کد خبر: 617777
تاریخ انتشار :

موضع رئیس الحشد الشعبی درخصوص حضور نظامیان آمریکا

فارس/ پس از اظهارات مقامات عراقی و آمریکایی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی درعراق به آموزش و مشاوره، رئیس سازمان الحشد الشعبی تصریح کرد که آمریکایی‌ها نیروهای عراقی را هدف قرار می‌دهند.

موضع رئیس الحشد الشعبی درخصوص حضور نظامیان آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در دیدار با رئیس و اعضای مرکز اتحادیه کارشناسان راهبردی به محورهای مختلفی از جمله حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق پرداخت.

به گزارش امروز شبکه عراقی «العهد»،‌ رئیس سازمان الحشدالشعبی در این خصوص گفت: «نیروهای آمریکایی به وظایف خود در حمایت پایشی و اطلاعاتی از نیروهای عراقی یا مجهز کردن آن‌ها به تسلیحات عمل نمی‌کنند [بلکه] نیروهای عراقی را هدف قرار می‌دهند از جمله نیروهای الحشدالشعبی بویژه شهدای فرماندهان نصر را».

فالح الفیاض در ادامه افزود: «[آمریکایی‌ها] نیروی حامی عراق نیستد بلکه آن‌ها نیرویی مسلط‌شونده و اشغالگر هستند. همانطور که آن‌ها به درخواست دولت آمدند، دولت باید به درخواست پایان دادن به مأموریت آن‌ها در عراق مبادرت ورزد».

الفیاض همچنین اظهار داشت: «نیروهای آمریکایی موجود در پایگاه‌ها در حال حاضر نیروهای رزمی هستند و به نظر می‌رسد که وظایف آن‌ها تحریک گروه‌های مخالف حضورشان در عراق است. حضور آن‌ها در عراق عامل بی‌ثباتی است».

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق پس از پایان دور جدیدی از گفت‌و‌گوهای راهبردی با واشنگتن اعلام کرده بود: «حضور نیروهای آمریکایی پس از این گفت‌وگو به دادن مشاوره‌ و آموزش محدود خواهد شد و نیروهای خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد»
با این حال، «کنت مک کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه پس از این اعلام گفت: «عراق خواهان باقی ماندن ماست و ما تعداد نیروهای خود را در آنجا کاهش نخواهیم داد».

این سخنان مک‌کنزی، واکنش «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق را در پی داشت که خطاب به دولت عراق گفت: «در صورت عدم صدور فوری تکذیبه از طرف دولت عراق، [این عدم واکنش] به معنای بی‌اعتباری گفته‌های دولت درباره درخواست خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق خواهد بود».

الخزعلی همچنین گفته بود: «آمریکایی‌ها یکی‌ پس از دیگری دلیل می‌آورند که زبان گفت‌و‌گو و منطق با آن‌ها بی‌فایده است و روش افغانستانی تنها راه برای بیرون راندن آن‌هاست».

علی‌رغم هشدارهای مکرر گروه‌های مقاومت مستقر در عراق درباره حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور، مک‌کنزی اخیرا نیز در مصاحبه‌ با یک شبکه آمریکایی گفته بود که «فکر نمی‌کنم به زودی عراق را ترک کنیم».

پارلمان عراق، دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا  در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نیروهای این کشور به آموزش و مشاوره‌دهی به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت مستقر در عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها