بابت ممنوع الخروجی اش به دادگاه عالی شکایت خواهد نمود.

الهذلول به مدت 1001 روز در زندان های سعودی به سر برد و در روز دهم فوریه 2021 آزاد شد.

وی در طول مدت بازداشت غیر قانونی اش به جرم حقوق مسلمش مورد تعرض های غیر قانونی زیادی قرار گرفت. اکنون پس از آزادی اش، برای مطالبه حقوقش مبارزه می کند بخصوص بخاطر تعرضی که امارات در حق وی مرتکب شده است.

طبق مدارکی که الذلول ارائه کرده، پلیس ابوظبی بخاطر اینکه او در زندان به تماس هایش پاسخ نداده بدون اجازه و به صورت غیر قانونی اتوموبیل او را فروخته است.

خانواده الهذلول پیش از این در جون 2020، شکایتی را علیه عربستان و امارات به سازمان ملل تقدیم کرده بودند که در آن، به نقض حقوق بشر علیه لجین اعتراض کرده بودند که شامل ربودن او در امارات و شکنجه در زندان مخفی عربستان می شود.

لجین الهذلول روزنامه نگاری است که در آمریکا زندگی کرده است. او به دفاعش از حقوق زنان عربستان مشهور است و به دلیل مواضع خود، بارها بازداشت شده است.

الهذلول از سال 2013 کمپینی در راستای برابری زن و مرد در عربستان به راه انداخت. او به صورت خستگی ناپذیری برای پایان دادن به ممنوعیت رانندگی زنان تلاش کرده و به سیستم مردسالار و خشونت خانگی تاخته است.

در دسامبر سال 2014 الهذلول بخاطر عبورش با اتوموبیل از امارات به عربستان دستگیر شد و در سال 2017 نیز بار دیگر بدون جرم مشخصی بازداشت شد.

در مارس 2018 ، وی از امارات که محل زندگی اش بود اخراج و به عربستان بازگردانده شد و برای چند روز دیگر در بازداشت به سر برد.

پیش از این یک تیم متخصص در سازمان ملل متحد تأکید کرده بود که امارات متحده عربی با اخراج اجباری الهذلول حقوق وی را نقض کرده است. این تیم خاطرنشان کرد:" دولت امارات نمی تواند از مسئولیتش در آزار و شکنجه الهذلول آن هم به جرم پیگیری قانونی حقوق و آزادی فرار کند".

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها