کد خبر: 617712
تاریخ انتشار :

ایرلند: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد

فارس/ مقامات جمهوری ایرلند تأکید کردند رژیم صهیونیستی باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و مسئله تبعید خانواده‌های فلسطینی از چند محله بیت‌المقدس را در شورای امنیت مطرح کرده‌اند.

ایرلند: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مقام‌های جمهوری ایرلند روز یکشنبه تأکید کردند رژیم صهیونیستی باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

به نوشته پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور»، «شان او فیِرگیل» رئیس مجلس و «سایمون کاوینی» وزیر امور خارجه ایرلند در نامه‌ای به «سلیم زعنون» رئیس شورای ملی فلسطین، بر لزوم پیروی صهیونیست‌ها از قوانین بین‌المللی تأکید کردند.

آن‌ها همچنین در این نامه، شهرک‌سازی‌ها و تبعید شهروندان فلسطینی از بیت‌المقدس توسط رژیم صهیونیستی را غیرقانونی توصیف کردند.

این دو مقام ارشد ایرلندی اقدامات رژیم صهیونیستی را مانعی بر سر راه صلح دانسته و توقف شهرک‌سازی‌ها و اقدامات خصمانه علیه فلسطینی‌ها را خواستار شدند.

این نامه در پاسخ به نامه‌ای از سوی زعنون نگارش شده که این مقام فلسطینی در آن اوضاع محله «شیخ جراح» و چند محله دیگر را تشریح کرده بود.

او فیرگیل و کاوینی در نامه خود تأکید کردند موضوع تبعید خانواده‌های فلسطینی از شیخ جراح و دیگر محله‌های مشابه آن را چند روز قبل در نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرده‌اند.

به گفته این دو مقام ایرلندی، وضعیت بیت‌المقدس یکی از مسائلی است که باید از طریق توافق صلح حل و فصل شود.

علاوه بر این، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب طی سخنانی بر مسؤولیت اصلی شورای امنیت در دستیابی به راه‌حل عادلانه برای «نزاع فلسطینی-اسرائیلی» با تمرکز بر راهکار دو دولتی تأکید کرد.

شهرک‌سازی درون مرزهای ۱۹۶۷ از نظر تمامی کشورهای جهان و سازمان‌های بین‌المللی غیر قانونی و اشغالگری محسوب می‌شود و در این رابطه دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه) تصمیم به تحقیق در خصوص ارتکاب جنایت جنگی از سوی رژیم تل آویو به علت تداوم شهرک‌سازی‌ها گرفته است.

با این حال مقامات رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه تصاحب ۱۴.۷ هکتار از اراضی غرب منطقه «بیت لحم» را تصویب کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها