کد خبر: 618245
تاریخ انتشار :

درخواست ضد اسرائیلی سندرز از بایدن

فارس/ «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران در توییتی از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواست تا موضع مستحکمی در خصوص جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیسی د فلسطین اشغالی اتخاذ کند.

درخواست ضد اسرائیلی سندرز از بایدن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

برنی سندرز که سابقه بیان سخنان ضد صهیونیستی را دارد، در توییتی نوشت: « ایالات متحده باید به شدت علیه خشونت‌های متحدان افراط گرای اسرائیلی خود در شرق قدس اشغالی و کرانه باختری موضع گیری کند و روشن کند که نباید اخراج خانواده‌های فلسطینی ادامه داشته باشد.»
این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی انتقادات بین‌المللی از حوادث اخیر در قدس اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و همچنین ادامه شهرک‌سازی این رژیم یکشنبه تأکید کرد که به شدت فشارها برای توقف شهرک‌سازی را رد می‌کند.
وی گفت که فشارها برای عدم ساخت و ساز در قدس اشغالی را «به شدت رد می‌کند. نتانیاهو با رد انتقادات بین‌المللی گفت: «ما به هیچ‌ قدرت خارجی افراطی اجازه نمی‌دهیم تا صلح و نظم موجود در اورشلیم (قدس) را تضعیف کند».
در روزهای گذشته صهیونیست‌های افراطی با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی مانع ادای فرایض دینی از سوی آن‌ها شدند و این در حالی بود که مأموران رژیم صهیونیستی نیز از آنان پشتیبانی می‌کردند. این اقدام به درگیری شدید میان مسلمانان و صهیونیست‌ها انجامیده است.
صحن‌های مسجد الاقصی و محله‌های همجوار آن به خصوص محله «باب العامود» شامگاه جمعه هفته گذشته به صحنه حملات مجدد نظامیان صهیونیست به فلسطینیان تبدیل شد. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حملات شامگاه جمعه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در مسجد الاقصی، محله الشیخ جراح و باب العامود دستکم ۲۰۵ نفر زخمی شدند که ۸۸ نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها