کد خبر: 617874
تاریخ انتشار :

پرونده تشکیل کابینه اسرائیل به «کنست» واگذار شد

مهر/ در پی پایان مهلت مقرر برای تشکیل کابینه و اعلام شکست نتانیاهو، رئیس رژیم صهیونیستی از اعضای کنست خواست نامزدی را جهت تشکیل کابینه معرفی کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در پی پایان مهلت مقرر برای تشکیل کابینه و اعلام شکست بنیامین نتانیاهو، شبکه تلویزیونی «کان» امروز چهارشنبه گزارش داد، «روون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی از اعضای کنست (پارلمان رژییم صهیونیستی) خواسته پیشنهاداتشان را درباره نامزدی جهت تشکیل کابینه ابلاغ کنند.

نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه و همزمان با انقضای مهلت ۲۸ روزه قانونی، به روون ریولین، رئیس این رژیم اعلام کرد که موفق به تشکیل کابینه نشده و تشکیل دولت را مجدداً به ریولین سپرد.

این سومین شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه طی دو سال گذشته است. رئیس این رژیم هم صبح امروز از اعضای کنست خواست پیشنهادات خود را جهت تعیین نامزدی برای تشکیل کابینه جدید، ارائه دهند.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی، اگر کنست قادر به این کار نباشد، انتخابات جدید در پاییز سال جاری برگزار می‌شود و این به معنی ادامه بحران سیاسی در ماه‌های پیش رو است.

از سوی دیگر، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نفتالی بنت، رئیس ائتلاف یمینا و یائیر لاپید، رئیس حزب شاس امروز چهارشنبه به دیدار روون ریولین رفته و از وی خواسته‌اند ماموریت تشکیل کابینه را به آن‌ها واگذار کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها