کد خبر: 617887
تاریخ انتشار :

خودداری دادستان کل سابق آمریکا از محاکمه ترامپ

فارس/ یک قاضی فدرال آمریکا طی حکمی، دستور داد یادداشت وزارت دادگستری در ارتباط با رد اتهامات رئیس جمهور سابق این کشور در دسترس عموم قرار گیرد.

خودداری دادستان کل سابق آمریکا از محاکمه ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته نشریه «پالتیکو»، «ایمی جکسون» قاضی آمریکایی پس از آن دستور انتشار این یادداشت داخلی وزارت دادگستری را صادر کرد که گروهی با ارسال دادخواست رسمی، خواستار علنی شدن آن طبق قانون آزادی اطلاعات شدند.
«رابرت مولر» بازرس ویژه رسیدگی به مداخله ادعایی روسیه برای پیروزی ترامپ در انتخابات، در آن زمان گفته بود ترامپ در روند انجام تحقیقات سنگ‌اندازی کرده است.
جکسون گفت، ارزیابی‌های انجام شده در این نامه با این پیش‌فرض صورت گرفته‌اند که ترامپ نباید محاکمه شود و شورای ویژه بررسی اتهامات ترامپ و ویلیام بار در مورد بررسی شواهد موجود در پرونده، عامدانه کوتاهی کرده‌اند.
این قاضی آمریکایی خاطرنشان کرد قاضی فدرال واشنگتن دی‌سی نیز در آن زمان ویلیام بار را به‌خاطر اعلام نظر زودهنگام درباره گزارش بازرس مولر، مورد انتقاد قرار داده بود.
«راجر استون» مشاور سابق ترامپ، به‌خاطر ادای شهادت دروغ و سنگ‌اندازی در روند این تحقیقات، قرار بود بین ۷ تا ۹ سال محکومیت دریافت کند اما با مداخله ویلیام بار، حکم او چند سال کوتاه‌تر شد. استون در نهایت توسط شخص ترامپ مورد عفو قرار گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها